Skip to main content
Vraag

Verzoek om openbaar IP voor KPN 5G simkaart in TP-Link Deco-router

• August 1, 2026
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik ben recent overgestapt van Youfone naar KPN 5G en gebruik de simkaart in een TP-Link Deco 5G-router als thuisinternet (ik heb geen KPN-koper/glasvezel op mijn adres).

Mijn smart home apparatuur (zoals mijn X-Sense hub en Eufy) kan door CGNAT / UDP-filtering geen verbinding maken met de cloud. Bij mijn vorige provider werkte dit wel.

Zouden jullie mijn simkaart-profiel geschikt kunnen maken voor een openbaar IP / ⁠advancedinternet⁠APN

Alvast bedankt!"

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ContraBor . Welkom hier.

Mag ik eerst vragen om welk abonnement het precies gaat? Is dit een mobiel abonnement, een Data Only-sim of iets anders?

Ik vraag dat omdat we voor mobiele simkaarten alleen ondersteuning bieden voor gebruik in mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets. Een simkaart in een 5G-router valt daar helaas niet onder. Daardoor kunnen we via de Community ook niet helpen met verzoeken zoals het aanpassen van een APN-profiel of het beschikbaar maken van een openbaar IP-adres voor deze toepassing.

Als je laat weten welk abonnement je hebt, kunnen we in ieder geval aangeven wat binnen dat abonnement wel en niet wordt ondersteund.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Hoi Erwin, KPN unlimited 400 abonnement. Is dus waarschijnlijk een gewoon mobiel abonnement. Ik kan namelijk bij sim only helemaal gaan data only bestellen. Dus ik hoop wel dat dit in orde komt anders heb ik een abonnement van 2 jaar waar ik niets aan heb.