Skip to main content

Dag allemaal,

Mijn man en ik hebben beide een Sony Xperia 5 II.

 

Wij ervaren dezelfde problemen als hierboven beschreven en ook het van het kastje naar de muur gestuurd worden.

 

Er is een heel onderzoek geweest naar de oorzaak, nadat we alle data en tijden op hadden geschreven wanneer het probleem optrad ontstond er radio stilte. Uiteindelijk kwam er een medewerker van KPN die zei dat we 4g bellen maar uit moesten schakelen. Prima! Probleem opgelost!

 

Maar nu schakelt KPN het 3g bellen netwerk uit! Dus problemen volop terug.

Ik doe oproepdiensten in de gezondheidszorg waarbij ik soms echt met spoed naar mijn werk moet, dan is niet bereikbaar zijn écht heel vervelend.

 

@kpn wat kunnen jullie hierin betekenen? Als consument sta je vrij kansloos als ik het zo lees.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

 

Dag allemaal,

Mijn man en ik hebben beide een Sony Xperia 5 II.

 

Wij ervaren dezelfde problemen als hierboven beschreven en ook het van het kastje naar de muur gestuurd worden.

 

Er is een heel onderzoek geweest naar de oorzaak, nadat we alle data en tijden op hadden geschreven wanneer het probleem optrad ontstond er radio stilte. Uiteindelijk kwam er een medewerker van KPN die zei dat we 4g bellen maar uit moesten schakelen. Prima! Probleem opgelost!

 

Maar nu schakelt KPN het 3g bellen netwerk uit! Dus problemen volop terug.

Ik doe oproepdiensten in de gezondheidszorg waarbij ik soms echt met spoed naar mijn werk moet, dan is niet bereikbaar zijn écht heel vervelend.

 

@kpn wat kunnen jullie hierin betekenen? Als consument sta je vrij kansloos als ik het zo lees.

 

 

Hallo,

 

Hier hetzelfde probleem met mijn Sony Xperia 5 II

 

Probleem: wegvallen verbinding bij bellen of gebeld worden. (vaak eerste keer) daarna werkt alles gewoon...

Ik kreeg dit probleem na een externe update van de simkaart van KPN, deze simkaart was nog van het Telfort tijdperk. Inmiddels na contact KPN nieuwe simkaart gekregen van KPN, echter probleem is nog niet weg.

 

Hoor graag een oplossing,

 

Marco


Dag allemaal,

Mijn man en ik hebben beide een Sony Xperia 5 II.

 

Wij ervaren dezelfde problemen als hierboven beschreven en ook het van het kastje naar de muur gestuurd worden.

 

Er is een heel onderzoek geweest naar de oorzaak, nadat we alle data en tijden op hadden geschreven wanneer het probleem optrad ontstond er radio stilte. Uiteindelijk kwam er een medewerker van KPN die zei dat we 4g bellen maar uit moesten schakelen. Prima! Probleem opgelost!

 

Maar nu schakelt KPN het 3g bellen netwerk uit! Dus problemen volop terug.

Ik doe oproepdiensten in de gezondheidszorg waarbij ik soms echt met spoed naar mijn werk moet, dan is niet bereikbaar zijn écht heel vervelend.

 

@kpn wat kunnen jullie hierin betekenen? Als consument sta je vrij kansloos als ik het zo lees.

 

 

Hallo,

 

Hier hetzelfde probleem met mijn Sony Xperia 5 II

 

Probleem: wegvallen verbinding bij bellen of gebeld worden. (vaak eerste keer) daarna werkt alles gewoon...

Ik kreeg dit probleem na een externe update van de simkaart van KPN, deze simkaart was nog van het Telfort tijdperk. Inmiddels na contact KPN nieuwe simkaart gekregen van KPN, echter probleem is nog niet weg.

 

Hoor graag een oplossing,

 

Marco

Hier hebben we al tig keer een nieuwe sim kaart gehad, niets werkt.

 

Waarschijnlijk is na die update 4g bellen aangezet, als je dat uitzet is het probleem opgelost. Maar ja, dat kan straks niet meer omdat het 3G bellen netwerk uitgezet wordt door KPN.


 

 

 

 

Hier hebben we al tig keer een nieuwe sim kaart gehad, niets werkt.

 

Waarschijnlijk is na die update 4g bellen aangezet, als je dat uitzet is het probleem opgelost. Maar ja, dat kan straks niet meer omdat het 3G bellen netwerk uitgezet wordt door KPN.

 

Tja, ligt het nu aan de Sony Xperia of aan het KPN netwerk….:thinking:


 

 

 

 

Hier hebben we al tig keer een nieuwe sim kaart gehad, niets werkt.

 

Waarschijnlijk is na die update 4g bellen aangezet, als je dat uitzet is het probleem opgelost. Maar ja, dat kan straks niet meer omdat het 3G bellen netwerk uitgezet wordt door KPN.

 

Tja, ligt het nu aan de Sony Xperia of aan het KPN netwerk….:thinking:

 

 

Ik denk aan Sony: https://radar.avrotros.nl/forum/telefonie-f25/sony-telefoon-kan-na-update-niet-meer-via-4g-belle-t192901.html

 


Ik heb deze reactie van Sony gekregen:

 

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

 

 

Wij vinden het vervelend dat uw telefoon niet naar behoren functioneert. Wij verzoeken u om de onderstaande stappen uit te voeren om uw toestel in veilige modus te brengen, terwij het toestel in veilige modus is, verzoeken wij u om te kijken of het probleem nog altijd bestaat. In de veilige modus start uw apparaat op met software en apps die al geïnstalleerd waren toen u uw apparaat kocht. Bepaalde apps die na aankoop worden gedownload, kunnen ervoor zorgen dat uw apparaat zich onverwacht gaat gedrag

 

 

1. Veilige modus inschakel

1- Terwijl het apparaat is ingeschakeld, houdt u de aan / uit-toets ingedrukt

2- Houd 'Uitschakelen' ingedrukt totdat u het bericht krijgt om 'veilige modus' te gebruiken

3-Wacht tot het apparaat opnieuw is opgestart in de veilige modus

 

 

Om de veilige modus te verlat

 

Start het toestel opnieuw o

 

 

2. Voer de tests op de 'Support app' u

 

- Support App > Tests > voer de tests u

 

 

3. RESET de telefoon (Houdt er wel rekening mee dat een reset alle persoonlijke informatie wist. Het is aan te raden een back-up te maken van alle persoonlijke informatie op uw telefoo

 

- Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Reset mogelijkheden > Verwijder alle gegevens > Reset telefoo

 

 

Graag verzoeken wij u deze mail te beantwoorden na het uitvoeren van de bovenstaande stappen, zodat wij u verder kunnen help

 

 

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebb

 

 

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 u

 

 

 

Binnenkort maar even uitproberen....

 


Hi @Goldlion en @MB2022NL! Ik heb jullie reacties samen in 1 topic gezet gezien ik een goed gesprek onderling zag. Het komt vaker voor met de Sony Xperia 5 II. Als de stappen die @Goldlion in de laatste reactie aangeeft niet helpen kunnen jullie dan je profiel voor me invullen? Daarbij zou het geweldig helpen als je het IMEI nummer van het toestel in het veld “Persoonlijke opmerkingen” neerzet. 


Hi @Goldlion en @MB2022NL! Ik heb jullie reacties samen in 1 topic gezet gezien ik een goed gesprek onderling zag. Het komt vaker voor met de Sony Xperia 5 II. Als de stappen die @Goldlion in de laatste reactie aangeeft niet helpen kunnen jullie dan je profiel voor me invullen? Daarbij zou het geweldig helpen als je het IMEI nummer van het toestel in het veld “Persoonlijke opmerkingen” neerzet. 

 

Ik ga binnekort de veilige modus uitproberen, harde reset wacht ik even mee….telefoon te vaak nodig…

IMEI nummers ingevuld...


Hi @Goldlion en @MB2022NL! Ik heb jullie reacties samen in 1 topic gezet gezien ik een goed gesprek onderling zag. Het komt vaker voor met de Sony Xperia 5 II. Als de stappen die @Goldlion in de laatste reactie aangeeft niet helpen kunnen jullie dan je profiel voor me invullen? Daarbij zou het geweldig helpen als je het IMEI nummer van het toestel in het veld “Persoonlijke opmerkingen” neerzet. 

Uiteraard heeft het niet geholpen.

Als meerdere toestellen deze problemen hebben, en een crosstest bevestigt dat het aan de toestellen ligt, is er gewoon iets mis met het ontwerp…

 

Ben er inmiddels zo klaar mee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

 

Belsimpel zegt doodleuk dat eerst een reparatie centrum meermaals de kans moet krijgen om het op te lossen.

 

KPN klantenservice zegt doodleuk 'je hebt het toestel niet bij ons gekocht dus kunnen we de werking niet garanderen' (oftewel zoek het maar uit. Donder toch op, KPN verkocht dit model ook en er zijn ook klachten van klanten die het toestel wél bij KPN hebben gekocht en die krijgen ook geen oplossing).

 

Sony geeft van die oplossingen waarmee je met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

 

Ik heb inmiddels m'n 4g bellen uitgezet, ga wel gewoon via 2g verder. Wat een gezeur dit, lekker met z'n allen naar elkaar blijven wijzen.

 


Hi @Goldlion! Excuses dat ik even niks van me heb laten horen. Het onderzoek loopt ondertussen. Hoe is het nu met de stabiliteit van de verbinding met de telefoon?


Hi @Goldlion! Excuses dat ik even niks van me heb laten horen. Het onderzoek loopt ondertussen. Hoe is het nu met de stabiliteit van de verbinding met de telefoon?

Ik heb bellen via 4g uitgeschakeld, dan gaat het prima. Kan het me echt niet veroorloven om zo vaak niet of slecht bereikbaar te zijn.