Skip to main content
Vraag

Wat is de levertijd van de Apple Watch Ultra 3?

• September 20, 2025
  • 100 reacties
  • 3544 keer bekeken

Toon eerste bericht

100 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 13, 2025

Goedemorgen allemaal,

Ik heb 19-09 mijn apple watch natural titanum - milanese loop besteld, maar nog steeds niks vernomen helaas :(.. ik heb wel een vraag over de horloge, want ik zag nergens welke maat band erbij zit. Weet een van jullie dit toevallig?

Medium 49mm. Ik wist dit ook niet, schijnt dat KPN deze er standaard bij levert. En je kon / kan volgens mij ook geen Apple Care+ er meteen bij bestellen, maar gelukkig heb je daar 60 dagen de tijd voor om dat nog meteen af te sluiten. 109 voor 2 jaar of 5,49 per maand als het goed is. Je zal wel geen korting krijgen als je al Apple Care+ hebt op je iPhone. Als je het meteen voor 2 jaar afsluit hoe gaat het dan na 2 jaar, betaal je dan weer voor 2 jaar ? Ah je kan dan wel maandelijks verlengen waarschijnlijk, je kan hier: Bekijk dekking: AppleCare en garantie ook nog wat checken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 13, 2025

Goedemorgen, wordt geleverd met een Medium band

• Topper
  • October 13, 2025

Goedemorgen allemaal,

Ik heb 19-09 mijn apple watch natural titanum - milanese loop besteld, maar nog steeds niks vernomen helaas :(.. ik heb wel een vraag over de horloge, want ik zag nergens welke maat band erbij zit. Weet een van jullie dit toevallig?

Medium 49mm. Ik wist dit ook niet, schijnt dat KPN deze er standaard bij levert. En je kon / kan volgens mij ook geen Apple Care+ er meteen bij bestellen, maar gelukkig heb je daar 60 dagen de tijd voor om dat nog meteen af te sluiten. 109 voor 2 jaar of 5,49 per maand als het goed is. Je zal wel geen korting krijgen als je al Apple Care+ hebt op je iPhone. Als je het meteen voor 2 jaar afsluit hoe gaat het dan na 2 jaar, betaal je dan weer voor 2 jaar ? Ah je kan dan wel maandelijks verlengen waarschijnlijk, je kan hier: Bekijk dekking: AppleCare en garantie ook nog wat checken.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit Apple Care+ afgesloten. Is dit nodig denken jullie?

• Topper
  • October 15, 2025

Ik heb de apple watch ultra al bijna een maand geleden besteld en nog steeds geen update.. er staat: 

Helaas hebben wij de Apple Watch Ultra 3 GPS Cell 49mm Natural-Natural Milanese Loop tijdelijk niet op voorraad. Onze excuses hiervoor. Wij houden u op de hoogte van de voortgang van uw bestelling. Ondertussen doen wij er alles aan om uw nieuwe toestel zo snel mogelijk te bezorgen.

• Topper
  • October 16, 2025

Op de site van KPN staat nu dat de Natural titanium Milanese vanaf 29 oktober weer leverbaar is.

Alleen heb ik nog steeds niks gehoord. Over 3 dagen is het precies een maand geleden dat ik de bestelling heb geplaatst. ​@Jan van KPN Dit is niet zo klantvriendelijk vind je niet?

• Deelnemer
  • October 16, 2025

Hier exact hetzelfde ​@Jan van KPN ik vind de communicatie en (gebrek aan) transparantie echt bizar slecht. Mijn vrouw en ik twijfelen of we met onze vier producten/diensten bij KPN wel aan het juiste adres zijn, of jullie niet ‘te groot’ zijn om een sterke klantrelatie te hebben. Vanzelfsprekend begrip als er iets tegen zit, maar doorlopende, heldere communicatie is anno 2025 wel echt het minimale. Ik sta op het punt de watch bestelling te annuleren, maar ik weet dat we dan bij de eerste gelegenheid alle diensten naar een andere provider brengen aangezien we alles bij elkaar willen hebben. Is er dan geen enkel inzicht mogelijk? Ik heb de KPN website gecheckt, volgens die logica zou mijn Ultra 3 (Natural titanium, blue trail), met 3-4 weken levertijd morgen uiterlijk bezorgd moeten worden. Kan iemand van KPN dat bevestigen cq een concrete termijn communiceren inmiddels? Dank.

• Topper
  • October 16, 2025

Hier ook hetzelfde verhaal ​@Jan van KPN . Ik wacht inmiddels meer dan een maand. De bestelpagina blijft doodleuk zeggen “Omdat jij dit nieuwe horloge in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als één van de eersten.” Dit is vanaf het begin blijkbaar false advertising geweest, en het enige excuus van KPN blijft “ja maar Apple”. Ondertussen is de Watch in de betreffende configuratie gewoon te bestellen en gelijk op te halen bij de Apple Store in Amsterdam. 

Nu is er eerder een aantal keer gemeld dat jullie afhankelijk zijn van Apple, wat in de basis begrijpelijk is. Maar is er de afgelopen maand überhaupt contact gezocht met Apple om zicht te krijgen op leveringen? Dit lijkt me wel logisch gezien jullie al een maand best een aantal ontevreden klanten hebben. Andere winkels, zoals Coolblue, hebben blijkbaar ook geen voorraad, maar die vermelden dat transparant op de productpagina en laten klanten pas bestellen wanneer er (zicht op) voorraad is. Dan weten klanten gelijk waar ze aan toe zijn en hoeven ze niet een maand (en misschien nog wel weken) te wachten. Dan hoeft Coolblue ook niet een maand lang “ja maar Apple” als excuus te gebruiken.

En begrijpelijk dat jij hier persoonlijk ook niks aan kan doen, terwijl je nu wel veel ontevreden klanten over je heen krijgt. Dit is natuurlijk naar jou toe niet helemaal terecht, maar gezien er verder (los van een enkele “heb nog even geduld”-mail) geen communicatie van KPN is geweest zoekt men dat dan maar via deze weg. Dus gaat er vanuit KPN nog iets van communicatie of überhaupt een gebaar van betrokkenheid bij klanten komen?

• Topper
  • October 17, 2025

Net de KPN gesproken en ze verwachten dat de levering van een bestelling van 19 sep op 29 oktober komt zoals de website aangeeft. Nou wat een slechte service zeg

• Topper
  • October 17, 2025

Net de KPN gesproken en ze verwachten dat de levering van een bestelling van 19 sep op 29 oktober komt zoals de website aangeeft. Nou wat een slechte service zeg

Poh maar goed dat mensen een preorder hebben geplaatst. Want dan heb je ‘m snel. Wat een farce.

• Deelnemer
  • October 20, 2025

En nog steeds muisstil….althans dat denk je dan. Wat ik niet krijg is een fatsoenlijke update na een maand wat de actuele status is en wanneer we de AU3 mogen verwachten. Wat we wel krijgen in o.a. de KPN app en via de klantenservice is een push op nieuwe producten en diensten. Gatver. ​@Jan van KPN kan iemand ajb mij en mijn familie geen spullen pushen voordat een huidige bestelling geleverd is. Super irritant. Als jullie die mensen nou even inzetten om mee te helpen huidige bestellingen uit te leveren ;). Dank.

• Topper
  • October 20, 2025

Ik had een klacht ingediend bij KPN, en ben daar inmiddels over teruggebeld. Lang verhaal kort verwachten ze dat er VANAF 29-10 weer geleverd kan worden. Dus voor mensen die anderhalve maand geleden een preorder hebben geplaatst geldt nu dezelfde indicatie als voor klanten die nog moeten gaan bestellen. En het is dus een indicatie, we weten wat er de vorige keer is gebeurd toen werd gezegd dat je ‘m met een preorder als “een van de eersten” zou hebben…

Verder kan KPN NIKS bieden. Geen tegemoetkoming, geen creatieve oplossing, alleen makkelijke excuses. Dien vooral zelf een klacht in om dit wat meer gewicht te geven (het klachtenformulier is nogal begraven op de website, maar kun je hier vinden).

Wel kwamen ze met opmerkingen als dat Nederland een kleine afzetmarkt is, en dat Apple maar beperkte voorraden uitdeelt. Dit wisten we twee maanden geleden toen KPN leuke beloften maakte natuurlijk nog niet. KPN is natuurlijk ook maar een klein bedrijf met een paar man personeel die de leveranciersketens niet kan overzien of hierover kan communiceren...

De klacht is bij deze afgehandeld. Niet omdat de situatie is afgehandeld of omdat KPN ook maar iets gedaan heeft om ontevreden klanten tegemoet te komen, maar omdat hun “procedure” niet verder reikt dan dit. Een “hogere” klacht indienen kan ook niet. Computer says no.

Ondertussen lijkt dit topic ook niet belangrijk meer te zijn, gezien er vanuit KPN niet meer gereageerd wordt. Ja er is voorheen gereageerd en er is sindsdien niks veranderd, maar dat is dus juist het probleem...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 20, 2025

Goedenavond ​@BMLK en ​@Ebbeneser,

Vooropgesteld; ik begrijp de frustratie en zou hier zelf ook enorm van balen. Heb zelf ook soortgelijke situaties meegemaakt in het verleden dus ik herken het gevoel en heb echt alle begrip voor jullie onvrede. Uiteraard spelen wij dit soort signalen door binnen de organisatie maar ik snap ook heel goed dat jullie daar niks aan hebben. Ik kan vanaf hier slechts hopen dat jullie de bestelde Apple Watch zo snel mogelijk mogen ontvangen. En voor wat het waard is ook oprechte excuses voor het lange wachten. Helaas kan ik er ook niet meer van maken, hoe graag ik dat ook zou willen. 

• Topper
  • October 22, 2025

Nu staat er weer levertijd 3 a 4 weken… bij Apple vandaag op te halen of morgen thuis geleverd.

Ik weet niet wat KPN aan het doen is, maar bijna overal zijn ze weer beschikbaar

• Topper
  • October 22, 2025

Nu staat er weer levertijd 3 a 4 weken… bij Apple vandaag op te halen of morgen thuis geleverd.

Ik weet niet wat KPN aan het doen is, maar bijna overal zijn ze weer beschikbaar

Je kan echt nergens van uit gaan zo. Dit is duidelijk niet de core business van KPN, anders waren ze al lang failliet geweest.

• Topper
  • October 22, 2025

Je kan echt nergens van uit gaan zo. Dit is duidelijk niet de core business van KPN, anders waren ze al lang failliet geweest.

Het is echt belachelijk.. hoe kan je mensen langer dan een maand laten wachten en geen duidelijkheid geven. Ze komen met allerlei verhalen en "snappen” de wachtende zo goed, maar doen er vervolgens niks mee

• Topper
  • October 22, 2025

Het is echt belachelijk.. hoe kan je mensen langer dan een maand laten wachten en geen duidelijkheid geven. Ze komen met allerlei verhalen en "snappen” de wachtende zo goed, maar doen er vervolgens niks mee

Eens. Ja intern wordt blijkbaar het een en ander doorgespeeld, maar zoals ​@Jan van KPN hierboven terecht zegt hebben wij daar niks aan. Dus als klant kom je hier op het KPN forum niet verder. Als je belt hoor je elke keer een ander verhaal en komt de levering nu echt binnenkort (nu echt) of ligt de verantwoordelijkheid weer bij Apple. Als je een klacht indient kunnen ze óók niks voor je doen en wordt je klacht eigenlijk de prullenbak in gegooid.

Het is inmiddels duidelijk dat KPN niets anders kan doen dan wachten tot Apple levert. Oké, vooraf is dat heel onhandig geweest maar inmiddels is daar niks meer aan te doen. Wel zou het wellicht een idee zijn als er vanuit KPN zélf contact wordt opgenomen met ontevreden klanten. Gewoon even een belletje, in plaats van zo’n standaard mail dat ze je niet vergeten zijn (en vervolgens weer weken radiostilte). 

Er is geen invloed op wanneer Apple levert, maar een klein gebaar zou inmiddels wel op zijn plaats zijn. Geen idee, misschien drie maanden gratis 4G/5G bij de Watch? Of is het dan weer “computer says no”?.

• Topper
  • October 22, 2025

Je hebt gelijk! Communicatie dat is waar iedereen om vraagt. Wees duidelijk en transparant. Je kan bijv ook aangeven van joh er zijn 10 AWU besteld en jij zit niet bij de eerste 10 mensen, maar over 2 weken verwachten we weer een levering en daar zit jij bij. Als je mensen duidelijkheid geeft zijn ze al wat blijer

Admin: quote(s) verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 22, 2025

Hoi ​@S007, jouw uitleg klopt inderdaad. Voor ons gesneden koek, maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen helder is hoe het zit. Het is niet de bedoeling om ons achter Apple te verbergen als het gaat om de levering. Als je een pre-order hebt geplaatst, dan krijg je daadwerkelijk als één van de eersten je bestelling. Het is wel zo dat wij pas kunnen leveren wanneer we het zelf binnen hebben. De verwachte leverdatum ligt nu op 29 oktober. Als wij er op dat moment bijvoorbeeld 100 binnen krijgen en er zijn 120 bestellingen gedaan, dan kunnen we níet iedereen van een watch voorzien. Wél krijgt dan degene die 'm als eerst besteld heeft, als eerste een levering. Heb je bijvoorbeeld vorige week een bestelling gedaan, dan zal je op de 29e nog geen watch ontvangen. Zodra er voor jou eentje beschikbaar is, informeren we je hierover per mail. Jullie klachten dat deze mails te lang op zich laten wachten, heb ik intern doorgegeven.

• Topper
  • October 22, 2025

Hoi ​@S007, jouw uitleg klopt inderdaad. Voor ons gesneden koek, maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen helder is hoe het zit. Het is niet de bedoeling om ons achter Apple te verbergen als het gaat om de levering. Als je een pre-order hebt geplaatst, dan krijg je daadwerkelijk als één van de eersten je bestelling. Het is wel zo dat wij pas kunnen leveren wanneer we het zelf binnen hebben. De verwachte leverdatum ligt nu op 29 oktober. Als wij er op dat moment bijvoorbeeld 100 binnen krijgen en er zijn 120 bestellingen gedaan, dan kunnen we níet iedereen van een watch voorzien. Wél krijgt dan degene die 'm als eerst besteld heeft, als eerste een levering. Heb je bijvoorbeeld vorige week een bestelling gedaan, dan zal je op de 29e nog geen watch ontvangen. Zodra er voor jou eentje beschikbaar is, informeren we je hierover per mail. Jullie klachten dat deze mails te lang op zich laten wachten, heb ik intern doorgegeven.

Ik snap je helemaal en ik kan me echt wel in jullie verplaatsen, maar toch doet KPN het niet goed. Want jullie hebben als het goed is een overzicht met het aantal bestellingen en de aantallen die er geleverd gaan worden. Aan de hand van deze gegevens zouden jullie de mensen op de hoogte kunnen houden. Op dit moment doen jullie dat niet. Er gaat pas een mail uit als de bestelling vanuit Apple binnen is en de persoon in kwestie een AWU geleverd krijgt. Er is dus gewoon 0 communicatie en je kan bellen wat je wilt, maar de mensen achter de telefoons weten van niks. 

• Topper
  • October 22, 2025

We draaien in cirkels. Nu wordt weer een feitelijke procedure uitgelegd die iedereen wel zal begrijpen. Ondertussen wordt er aan communicatie of klanttevredenheid nog niks gedaan.

• Deelnemer
  • October 23, 2025

@Jan van KPN dank je wel voor je reacties en uiteraard begrijpen we dat jij niet KPN kunt veranderen. Maar het is toch uiterst vreemd, dat als de 29e Watches uitgeleverd gaan worden, de klanten die het betreft nu niet te horen krijgen dat ze er 1 krijgen en wanneer, en de rest een ‘onder voorbehoud’ plek in de wachtrij en een verwachte levertijd gaan krijgen? Plus inderdaad, je zou inmiddels verwachten dat er op zn minst een klein goedmakertje komt, want ik denk dat ik wel voor velen spreek als ik zeg dat het wel riekt naar misleiding, of in ieder geval een gevoel van ‘er een beetje ingeluisd’ te zijn. 

• Topper
  • October 23, 2025

@Jan van KPN dank je wel voor je reacties en uiteraard begrijpen we dat jij niet KPN kunt veranderen. Maar het is toch uiterst vreemd, dat als de 29e Watches uitgeleverd gaan worden, de klanten die het betreft nu niet te horen krijgen dat ze er 1 krijgen en wanneer, en de rest een ‘onder voorbehoud’ plek in de wachtrij en een verwachte levertijd gaan krijgen? Plus inderdaad, je zou inmiddels verwachten dat er op zn minst een klein goedmakertje komt, want ik denk dat ik wel voor velen spreek als ik zeg dat het wel riekt naar misleiding, of in ieder geval een gevoel van ‘er een beetje ingeluisd’ te zijn. 

Het is belachelijk dat er al langer dan een maand staat “tijdelijk niet leverbaar”! Ze snappen het allemaal ow zo goed en kunnen er niks aan doen krijg je elke keer maar weer te horen. Communiceren dat moeten jullie doen ​@Jan van KPN en terecht wat er door meerdere personen wordt aangegeven een goedmakertje is wel op zijn plek aangezien jullie eerst vermelden voor 21.00 besteld morgen in huis, want die morgen is al langer dan een maand geleden. Graag hoor ik / wij allemaal denk ik wat jullie hieraan gaan doen? 

• Topper
  • October 23, 2025

Als je een pre-order hebt geplaatst, dan krijg je daadwerkelijk als één van de eersten je bestelling. 

Ja sorry ik wil hier toch nog even op terugkomen. KPN heeft best een aantal ontevreden klanten, maar in plaats van iets van tegemoetkoming te bieden komt het met een semantische discussie van wat een pre-order inhoudt. In de bestelbevestiging staat twee keer vermeld dat KPN “gelijk aan de slag” gaat. Met name frappant is dat in de app bij de bestelling van de Watch al anderhalve maand lang “je krijgt deze als één van de eersten” staat. Daarnaast staat op de bestelpagina “Omdat u dit gloednieuwe horloge in de voorverkoop hebt besteld, krijgt u deze als één van de eersten geleverd.”. 

Uiteraard vat een klant dit op als een belofte dat je een “gloednieuw” (is het dat inmiddels nog?) product binnen afzienbare tijd na release krijgt. Niet dat je bovenaan de lijst staat wanneer KPN eindelijk voorraad krijgt, (op zijn vroegst) anderhalve maand (!) na de release. Dus het riekt zeker naar foutief adverteren / misleiding.

Dan nog is het uiteraard mogelijk dat de verwachte hoeveelheid niet door Apple geleverd kan worden. Maar dan is het natuurlijk wel van belang om de hand in eigen boezem te steken, te communiceren, klanten wellicht tegemoet te komen, te communiceren, fouten te erkennen, en te communiceren.

Daarnaast helemaal eens met bovenstaande posts. De tijd van van excuserende woorden (die je krijgt als je er zelf om vraagt, anders niet) is voorbij. Tijd voor daden. Hoe gaan jullie klanten tegemoetkomen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 23, 2025

Hoi ​@BMLK en ​@S007, ik snap de teleurstelling vanwege het langer wachten dan gehoopt, echt! Helaas kan ik ik jullie hierin geen tegemoetkoming aanbieden, het spijt me. Op de pagina op onze website waar je de Watch kunt bestellen, zie je onderaan een kopje staan 'Wil je meer weten?'. Daar staat ook een stukje over de levertijd (Voor de meeste smartwatches geldt: vóór 21:00 besteld, morgen in huis. Maar het kan zo zijn dat je iets langer moet wachten, bijvoorbeeld door drukte.). Hierdoor kan ik jullie hier dan ook geen tegemoetkoming aanbieden. Ik begrijp ook echt dat dit niet het antwoord is waar jullie op hadden gehoopt maar ik kan er met de beste wil van de wereld ook niet iets anders van maken. 

• Topper
  • October 23, 2025

Hoi ​@BMLK en ​@S007, ik snap de teleurstelling vanwege het langer wachten dan gehoopt, echt! Helaas kan ik ik jullie hierin geen tegemoetkoming aanbieden, het spijt me. Op de pagina op onze website waar je de Watch kunt bestellen, zie je onderaan een kopje staan 'Wil je meer weten?'. Daar staat ook een stukje over de levertijd (Voor de meeste smartwatches geldt: vóór 21:00 besteld, morgen in huis. Maar het kan zo zijn dat je iets langer moet wachten, bijvoorbeeld door drukte.). Hierdoor kan ik jullie hier dan ook geen tegemoetkoming aanbieden. Ik begrijp ook echt dat dit niet het antwoord is waar jullie op hadden gehoopt maar ik kan er met de beste wil van de wereld ook niet iets anders van maken. 

Dit is echt zo’n flauwe typisch juridische indekking waarmee je je klanten alleen maar meer het bloed onder de nagels vandaan haalt. Ja, er staat “iets langer”. Als je een “gloednieuw” product bestelt waarmee geadverteerd wordt dat je het “als één van de eersten” geleverd krijgt, is “iets” niet anderhalve maand. Wanneer stopt jullie begrip van “iets”? Na een half jaar?

Echt heel jammer van KPN. Fouten worden gewoon niet erkend. Volgend jaar vast weer hetzelfde liedje met de nieuwe modellen. Een tegemoetkoming kan niet. Waarom niet? Omdat. Computer says no.

Ik ga mij beraden op een overstap naar een bedrijf dat zijn klanten wel respecteert.