Skip to main content

Wij hebben beiden een telefoon met kpn 6Gb. Twee keer per jaar gaan wij op vakantie en dan willen we 2 telefoons en 2 ipads aansluiten op de huawei mobile wifi.

maar dan zonder abonnement te moeten nemen. Wel liefst 50 Gb minimaal per maand.

dat wordt je niet gemakkelijk gemaakt.

Iemand ervaring/idee?

Prepaid misschien. Maar ik denk dat het heel veel kost. Ik denk dat het gewoon niet kan zonder abonnement. 

Waarom zet u het abonnement van het ene toestel niet tijdelijk om naar onbeperkt? Dan kunt u daarop een hotspot maken.


Wat jij wilt is er niet.

Voor de mifi heeft kpn abonnement met 10 GB per maand voor in 55 landen / regio's*. 

Van die abonnementen kun je data overboeken naar het nummer van de router, maar dat ben je dan wel kwijt op de mobiel. 

Wat wel kan is je abonnement voor de maand van vakantie ophogen naar een van de onbeperkt data abonnementen. 

Bij de iets duurdere heb je dan op die telefoon 50 GB per maand in EU*. En ook nog 50 GB om weg te geven. Gaat dan echter niet ten koste van abonnement. 

*Hier is je EU bundel geldig:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/eu-landen-bij-kpn/ 


Wel bijzonder. In Denemarken kocht ik voor een prikkie een sim kaart en daar kon het prima. (Even geactiveerd in mijn iphone en daarna in de huawei.)


Prepaid misschien. Maar ik denk dat het heel veel kost. Ik denk dat het gewoon niet kan zonder abonnement. 

Waarom zet u het abonnement van het ene toestel niet tijdelijk om naar onbeperkt? Dan kunt u daarop een hotspot maken.

Dan wordt de iphone wel erg warm met al die apparaten die eraan hangen. Maar zo doen we het nu wel noodgedwongen.


Voor een mifirouter heb je een speciale datasim nodig met een 097-nummer, als je die ook van KPN neemt, kun je gemakkelijk intern data delen tussen de diverse sims.

Zie hieronder een link om een datasim te bestellen:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Er mag namelijk geen 06-nummer in een mifirouter gebruikt worden.

Succes.

 


@JanD, Kan je dan nog wel bellen met dat 097 nummer ?  Wettelijk schijnt het wel te mogen ….  


@JanD, Kan je dan nog wel bellen met dat 097 nummer ?  Wettelijk schijnt het wel te mogen ….  

Zou eventueel kunnen, maar is niet gebruikelijk, op een datasim zit geen beltegoed, dus als het al kan betaal je het volle pond @Xenomatrix2 


@Hebnoggeennaam 

Aangezien de meeste buitenlandse territoria niet tot Nederlandse koloniën behoren, gelden daar Nederlandse wetten niet, een ACM bepaling juist niet. Een 097-nummer in buitenland te gebruiken vraag juist om problemen (sommige provider accepteren zulke nummer niet). Maar in een land buiten EU is meestaal een plaatselijke simkaart goedkoper dan een NL abo. Een prepaid esim kan je ook vooraf kopen b.v. van holyfly


@Hebnoggeennaam

Aangezien de meeste buitenlandse territoria niet tot Nederlandse koloniën behoren, gelden daar Nederlandse wetten niet, een ACM bepaling juist niet. Een 097-nummer in buitenland te gebruiken vraag juist om problemen (sommige provider accepteren zulke nummer niet). Maar in een land buiten EU is meestaal een plaatselijke simkaart goedkoper dan een NL abo. Een prepaid esim kan je ook vooraf kopen b.v. van holyfly

Dat zou wel eens de meest simpele oplossing kunnen zijn, ook binnen Europa. Een klein kpn abonnement houden en dan in het buitenland een prepaid kopen. Dat hebben we in Denemarken ook al eens gedaan. Dat (Lebara)was erg goedkoop. Het is duidelijk dat de providers in deze 097 niche nog vrij kunnen cashen.


Reageer