Skip to main content

Na aantal keren vast lopen van mijn Sony Xperia XZ, werkte wel na laten leeglopen en opnieuw opstarten, maar vandaag geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen, helemaal vastgelopen. Met behulp van Xperia Companien geprobeert opnieuw op te starten, maar werkt niet. Des te meer hij opgeladen is, des te langer duurt het voordat hij weer leeg is. Hij komt niet meer in het ontgrendelscherm, en nog wel gezien op een zwart scherm dat er iets corrupt was! Wat nu te doen, ik heb nog dtrrds een toestelverzekering lopen!

Hoe oud is dat toestel?


Het toestel is in 2017 gekocht!


Is het het dan niet een goed idee om een nieuwe te vragen aan Sinterklaas?


Ik heb het toestel aangemeld bij KPN als zijnde defect, de claim is geaccepteerd en ik krijg een vervangend toestel, bij telefonisch overleg een Samsung Galaxy A50 aangeboden. Is dit een goed alternatief? 


Op een toestel van 2017 is nu toch geen garantie meer op? Je krijgt nu toch niet zomaar meer een ander toestel? Of heeft u een toestel verzekering ofzo? Lijkt me dat u die A50 gewoon zou moeten betalen. Toch?

Hier een vergelijking:

https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9554&idPhone2=8804

De Sony was in 2017 een top toestel denk ik. De A50 is dat nu niet. Het is een heel goed toestel, maar wel in de middenmoot. Misschien wel de onderste helft van de middenmoot. 

Als je nu puur naar de specificaties kijkt, dan is het een vergelijkbaar toestel.


@Nick83 , Geen garantie maar wel een verzekering, dus die A50 is al dubbel betaald aan premie.


Ja ik heb een toestel verzekering in 2017, al eens vastgelopen, door koerier opgehaald en tijdelijk ruiltoestel, na een week “gerepareerd retour. Nu weer gebracht door koerier, enkel toestel in enveloppe, niets erbij behalve garantiedocumenten. Vanmorgen stond er ineens een bericht van DHL dat ze een pakje voor mij hadden, bleek de stekker, oplaadsnoer en oordopjes te zijn, enveloppe had in de brievenbus gekund, maar werd keurig boven gebracht. Ikzelf ben tevreden over de Samsung, eerder een Samsung gehad, maar had na 2 jaar nog geen Android update gehad! Veel vrienden en kennissen hebben hetzelfde toestel, en zijn tevreden. Mijn “oude” toestel was onbruikbaar, en was aan de zijkanten los, maar zat geen breuk in. Scherm werkte normaal!