Skip to main content
Vraag

Wat is de levertijd van de Apple Watch Ultra 3?

• September 20, 2025
  • 100 reacties
  • 3544 keer bekeken

Toon eerste bericht

100 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 28, 2025

Net als de meeste waarschijnlijk op vrijdag de 12de de bestelling geplaatst voor de AWU3 naturel. 
Op zaterdag nog contact gehad waarbij er werd aangegeven dat er ‘pas’  29 in totaal besteld waren.

Dat we inmiddels 16 dagen verder zijn zonder enige vorm van duidelijkheid is wel erg betreurenswaardig.

Geduld is een schone zaak, hij komt echt wel! De Naturel is overal een drama.

• Topper
  • October 1, 2025

@Jan van KPN hoe lang kan dit nog gaan duren? Het is inmiddels duidelijk dat KPN afhankelijk is van Apple en daar geen zicht op heeft. Wel kan ik me voorstellen dat KPN zicht heeft op hoe vaak een bepaald model Watch besteld is. Hierdoor zouden klanten geïnformeerd kunnen worden waar ze zich in de “wachtrij” bevinden. Gaat er op enig moment wél informatie gedeeld worden met de klanten die inmiddels een week in het duister tasten?

@Jan van KPN Sinds vorige week hebben we niks meer gehoord, ook nog steeds geen moeite vanuit KPN om de mensen die al weken wachten even een mailtje te sturen. Dat het lang duurt kan gebeuren, maar de manier waarop verdient op meerdere vlakken geen schoonheidsprijs. Heb je nog updates?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 1, 2025

@Jan van KPN hoe lang kan dit nog gaan duren? Het is inmiddels duidelijk dat KPN afhankelijk is van Apple en daar geen zicht op heeft. Wel kan ik me voorstellen dat KPN zicht heeft op hoe vaak een bepaald model Watch besteld is. Hierdoor zouden klanten geïnformeerd kunnen worden waar ze zich in de “wachtrij” bevinden. Gaat er op enig moment wél informatie gedeeld worden met de klanten die inmiddels een week in het duister tasten?

@Jan van KPN Sinds vorige week hebben we niks meer gehoord, ook nog steeds geen moeite vanuit KPN om de mensen die al weken wachten even een mailtje te sturen. Dat het lang duurt kan gebeuren, maar de manier waarop verdient op meerdere vlakken geen schoonheidsprijs. Heb je nog updates?

Gisteren gebeld en ze hadden er 53 (incl. preorders) in bestelling en daar was nog geen Watch van uitgeleverd door Apple.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 1, 2025

Gisteren gebeld en ze hadden er 53 (incl. preorders) in bestelling en daar was nog geen Watch van uitgeleverd door Apple.

En dat betreft dan de Naturel met Milanese loop.

• Topper
  • October 1, 2025

@deffpt dat is goede informatie, dank je wel. Dan komen we dus weer bij mijn punt van vorige week dat het voor elke klant handig is om te weten waar deze in de “wachtrij” zit.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 1, 2025

Hoi ​@BMLK , ik snap je vraag volledig maar helaas kan ik je daar geen concreet antwoord op geven, het spijt me. Hij wordt uitgeleverd op volgorde van bestelling maar daarin zijn we dus afhankelijk van het aantal Wacthes die we van Apple ontvangen. Ik kan helaas niet op individueel niveau zien wanneer iemand heeft besteld en wanneer diegene hem dan gaat ontvangen. Ik begrijp ook dat dit niet het 'antwoord' is waar je op had gehoopt maar het gaat me simpelweg niet lukken om dat concretiseren. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 1, 2025

Apple heeft de levertijden aangepast op de site was gisteren 22 oktober.

• Nieuwkomer
  • October 3, 2025

Hallo allen,

Ook voor de 

Apple Watch Ultra 3 Black-met band Black Alpine Loop  staat er vandaag besteld morgen in huis, 

gisteren besteld en geen voorraad! De website geeft nog steeds aan dat deze voorradig is… als ik bel met de klantenservice word ik met een kluitje het riet in gestuurd… antwoorden als; “ dan heeft de logistiek het nog niet bijgewerkt” krijg ik dan. Als ik vraag wat de voorraad is; kunnen ze niet opzoeken; hoe gaat het verkopen aan de telefoon dan? 

de site van Apple zegt dit;

@KPN oude horloge is kapot; wanneer gaan jullie de juiste informatie op alle interne kanalen delen en met de klanten die bewust voor KPN kiezen? 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 3, 2025

En nu is dit de levertijd: 

Apple Watch Ultra 3 (GPS + Cellular) • 49‑mm kast van Naturel titanium • Milanees bandje van naturel titanium - Medium

Bestel nu. Ophalen, in de Store:

Wo 15 Okt bij Apple Amsterdam

Bestel vandaag nog.

Wordt geleverd in 8913 HN

• 13 Okt – 15 Okt — Gratis 

Ohw wacht jij hebt een zwart horloge en zwart bandje ik dacht ook de andere kleur.  Dit bericht is dan bedoeld voor de vorige poster. De levertijd is weer wat opgeschoven.

Dit zegt ChatGPT erover dat de levertijd is veranderd:

Ah ik snap je nu beter 👍

Het verschil dat jij ziet komt doordat de levertijd-informatie bij Apple continu dynamisch wordt aangepast op basis van:

• Voorraad per configuratie (kast + bandje)
    Apple Watch Ultra 3 bestaat in tientallen combinaties. Sommige combinaties (bijvoorbeeld met sportbandjes) hebben veel voorraad, andere (zoals het Milanees titanium bandje) zijn beperkter leverbaar.

• Regio / Postcode
    Apple berekent levertijd op basis van waar jij woont of welke Store je kiest. Dus 7328 DL (uit het KPN-forumplaatje) en 8913 HN (jouw huidige check) kunnen al verschillende data geven.

• Tijdstip van bestellen
    Omdat Apple dagelijks zendingen inplant, kan de levertijd letterlijk van de ene op de andere dag schuiven. Gisteren stond er dus nog "11 oktober", maar vandaag is dat al veranderd naar "13–15 oktober".

👉 Concreet: het forumplaatje van KPN toont de levertijd op dat moment (1 dag geleden), en de levertijd die jij nu ziet is de huidige actuele verwachting bij Apple voor dezelfde configuratie.

Wil je dat ik een overzicht maak van de mogelijke oorzaken waarom de levertijd zo snel kan schuiven (bv. voorraadupdates, transportplanning, winkelspecifieke levering)?

BTW misschien had KPN gisteren voorraad en leveren ze eerst alle pre orders uit, als jij gisteren pas besteld hebt. Zoiets vermoed ik. Ik hoop dat KPN deze maand alle pre orders kan leveren en die van jouw ook zo aan de voorraad te zien via Apple zelf de website zal er volgende week of anders die week daarna wel wat berichten gaan komen dat mensen hun horloge hebben ontvangen denk ik.

• Nieuwkomer
  • October 3, 2025

Ik snap wat je zegt, maar dan is hier marketing technisch toch niet goed over nagedacht, want op de website staat nog steeds vandaag besteld morgen in huis! 

• Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Net als de meeste waarschijnlijk op vrijdag de 12de de bestelling geplaatst voor de AWU3 naturel. 
Op zaterdag nog contact gehad waarbij er werd aangegeven dat er ‘pas’  29 in totaal besteld waren.

Dat we inmiddels 16 dagen verder zijn zonder enige vorm van duidelijkheid is wel erg betreurenswaardig.

Het is jammer maar zo'n bestelling heb ik in de 15+ jaar nog niet eerder meegemaakt bij KPN.
22 days later….. Order canceled….. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 6, 2025

Vandaag mailtje gehad!

“ Je hebt al een tijdje niks van ons gehoord, maar maak je geen zorgen. Je bestelling is goed doorgekomen en we hebben je smartwatch gereserveerd.”

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 8, 2025

• Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Ja dat staat bij elke uitvoering al 3 weken als het de zwarte kasten betreft!
Dus Apple heeft genoeg voorraad, dat zie je ook op de website van Apple.  (ps andere aanbieders zoals Vodafone heeft er maar 2 met langere levertijd; Titanium Zwart - Black Trail en de Titanium Natural - Blue Alpine) de rest is zo geleverd! Koopt KPN ze niet op voorhand in? Of is er een sales dispuut tussen Apple en KPN, waardoor KPN ze pas als laatste geleverd krijgt? 

@Jan van KPN kun jij mij misschien helpen met de onduidelijkheid? Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat ik hem morgen op kan halen bij de Apple Store of bij Vodafone kan bestellen en morgen in huis hebben, en ik sinds vorige week geen reactie meer heb gehad en mijn bestelling nog steeds in de wacht staat? 

gr 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 8, 2025

Ik denk dat Apple ze ook nu pas binnen krijgt, levertijd van Apple heeft regelmatig op de naturel met Milanese loop een andere levertijd. Eerst 23 oktober, voeg week was het constant 14-15 oktober en sinds vandaag 10 oktober. KPN maakt ze niet zelf en is ook afhankelijk van Apple, ik zit ook te wachten maar het is gewoon niet anders.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Ik denk dat Apple ze ook nu pas binnen krijgt, levertijd van Apple heeft regelmatig op de naturel met Milanese loop een andere levertijd. Eerst 23 oktober, voeg week was het constant 14-15 oktober en sinds vandaag 10 oktober. KPN maakt ze niet zelf en is ook afhankelijk van Apple, ik zit ook te wachten maar het is gewoon niet anders.

Ja en sinds vandaag is het ophalen 13 Oktober en levering Zaterdag 11 ipv 10 nu.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 10, 2025

Het is zover!!!!

• Topper
  • October 10, 2025

Het is zover!!!!

Fijn! De aanhouder wint. Veel plezier ermee alvast.

Ik heb ‘m een dag later besteld en nog niks gehoord. Hopelijk vandaag in de loop van de dag alsnog. Zo niet dan zal de door Apple geleverde batch niet toereikend zijn om alle bestellingen af te handelen. Indien dat zo is zou een update hierover van KPN niet misstaan…

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Het is zover!!!!

Die van mij ook, heb jij hem al ontvangen misschien ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 11, 2025

Het is zover!!!!

Nee nog niet, stond gisteravond nog steeds dat ie ingepakt wordt en vannacht om 00:06 kreeg ik een mail van PostNL dat ie vanmiddag geleverd wordt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 11, 2025

Het is zover!!!!

Nee nog niet, stond gisteravond nog steeds dat ie ingepakt wordt en vannacht om 00:06 kreeg ik een mail van PostNL dat ie vanmiddag geleverd wordt.

En hij is vanmorgen binnen gekomen!

• Deelnemer
  • October 11, 2025

Gefeliciteerd 😉 ​@deffpt ​@EugeneSN wanneer hebben jullie besteld 😁

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 11, 2025

Gefeliciteerd 😉 ​@deffpt ​@EugeneSN wanneer hebben jullie besteld 😁

12/9 rond een uur of 3 in de middag!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 11, 2025

Ik heb Vrijdagnacht midden in de nacht besteld, Zaterdagochtend vroeg zo'n beetje: zaterdag 13 september 2025 om 04:27

Op de verzenddoos staat dat het van ceva logistics afkomstig is maar daar heb je waarschijnlijk ook weinig aan.

Ik zit alleen net even een speedtest te doen met wifi is het wel redelijk zo'n 40 Mbps up en down, maar als ik wifi uitzet is het maar 0.2 en upload blijft op 0 steken. En ik had nog 2 andere smart watch apps gevonden maar die geven dan aan dat er helemaal geen internet is. Dus ik weet niet of ik nog wat in moet stellen maar het leek al ingesteld, kreeg wel een SMSje van KPN:

Beste klant, je Multisim abonnement van KPN is klaar voor gebruik. Rond de installatie van je multisim op je smartwatch af.

Multisim van KPN is dagelijks opzegbaar.

Raadpleeg overeenkomst mobiele aansluiting voor de overige voorwaarden.

Groet, KPN

De batterij was al wel lekker vol opgeladen zit nu nog op ruim 80%. Er staan al veel apps op die ook al op mijn iPhone staan.

Misschien moet je bluetooth ook uitzetten om mobiel de verbinding snelheid te testen bedenk ik me nu, ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Zie alleen links mobiel en rechts wifi, zal wel even aan ChatGPT vragen. Ik kan het echt nog niet vinden, maar ik zet gewoon bluetooth of verbreek de verbinding op de iPhone wel even. Ah dat was het dus, toch nog wat geleerd van de Samsung Watch 6. Die heb ik maar om me linker pols gedaan en hem op horloge stand gezet, zodat de batterij lekker lang mee gaat.

Finished TEST

178ms

7.58 Mbps

0.32 Mbps Hmmm de upload snelheid is niet zo betrouwbaar denk ik want hij stond op iets van 1.92 maar dat staat dan even een tijdje stil.

Ik heb deze app geinstalleerd en nog 2 andere: Internet Speed Test Speedcheck in de App Store

Want speedtest of speedtest smart die zijn er (nog) niet voor de apple watch.

En ik zag wel dat de Odido app al geinstalleerd is, maar heeft KPN en Vodafone geen Apple Smart Watch apps ? Ik heb nog niet gekeken wat je met de Odido app kunt. Maar het zou wel handig zijn als je je dataverbruik zou kunnen testen een nieuwe belbundel aan zou kunnen vragen en een melding krijgt als je door je bundel heen bent, maar als je unlimited hebt van KPN is dat niet zo'n probleem.

• Topper
  • October 13, 2025

Goedemorgen allemaal,

Ik heb 19-09 mijn apple watch natural titanum - milanese loop besteld, maar nog steeds niks vernomen helaas :(.. ik heb wel een vraag over de horloge, want ik zag nergens welke maat band erbij zit. Weet een van jullie dit toevallig?