Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een paar weken terug een telefoon gevonden, met daarin een simkaart van KPN. Ik heb jullie klantenservice na veel omzwervingen aan de telefoon gehad, en daar zei de medewerkster dat jullie niet kunnen zoeken op simkaart nummer, en dat de eigenaar op die manier dus niet kan worden opgespoord. Ze leek het echter niet zeker te weten. Op dit forum zie ik berichten die het tegendeel suggereren, b.v. hier:

De telefoon is aangemeld als ‘gevonden’ bij de gemeente en bij iLost, maar daar is nog niemand op gekomen. Ik ga er eigenlijk van uit dat als de simkaart verbonden is aan een klant (dus niet pre-paid) jullie wel degelijk in staat zullen zijn om deze persoon te berichten dat zijn/haar telefoon is gevonden. Ik verwacht uiteraard niet van jullie dat jullie mij de contactgegevens verschaffen.

Kunnen jullie hier duidelijkheid over verschaffen?

Hoi @RaoulU. Welkom op het KPN Forum. Wat goed om te lezen dat probeert om het toestel terug te krijgen bij de eigenaar. Hij/zij zal daar vast erg blij mee zijn. Ik zoek graag voor je uit of hebt lukt om te achterhalen van wie het toestel is en deze persoon een bericht te versturen. Wil je daarvoor het simkaartnummer achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld van jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Ha Vikash, fijn dat er in ieder geval een poging wordt ondernomen. Ik heb het nummer dat op de simkaart staat in het veld gezet.


Ik heb in onze systemen gezocht op het nummer dat je hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel. Helaas is het niet gelukt om te achterhalen bij wie dit toestel hoort. Een simkaartnummer heeft 19 nummers, is dit het enige wat op de simkaart staat?


Op de simkaart staan alleen deze 8 cijfers. Daaronder staat de letter. En verder staat het logo van KPN erop gedrukt. Iets anders staat er niet op, ook niet aan de achterkant…

Als ik op het internet zoek dan zie ik dat dit nummer op het simkaartje (dat je uit de grotere credit card drukt) overeenkomt met een barcode nummer dat op de grotere kaart staat.
Zie Screenshot, het (fictieve) nummer in de onderste rode ovaal is gelijk aan het nummer op het simkaartje.

Het simkaartje in dit internetbeeld ziet er dus precies uit als wat hier in de gevonden telefoon zit (maar dan dus met andere cijfers en een andere letter).

 


Ik heb nogmaals gezocht en niks gevonden helaas. Waarschijnlijk heeft de eigenaar van het toestel een nieuwe simkaart aangevraagd en is het daarom niet meer te achterhalen. Ik zal deze vraag intern nog doorzetten. Wellicht is er nog een andere manier om het te achterhalen. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.


Prima, dan wacht ik dat af.


Al een tijd terug vond ik ook een telefoon op straat, heb ik thuis aangezet en dan maar wachten tot er iemand opbelt, of gaat dat om de een of andere reden in dit geval niet ?


Ja, hij staat al drie weken aan, maar niemand belt...


Ook mijn collega's hebben helaas niets kunnen vinden. Even voor de zekerheid, het gaat wel om een KPN simkaart? Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen hierin. :sweat:


Dag Vikash,

Uiteraard gaat het om een simkaart van KPN. Dat staat verschillende keren hierboven genoemd (o.a. in de eerste zin...), en is ook de reden waarom ik op dit forum terechtkwam.

Jammer dat het langs deze weg niet lukt - ik wacht of de eigenaar zich meldt via een andere weg.


Ik hoop dat het alsnog lukt om de eigenaar te achterhalen. Ik vind het jammer dat het mij niet is gelukt. :disappointed_relieved:


Dag Vikash, door de simkaart tijdelijk in m’n eigen telefoon te stoppen kon ik het ICCID nummer van de simkaart achterhalen - dat is het lange simcardnummer (19 cijfers) dat uniek is voor iedere simkaart. Ik kan de simkaart uiteraard niet deblokkeren, maar het nummer ervan is wel zichtbaar. Ik heb dit nummer in de persoonlijke opmerkingen bij mijn profiel gezet. Wil je nog eens kijken of dit nummer wel bekend is bij jullie?


Ik heb nog eens gezocht op het lange simkaartnummer, helaas heb ik opnieuw niets kunnen vinden. Ik verwacht dat er een vervangende simkaart is aangevraagd en dat ik daarom niet meer kan achterhalen bij wie deze simkaart hoort.


Dag Vikash, Ik vind moeilijk voor te stellen dat zo’n kaartnummer direct compleet uit al jullie systemen wordt verwijderd. Die simkaart is gekoppeld aan facturen, en daarom geldt er sowieso een wettelijke bewaarplicht van vijf jaar. Als de eigenaar van deze telefoon een vervangende kaart heeft aangevraagd, dan is dat in de afgelopen maand gebeurd (de telefoon is verloren op 8 februari). Ik ga ervan uit dat na te gaan valt of er voor deze kaart een vervanging is aangevraagd. Misschien niet in het systeem waartoe jij toegang hebt, maar het lijkt me dat er een afdeling is die over verloren simkaarten gaat?


Hoi @RaoulU. Bedankt voor je doorzettingsvermogen, dat siert je. Ik heb deze vraag intern doorgezet binnen KPN. Helaas kunnen we niet achterhalen bij wie deze simkaart hoort wanneer er een vervangende simkaart is aangevraagd. Ik had je anders graag verder geholpen.


Dag Vikash, door de simkaart tijdelijk in m’n eigen telefoon te stoppen kon ik het ICCID nummer van de simkaart achterhalen - dat is het lange simcardnummer (19 cijfers) dat uniek is voor iedere simkaart. Ik kan de simkaart uiteraard niet deblokkeren...

Je kan misschien een keer 0000 proberen?


 Je kan misschien een keer 0000 proberen?

Dank voor de tip, maar helaas, dat werkt ook niet. Er zit niets anders op dan te wachten of de eigenaar zelf iets onderneemt.