Skip to main content

Onlangs heb ik de Galaxy S22 Ultra besteld. Ik heb hierover nog enkele vragen:

 

  • Ik begrijp dat de telefoon wordt geleverd zonder stekkerblok (alleen met USB kabel). Werkt de nieuwe oplaadtechniek (Power Delivery 3.0) ook wanneer ik het stekkerblok van mijn oude telefoon gebruik?
  • Kan ik het toestel gebruiken in Amerika met een Amerikaanse simkaart (geen region locks oid)?
  • Bij het samenstellen van mijn abonnement kon ik kiezen voor onbeperkte data. Hierbij wordt aangegeven dat er 25GB data binnen de EU is inbegrepen. Hoe zit dit bij abonnementen die geen onbeperkte data hebben?

Goedemiddag Bas,

 

De Galaxy S22 Ultra zou met elke USB-C Oplader werken.

Echter zal je als je gebruik wilt maken van de USB Power Delivery 3.0 (USB PD 3.0) voordelen, zul je wel een stekkerblok moeten hebben, welke ook USB PD 3.0 ondersteund. Tevens is de meegeleverde kabel een USB-C naar USB-C. Dus zou je huidige stekker ook een USB-C Poort moeten hebben.

Eventueel kan je, als je oude / andere telefoon een USB-C oplader heeft, deze kunnen gebruiken.

 

Ik heb zelf geen idee of de S22 Ultra een region-Lock heeft.

Ik lees wel hetvolgende over het uitschakelen hiervan:

 

Hoe kom je van Samsung regiolock af?

Het is erg eenvoudig om Samsung regiolock permanent op te heffen. Het enige wat je hoeft te doen is 5 minuten bellen met een simkaart uit dezelfde markt als het toestel. Wil je bijvoorbeeld een Europese telefoon gebruiken met een Aziatische simkaart? Bel dan eerst minstens 5 minuten met een Europese simkaart. De regiolock is hierna opgeheven, dus je gebruikt je Samsung toestel dan met simkaarten uit elke regio. Heb je een dual sim? Bel dan ook 5 minuten met de tweede simkaart.

Zie: https://www.coolblue.nl/advies/samsung-regiolock-wat-is-het-hoe-kom-je-ervan-af.html

 

 

 Voor de optie Roaming in de EU:

Hier kan je gewoon je hele bundel opmaken, dus dit is afhankelijk van je bundel.

 

Zijn je MB/min/sms uit je huidige abonnement op?

Dan wordt je internetsnelheid verlaagd in Nederland en in Europa. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid en voordelig bellen en sms'en? Bestel dan een Extra Bundel. Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger buitenbundeltarief.

Zie ook: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

 

 

 

 

 


Hallo @bas_1, welkom op het KPN forum. Zie dat forum-lid @Brianzwolle2  al antwoord heeft gegeven.  Heb je nog meer vragen, stel ze gerust! De community denkt graag met je mee, zoals je merkt.