Skip to main content

Sinds enkele weken is mijn bereik via 4G minimaal. Wanneer ik op mijn toestel 4G uitzet heb ik wel volop bereik met 3G. Ik heb hier nooit problemen mee gehad.
Wat valt hier aan te doen? Ik betaal voor 4G dus dan zou dat ook naar behoren moeten werken...


Ik heb dezelfde problemen binnenshuis in onze woning (gestort betonnen muren en plafond). Door de slechte ontvangst op de Galaxy A3 (2016), 2 jaar gebruikt, heb ik recent een iPhone 8 in gebruik/gekocht.

Hier hoor ik ook steeds weer van mensen die ik met 4G aan de lijn heb, dat zij mij slecht horen. Een soort stotterend geluid met wegvalmomenten. Dat is vreselijk balen. Ik ben al jaren KPN compleet!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Via internet bellen dan, lijkt me logisch.

Hier een bericht er over van een tijdje terug maar ik sta er nog helemaal achter :

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054


Hoi @Henkieboy Leids, welkom hier. 

Begrijp ik goed dat je alleen binnenshuis problemen hebt? Buitenshuis wel meteen goed? Want als dat het geval is wil ik je zeker bellen over WiFi aanraden. 

Mocht het elders ook zijn, dan wil ik je aanraden om jouw simkaart eens in een ander toestel te testen. Is het dan wel goed, dan zit het in jouw toestel. Is het dan ook slecht dan wil ik je eerst eens aanraden een vervangende simkaart aan te vragen. 


Ben je inmiddels weer te verstaan? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 


BartZ deze oplossing zie ik als de beste.

Het trappetje voor ontvangst geeft 2 streepjes. Ik had die klachten ook met de Samsung A3. Misschien die andere simkaart eens uitproberen. Er is hier een KPN winkel. Onze woning heeft beton gestorte muren met betonijzer. Een kooi van Faraday lijkt het.


Het is erg hectisch bij ons de laatste vier weken met veel sores als oudere. Sorry voor de late reactie. Ik zit in deze periode van vier weken zo vaak te bellen met de zorgwereld en dat dan weer af te stemmen met broer en zussen. De vaste lijn is nog slechts voor een enkeling van meestal de oudere garde, die mij daarop blijft bellen.


Het bellen over WiFi gaat dus goed. Daar ben ik blij mee. En ja zo'n betonnen kooi kan veel tegenhouden helaas. 😞 En ik begrijp heel goed dat een goed werkende lijn belangrijk is in deze gekke hectische tijd. 

Mocht er zo nog weer wat zijn, dan hoor ik dat graag.Â