Skip to main content
Antwoord

Waar vind ik de "Beller-ID & spambeveiliging optie" op mijn Samsung S24+?

• September 13, 2025
  • 12 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik wil op mijn S24 spambeveiliging aan hebben staan op inkomende oproepen. Echter zie ik de optie er helemaal niet tussen staan in mijn telefoon app. Het is gewoon supported (dat heb ik geverifieerd) maar het lijkt vanuit de carrier settings van KPN geblokkeerd te worden.

Mijn info:

Phone: Samsung Galaxy S24+
One UI / Android: One UI 7.0, Android 15 (aug2025)
CSC / Firmware: EUX (unbranded European build)
Phone app version: 15.7.47 (Samsung’s own Phone app)

Iets verder graven toont ook dat de systeemapps “Smart Call” en “Hiya”, die gebruikt worden hiervoor, wel gewoon geinstalleerd staan. Echter staan de setting “meldingen” op geblokkeerd voor beide, en de switch om het toe te staan reageert niet / blijft op geblokkeerd staan.

Is er iemand met dezelfde ervaring, tips en idealiter een oplossing of workaround?

Ik weet dat er een vergelijkbaar topic is (Samsung S22 inkomende Beller-id en spambeveiliging kan niet aan | KPN Community) maar deze zag de optie wel (ik zie de optie helemaal niet staan) en deze wijtte het aan de hardware (waar ik niet in geloof, gezien het echt een software issue is)

Beste antwoord door MrWP

@Carola22 De opties die jij ziet zie ik niet, ongetwijfeld vanwege dezelfde oorzaak.

Ik ga inderdaad maar een topic bij Samsung openen, hopelijk dat daar iemand een oplossing heeft. Het linkje wat je stuurde is van dezelfde persoon waarvan ik de link van zijn KPN forum post had gedeeld.

Denk niet dat ik hier t antwoord ga vinden

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@MrWP klik in je mobiel op het groene hoorntje, alsof je wilt bellen, klik dan rechtsboven op de 3 verticale puntjes, klik dan op instellingen, activeer dan beller-id en antispambeveiliging.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

Beste ​@MrWP klik in je mobiel op het groene hoorntje, alsof je wilt bellen, klik dan rechtsboven op de 3 verticale puntjes, klik dan op instellingen, activeer dan beller-id en antispambeveiliging.

Succes.

Even goed lezen, ik weet waar de optie hoort te zitten, maar hij is simpelweg niet zichtbaar. Ik heb al talloze opties geprobeerd het te fixen maar niets helpt tot nu toe. 1 van de opties die nog over is, is dat het geblokkeerd wordt door KPN's carrier settings

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

@MrWP Welke firmware versie heb je? Waarschijnlijk heb je de verkeerde firmware voor verkeerde regio.

Tik *#1234#  in phone app

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

@MrWP Welke firmware versie heb je? Waarschijnlijk heb je de verkeerde firmware voor verkeerde regio.

Tik *#1234#  in phone app

Wat ik in mijn eerste post al aangaf, ik zit op een European Unbranded firmware, dus smart call is natively supported. Mijn volledige firmware is S926BOXM9BYH2 waar de “XM” staat Europe Unbranded

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Mijn volledige firmware is S926BOXM9BYH2 waar de “XM” staat Europe Unbranded

Kan je met de EUY-firmware S926BXXS9BYH2 wel deze optie activeren? 

• September 13, 2025

Ik heb even op mijn Samsung S23 gekeken (zelfde One UI en Androidversie) hoe e.e.a. staat ingesteld. Misschien heb je er iets aan. De app moet dus blijkbaar op ‘geen’ staan en niet op ‘telefoon’.

• September 13, 2025

Screenshot 2.

• September 13, 2025

Ik heb op de Samsung Community ook nog een oud topic gevonden over de S22 die hetzelfde probleem had, daar bleek het uiteindelijk aan de hardware te liggen.

Opgelost: Beller-id en anti-spambeveiliging niet aan te zetten - Samsung Community 

Je kan eventueel ook daar een topic openen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 15, 2025

@Carola22 De opties die jij ziet zie ik niet, ongetwijfeld vanwege dezelfde oorzaak.

Ik ga inderdaad maar een topic bij Samsung openen, hopelijk dat daar iemand een oplossing heeft. Het linkje wat je stuurde is van dezelfde persoon waarvan ik de link van zijn KPN forum post had gedeeld.

Denk niet dat ik hier t antwoord ga vinden

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@MrWP. Welkom op de community! 

Wat vreemd dat je deze optie niet te zien krijgt. Ik heb zelf een Samsung S24 en krijg deze optie wel te zien

Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen. Wil je de oplossing hier delen zodra je die hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Hoi ​@MrWP. Welkom op de community! 

Wat vreemd dat je deze optie niet te zien krijgt. Ik heb zelf een Samsung S24 en krijg deze optie wel te zien

Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen. Wil je de oplossing hier delen zodra je die hebt?

Zal de oplossing zeker delen. Heb jij exact dezelfde firmware als ik?  S926BOXM9BYH2 ?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb de Samsung S24

Mijn info:

One UI / Android: One UI 7.0, Android 15 (24 aug 2025)

S921BXXS9BYH2