Skip to main content
Vraag

Wat is de levertijd van de Apple Watch Ultra 3?

• September 20, 2025
  • 100 reacties
  • 3544 keer bekeken

Wat zijn de levertijden van de Apple Watch Ultra 3? (Specifiek in de kleur natural met natural Milanese band.)

Dank alvast! :-)

100 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

Wat zijn de levertijden van de Apple Watch Ultra 3? (Specifiek in de kleur natural met natural Milanese band.)

Dank alvast! :-)

Ik heb de Ultra 3 natural (milanese) overigens in de pre-order besteld. Er staat in mijn besteloverzicht nergens een verwachte levertijd.

• Deelnemer
  • September 22, 2025

I also placed a pre-order... and I'm still waiting for information... I could have gone to a KPN point and bought it after the premiere... I've been a customer for four years and I think I need to change the company.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

I also placed a pre-order... and I'm still waiting for information... I could have gone to a KPN point and bought it after the premiere... I've been a customer for four years and I think I need to change the company.

Het voordeel van een pre-order is mij ook onduidelijk, als de levering zo lang op zich laat wachten. De status van de Milanese band is vrijdag plots gewijzigd naar ‘langere levertijd’. Ik heb vrijdag vervolgens telefonisch contact opgenomen, en er werd door de medewerker aangegeven dat het onbekend is wanneer deze geleverd gaat worden. Dit kan zomaar nog 3-4 weken duren. 

Ik heb daarom de bestelling geannuleerd en de Natural uitvoering met Ocean band besteld. Op de website stond namelijk aangegeven dat deze op voorraad en direct leverbaar is (‘Voor 21.00 uur besteld, morgen in huis’). Ik dacht het horloge morgen geleverd te krijgen, tot ik gisteren een mail kreeg dat het horloge niet op voorraad is. Wederom gebeld: de medewerker gaf aan dat de informatie op internet niet juist is. Ook dit model is niet op voorraad en de leverdatum is onbekend.

Ik baal enorm. Als ik dit had geweten, had ik het horloge ergens anders besteld. Grote kans dat ik dat alsnog ga doen…

• Deelnemer
  • September 22, 2025

Can KPN comment on this situation?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Ik heb vrijdag ook een Apple Watch Ultra 3 (natural + Milanese) besteld via KPN.
Op de website stond “voor 21:00 besteld = morgen in huis”, maar na het plaatsen van mijn bestelling kreeg ik een mail dat de horloge niet op voorraad is.
Nu zie ik hier dat ik niet de enige ben met dit probleem. Kan KPN aangeven wat de actuele levertijd is en waarom dit pas ná de bestelling duidelijk wordt?

• Deelnemer
  • September 22, 2025

Zelfde hier, 12 september besteld met de belofte ‘Omdat jij dit nieuwe horloge in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als één van de eersten.’

Nou inmiddels had ik net zo goed naar de apple store kunnen lopen. Graag een update over de levertijd.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Goedemorgen ​@Suzadi, ​@PublicEnemy , ​@TSWK en ​@hrak  bedankt voor jullie bericht en welkom hier op de KPN Community.

Helaas heb ik geen zicht op de exacte levertijd die momenteel geldt, het spijt me :( Ik zie wel dat de Watch momenteel niet op voorraad is dus de informatie die op de website wordt weergegeven klopt niet. En dat is natuurlijk kwalijk omdat jullie niet goed zijn geïnformeerd en langer op jullie Watch moeten wachten dan dat jullie hadden verwacht. Ik kan er nier voor zorgen dat jullie de Watch sneller krijgen maar ga wel intern aankaarten dat de informatie die momenteel op de website staat niet juist is. Voor wat het waard is, wil ik jullie hier oprechte excuses voor aanbieden en ik begrijp ook dat jullie beter van ons verwachten. Ik hoop oprecht dat jullie je nieuwe Wacth alsnog zo snel mogelijk mogen ontvangen! 🙏🏻

• Topper
  • September 23, 2025

Goedemorgen ​@Suzadi, ​@PublicEnemy , ​@TSWK en ​@hrak  bedankt voor jullie bericht en welkom hier op de KPN Community.

Helaas heb ik geen zicht op de exacte levertijd die momenteel geldt, het spijt me :( Ik zie wel dat de Watch momenteel niet op voorraad is dus de informatie die op de website wordt weergegeven klopt niet. En dat is natuurlijk kwalijk omdat jullie niet goed zijn geïnformeerd en langer op jullie Watch moeten wachten dan dat jullie hadden verwacht. Ik kan er nier voor zorgen dat jullie de Watch sneller krijgen maar ga wel intern aankaarten dat de informatie die momenteel op de website staat niet juist is. Voor wat het waard is, wil ik jullie hier oprechte excuses voor aanbieden en ik begrijp ook dat jullie beter van ons verwachten. Ik hoop oprecht dat jullie je nieuwe Wacth alsnog zo snel mogelijk mogen ontvangen! 🙏🏻

Dank voor de reactie. Sorry maar ik vind dit echt een zwaktebod. KPN verkoopt iets, weet dat dit een nieuw product is en daardoor harder kan lopen, en opééns komt het erachter dat er blijkbaar meer vraag dan voorraad is. Ondertussen worden klanten hier ook niet over geïnformeerd maar moet men zelf op onderzoek uitgaan. Ik snap ook niet dat het voor KPN blijkbaar niet mogelijk is om zelf op onderzoek uit te gaan. Wanneer kunnen klanten wel geïnformeerd worden?

• Deelnemer
  • September 23, 2025

Het probleem is dat ik de pre-order heb geplaatst een uur nadat de Watch 3 in de verkoop ging. Naar mijn mening hadden jullie de horloges toen al op voorraad en ik begrijp niet waarom ik ben overgeslagen bij de levering. Jullie hebben me een nogal vreemde brief gestuurd met de vraag of dit wel mijn juiste e-mailadres was, omdat jullie naar verluidt via dat adres contact met mij probeerden op te nemen – alleen was het adres dat jullie doorgaven verkeerd. Tegelijkertijd lukt het jullie elke maand om mij de factuur te sturen naar het juiste adres, dat bovendien overal zichtbaar is – zowel in de app als op de website.

Na 4 jaar samenwerking vind ik dit echt belachelijk. Ik ben erg teleurgesteld in jullie bedrijf, zeker omdat jullie er niet eens in slagen de website bij te werken met de werkelijke voorraadstatus. Zo’n groot bedrijf als KPN, en toch zulke fouten – echt een ramp.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Bedankt voor je reactie, Jan. Ik waardeer de uitleg en excuses, maar ik mis nog steeds duidelijkheid over de levertijd.
Het is erg frustrerend dat de website de Apple Watch als op voorraad toont, terwijl dat blijkbaar niet zo is. Hierdoor maken klanten een keuze op basis van verkeerde informatie.

Kunnen jullie concreet aangeven wanneer er weer voorraad verwacht wordt, of hoe wij als klanten op de hoogte gehouden kunnen worden van de levertijd?
Meer transparantie zou helpen, zodat we weten waar we aan toe zijn.

Alleen aangeven dat het product niet op voorraad is, vind ik te eenvoudig. KPN zou op zijn minst moeten kunnen aangeven of we moeten rekenen op een levertijd van bijvoorbeeld een week of een maand. Nu voelt het alsof je een duur artikel bestelt en er een goedkoop excuus voor terugkrijgt.

Ik ga ervan uit dat KPN hier snel meer duidelijkheid over kan geven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Dank voor je bericht. Zeer jammer dat er geen transparantie is in levertijden en zelfs onjuiste informatie op de bestelpagina wordt gegeven. Ik ben al jarenlang een tevreden klant, dit ben ik niet van KPN gewend en stelt zwaar teleur. Het gaat toch om een behoorlijke aankoop…

Aangezien er totaal geen indicatie kan worden gegeven waarop de watch geleverd gaat worden, heb ik gisteren besloten de bestelling bij KPN te annuleren. Direct gevolgd door een rit naar Mediamarkt, waar de watch gewoon op voorraad was.

Hopelijk ontvangen alle anderen de watch snel. Een schrale troost: hij is het wachten meer dan waard…

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Het probleem is dat ik de pre-order heb geplaatst een uur nadat de Watch 3 in de verkoop ging. Naar mijn mening hadden jullie de horloges toen al op voorraad en ik begrijp niet waarom ik ben overgeslagen bij de levering. Jullie hebben me een nogal vreemde brief gestuurd met de vraag of dit wel mijn juiste e-mailadres was, omdat jullie naar verluidt via dat adres contact met mij probeerden op te nemen – alleen was het adres dat jullie doorgaven verkeerd. Tegelijkertijd lukt het jullie elke maand om mij de factuur te sturen naar het juiste adres, dat bovendien overal zichtbaar is – zowel in de app als op de website.

Na 4 jaar samenwerking vind ik dit echt belachelijk. Ik ben erg teleurgesteld in jullie bedrijf, zeker omdat jullie er niet eens in slagen de website bij te werken met de werkelijke voorraadstatus. Zo’n groot bedrijf als KPN, en toch zulke fouten – echt een ramp.

Snap je teleurstelling (helaas) maar al te goed ​@PublicEnemy en begrijp ook heel goed dat we hier geen punten mee scoren. De informatie op de website zal worden aangepast maar dat had natuurlijk al veel eerder gemoeten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Bedankt voor je reactie, Jan. Ik waardeer de uitleg en excuses, maar ik mis nog steeds duidelijkheid over de levertijd.
Het is erg frustrerend dat de website de Apple Watch als op voorraad toont, terwijl dat blijkbaar niet zo is. Hierdoor maken klanten een keuze op basis van verkeerde informatie.

Kunnen jullie concreet aangeven wanneer er weer voorraad verwacht wordt, of hoe wij als klanten op de hoogte gehouden kunnen worden van de levertijd?
Meer transparantie zou helpen, zodat we weten waar we aan toe zijn.

Alleen aangeven dat het product niet op voorraad is, vind ik te eenvoudig. KPN zou op zijn minst moeten kunnen aangeven of we moeten rekenen op een levertijd van bijvoorbeeld een week of een maand. Nu voelt het alsof je een duur artikel bestelt en er een goedkoop excuus voor terugkrijgt.

Ik ga ervan uit dat KPN hier snel meer duidelijkheid over kan geven.

Helemaal met je eens ​@TSWK, de informatie op de website zal worden aangepast maar ik snap ook dat dit in jouw geval (en anderen in dit topic) mosterd na de maaltijd is. Helaas kan ik niet inzien wanneer er een nieuwe voorraad komt (daarin blijven we afhankelijk van Apple) en wie deze dan vervolgens als eerste ontvangt. Zodra jouw Watch er is, krijg je hier uiteraard bericht over maar ik kan dit helaas niet concreter voor je maken, het spijt me :( 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

En ​@Suzadi , ook jij bedankt voor je terugkoppeling en ik begrijp de beslissing die je in deze hebt gemaakt door te annuleren en de Watch elders aan te schaffen. Oprecht fijn om te lezen dat de Watch het wachten wel meer dan waard is 👌🏻

• Deelnemer
  • September 23, 2025

De wachttijd is een kwestie van een week of enkele weken ?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Dank voor je reactie, Jan. Fijn dat er erkenning is, maar het blijft voor ons klanten lastig dat er geen enkele indicatie gegeven kan worden.
Natuurlijk begrijp ik dat jullie afhankelijk zijn van Apple, maar een grove inschatting (bijvoorbeeld “enkele dagen”, “1–2 weken” of “meerdere weken”) zou al veel meer duidelijkheid geven.

Stel dat we geluk hebben en Apple levert eerst aan KPN, wanneer zouden de Watches dan geleverd kunnen worden? En hoe lang kan het in het slechtste geval duren?

Zonder die informatie blijft het voor klanten een kwestie van afwachten zonder enig houvast, en dat voelt niet goed bij een aankoop van dit bedrag. Kunnen jullie hier echt helemaal geen richtlijn in geven? Het blijft vreemd dat een bedrijf als KPN bestellingen aanneemt zonder enig inzicht in levertijd en volledig op onzekerheid vaart.

Daarnaast hoor ik graag of dit probleem geldt voor alle modellen en bandjes, of dat bepaalde varianten wel op voorraad zijn. In dat geval kan ik mijn bestelling eventueel nog aanpassen.

In de tussentijd komt het niet over alsof KPN dit probleem serieus oppakt. De bestelpagina vermeldt nog steeds dat de Watches “morgen in huis” zijn wanneer je voor 21:00 bestelt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Dat ben ik helemaal met je eens ​@TSWK en als ik iets van een indicatie had kunnen geven, had ik dat natuurlijk ook gedaan want ik begrijp heel goed dat je graag wenst te weten waar je aan toe bent. Wat ik wel zie, is dat er momenteel geen enkele variant op voorraad is en dat we wachten op een nieuwe levering. Het klopt trouwens dat op de bestelpagina nog steeds onjuiste informatie staat maar hier zijn we achter de schermen wel mee bezig, dat nemen we uiterst serieus (al snap ik gezien de situatie en het feit dat dit nog niet is aangepast dat je hier aan twijfelt). 

• Deelnemer
  • September 23, 2025

Als er niet eens een globale indicatie van levertijd gegeven kan worden, ben ik ook genoodzaakt mijn preorder te cancelen. Beetje jammer dit.

Helaas is het nog steeds niet aangepast...

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Intussen is “voor 21:00 besteld = morgen in huis” wel gewijzigd naar snelle levering.
@Jan van KPN Is het mogelijk om iets meetbaars aan “snel” te hangen? 
Kun je al iets zeggen over een verwachte leverdatum?

Mijn Apple Watch Ultra 3 Zwart Alpine Loop is zojuist verzonden. Deze had ik op 16-9 besteld. 

• Topper
  • September 26, 2025

@Jan van KPN hoe lang kan dit nog gaan duren? Het is inmiddels duidelijk dat KPN afhankelijk is van Apple en daar geen zicht op heeft. Wel kan ik me voorstellen dat KPN zicht heeft op hoe vaak een bepaald model Watch besteld is. Hierdoor zouden klanten geïnformeerd kunnen worden waar ze zich in de “wachtrij” bevinden. Gaat er op enig moment wél informatie gedeeld worden met de klanten die inmiddels een week in het duister tasten?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

Ik heb van de week begrepen toen ik een medewerker over iets anders aan de lijn had, dat in mijn geval en daar zullen er meer van zijn dat bij een bestelling van een Watch met multisim de Watch bij na de 14 dagen bedenktijd wordt verstuurd. Ik heb de mijne Naturel met Milanese Loop 12/9 tussen 14 en 15 uur besteld dus hoop na vandaag een bericht te krijgen. de door mij bestelde Iphone 17 Pro had ik netjes de 19e in huis.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 28, 2025

Ik heb van de week begrepen toen ik een medewerker over iets anders aan de lijn had, dat in mijn geval en daar zullen er meer van zijn dat bij een bestelling van een Watch met multisim de Watch bij na de 14 dagen bedenktijd wordt verstuurd. Ik heb de mijne Naturel met Milanese Loop 12/9 tussen 14 en 15 uur besteld dus hoop na vandaag een bericht te krijgen. de door mij bestelde Iphone 17 Pro had ik netjes de 19e in huis.  

14 dagen bedenktijd ruim voorbij en kan nog steeds annuleren, ook nog niets onderweg😂

• Nieuwkomer
  • September 28, 2025

Net als de meeste waarschijnlijk op vrijdag de 12de de bestelling geplaatst voor de AWU3 naturel. 
Op zaterdag nog contact gehad waarbij er werd aangegeven dat er ‘pas’  29 in totaal besteld waren.

Dat we inmiddels 16 dagen verder zijn zonder enige vorm van duidelijkheid is wel erg betreurenswaardig.