Skip to main content

één van mijn dubbele simkaarten zit in mijn ipad om internetverbinding te kunnen maken zonder Hotspot.
Als ik de data op mijn ipad aanzet, kan ik niet meer bellen of gebeld worden op mijn Samsung galaxy telefoon. in de telefoon zit de simkaart in het 2de slot.

Het lijkt erop dat er niet gekozen kan worden met welk apparaat de belactie genomen moet worden.

Is hier een instelling voor te vinden zodat de sim in de ipad alleen maar voor Data (internetverbinding) is?

 

Hallo @jackxe 

 

Nee dat kan helaas niet, bij Duo simkaarten kan er maar 1 actief zijn, als je de 2de simkaart op een ander apparaat gebruikt wordt de 1ste inactief zoals je gemerkt hebt.

Je kan dat o.a. hier (https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm) terugvinden onder het kopje

Wat is een Duo simkaart?

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende: 

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.

 

Je kan dan beter een data simkaart aanschaffen: https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

Om het goedkoopst uit te zijn neem je dan de kleinste bundel en deel je MB's vanaf je andere abonnement naar die data simkaart.