Skip to main content

Ik krijg melding dat ik een Telfort simkaart nog heb moet deze vervangen als ik een Sim kaart bestel raak ik dan al mijn gegevens kwijt op mijn I Phone 11 ? Wat is een E kaart graag hulp advies 

groet van Jeanette 

Hallo @Bogy001 ,

Als het goed is staan jouw contacten in de app contacten. Zorg dat in het menu AppleID, iCloud etc. (bovenin bij jouw naam) bij iCloud de Contacten aanstaan.

Want dan kun je nooit jouw contacten kwijtraken. 

Je kunt dan rustig het simkaartje (laten) vervangen.

Meer info over e-sim? 

  


Behoud ik dan ook mijn gsm nummer ??? 
 

of een nieuwe simkaart betekend automatisch een nieuw nummer ?? 


Ja, je behoudt dan jouw eigen nummer. 


Je kunt een Sim kaart aanvragen maar ook een E card wat is het verschil wat is het beste ?


Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

     

 


Ook bij decE Sim behoud ik mijn telefoon nummer ? Zo ja ga ik deze proberen aan te vragen


Ja hoor, geen probleem.  


Ook bij decE Sim behoud ik mijn telefoon nummer ? Zo ja ga ik deze proberen aan te vragen

Bedankt voor deze waardevolle informatie heel fijn 


Laatste vraag kan ik een Sim kaart ook direct halen bij een KPN winkel?? 

bedankt alvast voor u antwoord Gr v Jeanette

 


Een E-sim vraag je aan via MijnKPN. Meer daarover lees je op onze website en in het forumtopic: