Skip to main content

Ik dacht dat bijna alle telefoons inmiddels zo ongeveer plug and play waren maar helaas. Mijn iphone accepteert de sim van KPN niet omdat deze niet in het activeringsbeleid zou passen. Icloud aangemaakt, AppleID aangemaakt, Itunes geïnstalleerd, reset naar fabrieksinstellingen gedaan, maar hij blijft weigeren. Welke stap sla ik over? Sim werkt wel op andere telefoons dus het moet aan een Iphone instelling liggen. Heb gewoon een los toestel gekocht bij een formele dealer dus voor Iphone ben ik een nieuwe klant. 

dit is blijkbaar een beperking in gebieden/providers waar je een sim kunt activeren. Is erop gezet door Apple en heet een EMEA-lock

 

Dit moet je met Apple oplossen, zij zouden die lock er vanaf moeten kunnen halen.  


Hallo @Mariavanvreede , 

Ik zou gewoon teruggaan naar die formele dealer. Die dealer hoort de simkaart te activeren (desnoods via KPN), zodat jij bellend de winkel kan uitlopen. 

 


Hoi @Mariavanvreede, welkom op ons forum! 
Ben je nog langs een winkel geweest? Ik denk dat zij je daar het beste mee kunnen helpen inderdaad!


Hallo @Mariavanvreede , 

Ik zou gewoon teruggaan naar die formele dealer. Die dealer hoort de simkaart te activeren (desnoods via KPN), zodat jij bellend de winkel kan uitlopen. 

 

@Mariavanvreede 

Heeft die winkel jou inmiddels kunnen helpen? 


@Mariavanvreede ik ga er vanuit dat het in de winkel gelukt is!
Mocht dat niet het geval zijn dan weet je ons te vinden!