Skip to main content

We willen een xiaomi telefoon kopen in Maleisië.

 

Zal deze gewoon in Nederland werken? 

Moet deze ook eerst geactiveerd worden met een lokale sim en 5 minuten bellen zoals in Nederland. Lukt dit dan ook gewoon met een sim van 30 dagen zo'n toeristensim? 

Deze zal niet ingesteld zijn op Nederlandse functies en eventuele specificaties. Wel bruikbaar maar niet volledig.

Oa wifi bellen zal op zeker niet werken. Het kan zelfs zijn dat ie 4/5G (bij kpn) hier niet pakt.

❕ Koop een telefoon altijd in de regio (Europa) en bij voorkeur het land (Nederland) waar deze gebruikt gaat worden. Ook in VS/Canada aangeschafte toestellen zullen hier niet volledig werken.

Reclameren, bij de verkoper, zal ook lastig zijn als het niet goed werkt.

Een in Azië gekochte telefoon zal ook geen specifieke voor Europa danwel Nederland uitgebrachte updates ontvangen.


Goedemorgen @dynasty03 en bedankt voor je bericht :)
Ik zie dat @PeterG je vraag al heeft beantwoord en ik kan hier verder niet zoveel meer aan toevoegen. Hopelijk weet jij met deze informatie waar je aan toe bent!


Ter info:

 

Voor 300 euro de gok genomen, scheelde in totaal 200 euro met hier in NL.

 

Alles werkt gewoon zoals het hoort, enige wat we daar hebben gedaan is 5 minuten bellen met een SIM kaart van Maleisië. Er zat zelfs gewoon een Europese lader in het doosje (geen andere laders).

 

Tjah garantie, ook met een gewone Nederlandse telefoon is dat één en al ellende is mijn ervaring.


Hallo @dynasty03 bedankt voor het delen va je ervaringen. Ik denk dat ik ook maar even naar Maleisië reis om zo'n goedkope telefoon te kopen en €200 te besparen.😎😉


Ter info:

 

Voor 300 euro de gok genomen, scheelde in totaal 200 euro met hier in NL.

 

Alles werkt gewoon zoals het hoort, enige wat we daar hebben gedaan is 5 minuten bellen met een SIM kaart van Maleisië. Er zat zelfs gewoon een Europese lader in het doosje (geen andere laders).

 

Tjah garantie, ook met een gewone Nederlandse telefoon is dat één en al ellende is mijn ervaring.

Hoi @dynasty03, dank voor het delen van je bevindingen! Kan altijd nuttige informatie zijn voor iemand in de toekomst met een soortgelijk vraagstuk :)