Skip to main content

Goeiavond..ik ben Guy uit België en heb een oudere Siemens C 60 gekocht(Marktplaats)..mooi klein toestelletje maar helaas zit er een sim-lock van Telfort op..kan er mijn Belgische sim niet insteken..lukt niet...is er iemand die mij kan helpen om dit toestel te unlocken?  ***

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy

admin: eigen topic aangemaakt

Goedemiddag @guydekeyser, welkom op ons forum. 
Helaas bieden wij het zelf niet meer aan om simlocks te verwijderen. Vaak kun je hiervoor nog wel terecht bij kleine telefoonreparateurs.


Zou u zo vriendelijk willen zijn Thomas om mij bv een adres te geven, een site of een email van iemand die dit voor mij kan doen in NL of B? Please..zou heel graag deze telefoon kunnen gebruiken

Griethes


ik wou zeggen groetjes...dit is echt een mooi nostalgisch toestel..zou heel graag een code ontvangen om het te kunnen deblokkeren


Dit kan je alleen nog bij “een mannetje” laten doen. Bv op de Zwarte Markt in Beverwijk (of in België zoiets). Ik weet echter niet hoe het op die markt zit in coronatijd.

KPN/Telfort heeft en levert die gegevens al ruim 11 jaar niet meer. (zo oud zijn die toestellen ook al)

Beetje nadeel van oude meuk kopen en niet via een dealer ook.

Er zijn genoeg “nostalgische” gsm's te koop maar dan nieuw en nog geen € 30 . Dan zou ik nooit zo'n oud tweede (derde, vierde?) hands ding kopen.


Begrijp je maar zou echt dit toestelletje willen laten deblokkeren...Het is idd een toestel van voor 2010, maar wel nog een mooi en vind het zonde dat het niet gebruikt kan worden. Kan je mij echt niet een site online in NL geven of iemand persoonlijk die dit kan regelen? Maakt nie uit wat het kost


Officieel kan ik je daarin niet echt adviseren maar als je op google maps zoekt naar “telefoonreparatie” zul je verschillende winkels bij jou in de buurt moeten kunnen vinden die dit wel kunnen doen!


je mag me altijd op faceb guy de keyser een bericht sturen hoor...Hamme België dan is het privé of ****

*admin: privégegevens verwijderd


Bij mij in de buurt is er geen telefoonwinkel die me kan helpen om de lock door telfort eraf te halen..Kan iemand me aub het adres van een betrouwbare telefoonwinkel geven in NL of B die dit eraf kan halen? PLEASE


Bij mij in de buurt is er geen telefoonwinkel die me kan helpen om de lock door telfort eraf te halen..Kan iemand me aub het adres van een betrouwbare telefoonwinkel geven in NL of B die dit eraf kan halen? PLEASE

https://www.google.com/search?q=gsm+reparatie+hamme 

Bel eens met een van deze, of ga eens langs. Overigens sluit ik me volledig bij het advies aan om te kiezen voor een nieuw toestel, die C60 is uit 2003 (ja, 20 jaar geleden!) maar je zal er je redenen voor hebben. 

Officieel kan ik je daarin niet echt adviseren maar als je op google maps zoekt naar “telefoonreparatie” zul je verschillende winkels bij jou in de buurt moeten kunnen vinden die dit wel kunnen doen!

Officieel ben je zelfs verplicht (afspraak met ACM, geen wet) het simlock te verwijderen. Dat KPN beslist dat niet meer nodig te vinden verandert niets aan die verplichting, hoe raar, zeldzaam of onwaarschijnlijk ook.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/wat-is-simlock