Skip to main content

vandaag naar de kpn winkel geweest voor een andere simkaart. de simkaart uit het vorige toestel, Samsung S4 past niet in in het nieuwe toestel, Samsung A52 5G. De simkaart is te groot. De oude simkaart is nu kleiner geknipt maar is volgens de medewerkster ook niet geschikt voor 5G. Dus wil ik een nieuwe simkaart maar als Ik een nieuwe simkaart aan wil vragen via de site van KPN met opgave van mijn mobiel nummer krijg ik als antwoord dat de simkaart past en geschikt is voor 5G. De Simkaart past niet en is niet geschikt voor 5G. Hoe lossen we dit op?

Hallo @Buksie 

Allereerst ben ik verbaasd dat de medewerker in de winkel niet meteen een nieuwe simkaart in het toestel geplaatst heeft. Dan loop je bellend de winkel uit met een vervangende simkaart in jouw A52.

Het kan ook via de KPN website: Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen | KPN

Heb je een abonnement en wil je een nieuwe fysieke simkaart? Dan vraag je eenvoudig een 3-in-1 simkaart aan via MijnKPN. Dit is gratis.

Als je prepaid hebt, vraag je een nieuwe simkaart aan via het formulier.
De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn dan € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. De gratis ontvangen beltegoeden kan je hiervoor niet gebruiken. Je houdt je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart.

De 3-in-1 simkaarten zijn fysieke simkaarten waar je kleinere formaten uit kunt klikken. Je hoeft dus niet te knippen.


RBxx schrijft: Allereerst ben ik verbaasd dat de medewerker in de winkel niet meteen een nieuwe simkaart in het toestel geplaatst heeft. Dan loop je bellend de winkel uit met een vervangende simkaart in jouw A52.

Precies! Verleden week woensdag nieuwe telefoon met moeder gekocht. Van simpele GSM naar Luxe Smartphone :grinning:

Zelf via haar MijnKPN eerst al abonnement aangepast. Hussel (binnen looptijd) verhoogt van 0 GB naar 2 GB.

In de winkel: telefoon gekocht en simkaart op het abonnement laten switchen (andere sim was 12 jaar oud).

Al bellend de winkel uit. In de auto (ik reed) belde ze direct een vriendin. Oh ja, m'n moeder is 83 per 2 juni en is nu al best handig met de phone; na 1 week!


toch past de nano simkaart niet in de kaarthouder van de samsung a12; er kunnen twee simkaarten en een sd kaart in in de kaarthouder.


Wat gaat er fout @jandelely ? Heb je de juiste maat uit het kaartje gedrukt? De nano-sim is de kleinste afmeting, in de afbeelding nummer 3.

Daarna plaats je het kaartje met de goudkleurige contacten omlaag gericht in de lade.
Let op het afgeschuinde hoekje, het past maar op één manier.

bron: Handleiding Samsung A12