Skip to main content

Ik krijg dat tekentje steeds te zien in het beeldscherm van mijn telefoon. Heb de info gelezen op de pagina waarnaar u verwijst, maar er staat niets dat uitlegt WAAROM dat in mijn beeld verschijnt en hoe ik het uit kan zetten.

*Admin: eigen topic voor de vraag aangemaakt, originele topic:

 

 

Hallo @Eva Luna als je wifi gebruikt op je mobiel en je hebt bellen via wifi aangevinkt binnen je mobiel dan zie je dat icoontje, dat is normaal. Als je bellen via 4G aanvinkt i.p.v. bellen via wifi, dan is dat icoontje weg.

 


De optie 'bellen via wifi' is niet beschikbaar op mijn telefoon. Bellen via 4G heb ik altijd aanstaan, maar het icoontje verschijnt toch regelmatig in beeld. Toch bedankt voor de reactie.


Hallo @Eva Luna! Het icoontje waar je naar verwijst, is inderdaad het ‘bellen over wifi’-icoontje. Dit icoontje verschijnt alleen als bellen over wifi mogelijk is op jouw telefoon. Wil je hier geen gebruik van maken, dan kan je dit uitzetten. In de blog Mobiel bellen via wifi van KPN lees je alles over bellen over wifi. Kom je er hiermee niet uit, gebruik dan onze toestelhulp voor hulp bij het in- en uitschakelen van bellen over wifi.


Er staat op de pagina's die u mij aanbeveelt niets over hoe ik deze optie kan uit schakelen. De eerste pagina die u linkt geeft uitsluitend informatie over hoe het bellen via wifi kan worden geïnstalleerd, geen woord over hoe het kan worden verwijderd of uitgeschakeld. De tweede link leidt mij naar een volledig onoverzichtelijke pagina waar geen enkele ter zake doende informatie te vinden is. 

Verwijder deze topic maar, ik heb hier schoon genoeg van.


Hallo @Eva Luna , in de (uitgebreide) handleiding van je telefoon staan alle icoontjes beschreven die bovenin je telefoon kunnen verschijnen en hoe daar mee om te gaan.

Succes.

 


Hallo @Eva Luna , welk toestel heb je? Dan kunnen we gerichte informatie delen i.p.v. te moeten verwijzen naar voor jou onoverzichtelijke pagina’s met algemene informatie.
Wat heb je trouwens tegen bellen via WiFi?  Dat is een functie die prima van dienst kan zijn in moderne, zeer goed geïsoleerde huizen waar het mobiele netwerk moeilijk kan binnendringen.


De eerste pagina die u linkt geeft uitsluitend informatie over hoe het bellen via wifi kan worden geïnstalleerd, geen woord over hoe het kan worden verwijderd of uitgeschakeld.

Uitschakelen van de optie gaat op dezelfde manier, alleen verschuif je het schuifje de andere kant op zodat de optie uit staat.