Skip to main content
Vraag

Samsung Galaxy Flip 7 FE batterij capaciteit gaat snel achteruit

• July 18, 2026
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Hoi meneer/mevrouw,

Ik heb 31 maart een Galaxy Z Flip 7 FE gekocht bij Samsung zelf. De batterij cyclua staat nu op 62, maar batterij conditie is al 2% achteruit gegaan, is dot normaal, meneer/mevrouw?

Batterij bescherming staat op maximaal

5 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Niet goed maar ook niet schokkend, volgens specificaties van Flip 7 FE heeft deze nog 80% capaciteit na 1700 laadcycli, dus per cycli ongeveer 20%/1700 = 0,012%, na 61 laadcycli 0,72% degradatie. Het verschil tussen 98% of 99% valt in tolerantiebereik en is ook nog afhankelijk hoeveel keer je vol tot 100% geladen heb en ook met hoeveel Ampère

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Ik snap het niet, sorry

Maar 15 wat en max 95%

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Gewoon de telefoon nooit tot 100% opladen, is mooi in te stellen in de Samsung ​@Scubadiverboy1997 , dan gaat de batterij veel langer mee.

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

​@JanD ja, maar ..…

Dat doe ik nooit, hij laad maar tot 85% op

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Ik snap het niet, sorry

Ok, ik zou om formulieren, ik schreef te snel en te techniek

Het is geen topresultaat, maar je hoeft je er ook zeker geen zorgen over te maken. Volgens de officiële specificaties van de Flip 7 FE is de batterij zo gemaakt dat er na 1700 keer opladen nog zo'n 80% van de totale capaciteit overblijft.

Als je dat omrekent (20% verliezen in 1700 laadcycli), verliest de batterij per oplaadbeurt maar een heel klein beetje (0,012%). Na 61 keer opladen is dat nog geen 1% verlies. Dat jouw batterij nu op 98% of 99% staat, is dan ook volkomen normaal, zo'n klein verschil kan een meetfoutje van de software zijn. Daarnaast hangt de exacte gezondheid van je batterij ook af van hoe vaak je hem helemaal tot 100% laadt en of je een snellader (met veel stroom) gebruikt. Per snellaadbeurt verliest een batterij ongeveer 15% meer capaciteit tegenover normaal laden. Na  61 laadcycli heb je eigenlijk nog niet veel daten om de gezondheid van de batterij precies te berekenen.