Skip to main content

Beste, 

Het lukt niet de simlock van een oude Telfort telefoon te verwijderen, ik krijg de melding ‘het toestel is niet bekend’.

Kunt u mij helpen? 

Bvd, Justus Juist

Hallo @JustusJuist , het toestel is dan minimaal 10 jaar of ouder, jongere toestellen hebben geen simlock meer.

Iedere simkaart waarvan het netwerk via KPN loopt moet het doen in het toestel.

Anders even naar de telefoonboer om de hoek, die heeft vaak nog wel mogelijkheden om te unlocken.

Anders zijn er voor relatief weinig geld tegenwoordig standaard simlockvrije toestellen te koop.

Succes.

 


Hallo @JustusJuist ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer, telefoonnummer en Sim-kaartnummer? Het Sim-kaartnummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

 


KPN is enige tijd geleden gestopt (zie hier) met het verstrekken van unlockcodes, omdat er nog maar weinig naar gevraagd wordt. De enige optie is idd een telefoonboer om de hoek of een goedkoop nieuw toestel.


Ok @RBxx , dat wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag! 💪


Ja  @Noordzee  Puur toevallig had ik het gelinkte topic wel eerder opgemerkt. Moest het alleen even terugvinden :wink:


Hoi @JustusJuist en welkom op het forum! 

KPN is enige tijd geleden gestopt (zie hier) met het verstrekken van unlockcodes, omdat er nog maar weinig naar gevraagd wordt. De enige optie is idd een telefoonboer om de hoek of een goedkoop nieuw toestel.

Dit klopt, dus ik kan je hier helaas niet mee van dienst zijn, goed speurwerk @RBxx! Ik raad je daarom de tips van JanD aan. Hopelijk krijg je hem op die manier simlockvrij. :smile:


Beste allen,

Dank voor het meedenken, en belachelijk dat de simlockblokkering dus feitelijk nog actief is ondanks wetgeving om dat te voorkómen. Ik ga naar de lokale telecomwinkel, groeten! 


Reageer