Skip to main content

Ik heb een vraagje.

Mijn vrouw heeft de Samsung S7 en ik heb de Samsung S9

Nu zag ik de Samsung A52s en dat is best wel een mooi en betaalbaar toestel en heeft 5G

Is het verstandig om deze als vervanger te kopen?

 

Mijn dank is alvast groot.

 

Joop

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Dat moet je echt voor jezelf bekijken. Er is zoveel keus. Ik zelf ga over een paar dagen de A52s bestellen. Als je WiFi 6 en 5G wilt is het een geweldig mooi toestel voor die prijs. Er zijn weinig toestellen die in de buurt komen. Oppo heeft wat. Maar volgens mij kan daar geen geheugen kaart in voor extra geheugen. En dat ben ik eigenlijk wel gewend. 


Dank je @Nick83 

In de A52s kan een geheugen kaart.

Heb je een idee hoe deze is t.o.v. de S7 of de S9?

Mijn dank is groot,

Joop


Ik sta ook op het punt de a52s te bestellen.  Het ligt er denk ik aan wat je er allemaal mee wil doen. Bellen, beetje internetten etc moet prima gaan. Wil je het perfecte plaatje schieten dan komt deze misschien wat te kort. 


Wil je het perfecte plaatje schieten dan komt deze misschien wat te kort. 

Maar een grote stap voorwaarts tegenover een S7 of S8 denk ik.

Vergelijken:

https://phonesdata.com/en/compare/5461191/4670/3856/


Ik vraag me alleen wel af of ik het ding nog in de zak van mn broek ga krijgen. Want hij is weer een cm hoger en een halve cm breder dan mn huidige...


Ik vraag me alleen wel af of ik het ding nog in de zak van mn broek ga krijgen. Want hij is weer een cm hoger en een halve cm breder dan mn huidige...

OOk daar is een oplossing voor @Nick83 

 


Thanks, ik denk dat ik de A52s voor mijn vrouw ga bestellen.

Zelf wacht ik nog even, de S9 is voor minstens een jaar nog een perfect toestel.


Het ligt er denk ik aan wat je er allemaal mee wil doen. 

Dit is volgens mij het belangrijkste inderdaad @joop2011. Jullie gaan het toestel gebruiken, dus het moet bij jullie wensen aansluiten. Wat verwacht je van een toestel, wat moet het voor jou echt kunnen en wat hoeft niet per se. Als je de specificaties van beide toestellen die je overweegt dan naast elkaar zet kan je kijken welke het beste bij jouw verwachtingen (of die van jouw vrouw) aansluit en op basis daarvan een keuze maken :slight_smile:


Het ligt er denk ik aan wat je er allemaal mee wil doen. 

Dit is volgens mij het belangrijkste inderdaad @joop2011. Jullie gaan het toestel gebruiken, dus het moet bij jullie wensen aansluiten. Wat verwacht je van een toestel, wat moet het voor jou echt kunnen en wat hoeft niet per se. Als je de specificaties van beide toestellen die je overweegt dan naast elkaar zet kan je kijken welke het beste bij jouw verwachtingen (of die van jouw vrouw) aansluit en op basis daarvan een keuze maken :slight_smile:

 

@Jasper hartelijk dank.

Wat doen wij?

Foto's maken (maar de mooie doen wij met een compact camera. (meer optische zoom o.a.).

Whats app

Word Freud

Sudoku

Internet

Soms Gmail.

Enkele apps. i.v.m. zonnepanelen, nu.nl, AD, Buienradar, etc. 

Dus geen echte zware dingen.


Momenteel is de A52s € 312,-- bij KPN met een abonnement.

Helaas kan ik het abonnement pas vanaf 8 december verlengen (is wel van KPN)

Hopelijk is hij dan ook nog € 312,--

10GB (+2GB extra gratis) is voldoende en 150 belminuten per maand is ook voldoende.

Meeste internet gaat via WIFI (meestal thuis, KPN glasvezel).


Och... ik kan pas in augustus volgend jaar verlengen, maar zolang ga ik niet wachten hoor 🤭


Die 312 euro lijkt dan niet meer van toepassing te zijn, op de pagina over de A52 staat er nu 48 euro korting is op het toestel. Met het i’tje dat erbij staat is te zien dat die korting tot en met 24 oktober geldig is. Daarna (ook in december dus) zal het toestel 360 euro zijn. 

 

Edit: link gecorrigeerd


@Jasper die link is een rare link. Wat heeft die hier mee te maken?

Dit is denk de juiste link:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/samsung/galaxy-a52s-5g/awesome-black-128gb#info


@Jasper die link is een rare link. Wat heeft die hier mee te maken?

Oeps, dank je @Nick83! Daar was iets mis gegaan met knippen en plakken, ik heb 'm gecorrigeerd.


Krijg je die 48 korting ook als je het toestel los in de KPN winkel koopt? Want ... het is echt een korting van KPN zelf? 


Krijg je die 48 korting ook als je het toestel los in de KPN winkel koopt? Want ... het is echt een korting van KPN zelf? 

Nee, dan niet. Bij dat i’tje staat dat het in combinatie met een abonnement is: "De Samsung Galaxy A52s is Snelpakker! Je ontvangt nu €48,- korting op de Samsung Galaxy A52s i.c.m. een 1 of 2 jarig-abonnement. De korting wordt automatisch meeberekend in de toestelprijs.”


Ok. Ik heb nu een sim-only abonnement, vorig jaar december afgesloten. Dat zou ik om kunnen zetten in een nieuw abonnement met toestel? Dan profiteer ik wel van die 48 euro korting?


Die 312 euro lijkt dan niet meer van toepassing te zijn, op de pagina over de A52 staat er nu 48 euro korting is op het toestel. Met het i’tje dat erbij staat is te zien dat die korting tot en met 24 oktober geldig is. Daarna (ook in december dus) zal het toestel 360 euro zijn. 

 

Edit: link gecorrigeerd

 

Jammer, net 6 weken te vroeg die korting.

Maar misschien in december ook een korting, wie weet. 


Ok. Ik heb nu een sim-only abonnement, vorig jaar december afgesloten. Dat zou ik om kunnen zetten in een nieuw abonnement met toestel? Dan profiteer ik wel van die 48 euro korting?

 

Ik heb ook een SIM only abonnement, maar helaas lukte het niet.

Moet toch tot 8 december wachten.

Jammer van die korting van € 48,--

Misschien kan KPN voor vaste klanten iets doen?

@Jasper wat is er mogelijk? onze dank is groot. 


@joop2011 via de telefonische servicedesk geprobeerd? 

Mijn abonnement zou er nog goedkoper op worden ook. Ik heb nu 4 GB / 150 belminuten voor € 14,50. Daar gaat volgende maand een inflatiecorrectie overheen. Nu sluit je 5 GB / 150 belminuten af voor 14 euro. Of 1 GB / 150 belminuten voor € 11,50. Kon wel wezen dat ik dat doe...


@joop2011 via de telefonische servicedesk geprobeerd? 

Mijn abonnement zou er nog goedkoper op worden ook. Ik heb nu 4 GB / 150 belminuten voor € 14,50. Daar gaat volgende maand een inflatiecorrectie overheen. Nu sluit je 5 GB / 150 belminuten af voor 14 euro. Of 1 GB / 150 belminuten voor € 11,50. Kon wel wezen dat ik dat doe...

 

Hartelijk dank voor je reactie. 

En is dat met toestel Samsung A52s voor € 312,--?


@joop2011 Ik heb het nog niet geprobeerd. Dus ik weet niet of het lukt.


Ok. Ik heb nu een sim-only abonnement, vorig jaar december afgesloten. Dat zou ik om kunnen zetten in een nieuw abonnement met toestel? Dan profiteer ik wel van die 48 euro korting?

Dat durf ik niet te zeggen, het wijzigen van sim only naar een abonnement met toestel is binnen de looptijd van het contract niet via de website te doen. Dat kan alleen telefonisch en ik weet niet welke mogelijkheden zij daarvoor hebben. Bellen is in die situatie het beste zoals je zelf al noemt inderdaad.
 

Ik heb ook een SIM only abonnement, maar helaas lukte het niet.

Moet toch tot 8 december wachten.

Zelf kan je die wijziging niet doen inderdaad, maar dat kan telefonisch dus wel. Lukt het om dat om te laten zetten naar een abonnement met toestel als je belt naar 0800-0402? 

Aan de looptijd van kortingen kunnen we verder niet zoveel doen, als die is afgelopen is dat klaar. Mogelijk is later een andere actie, maar dat weten we pas als die actie er is.


@Jasper , hartelijk dank.

Ik heb het vandaag via Chat geregeld.

Ik krijg het toestel met nieuw abonnement.

Toestel krijg ik morgen en nieuw abonnement gaat begin april 2022 voor 2 jaar in. (10+2 = 12GB en 150 belminuten / SMS)

Helemaal perfect en zeer goede service.


Gaat het abonnement in april 2022 pas in? Waarom niet gewoon meteen? Want er is lijkt mij geen sprake van verlenging ofzo. Want dat kan nog niet.

Ik zou dat niet doen. Ik ga geen abonnement afsluiten wat over 5,5 maand pas in gaat. Maar goed. Dat is ieders eigen keuze.