Skip to main content
Vraag

Geboortedatum in profiel op KPN community is zichtbaar voor andere

• September 11, 2025
  • 36 reacties
  • 482 keer bekeken

Ik heb in mijn community profiel o.a. mijn geboortedatum ingesteld en ook ingesteld dat deze niet zichtbaar mag zijn voor gasten en ook andere standaard KPN community leden. 

Als ik uitlog op de community en dus als gast op mijn profiel klik dan is mijn geboortedatum gewoon zichtbaar. Dit is een privacy issue van de KPN community website. Ik heb voorlopig mijn geboortedatum op een fake geboortedatum ingesteld totdat dit lek verholpen is. 

36 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 11, 2025

Net even gekeken in mijn account, geboortedatum staat niet als privé, maar als je verbergen kiest wordt het 1-1-1970. Zou toevallig zijn als dat jouw geboortedatum is 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Het veld geboortedatum zou per definitie altijd onzichtbaar moeten zijn voor anderen. Hier heeft kpn wat aan te passen!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Het veld geboortedatum zou per definitie altijd onzichtbaar moeten zijn voor anderen. Hier heeft kpn wat aan te passen!

Dat staat dus inderdaad helemaal niet verborgen ondanks wel zo gezet. Best ernstig. 

JanD
Superuser
  • September 12, 2025

Er is niets ernstigs aan.

Het is niet verplicht er iets in te vullen,  dus je kunt het gewoon leeg laten of gedeeltelijk invullen zodat bijvoorbeeld alleen de huidige leeftijd te zien is.

Voor het goed functioneren binnen het forum is het totaal niet van belang.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 12, 2025

Dat staat dus inderdaad helemaal niet verborgen ondanks wel zo gezet. Best ernstig. 

Eens, ik heb mijn geboortedatum nu (voorlopig) aangepast naar 1-1-2000. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Ik moest destijds mijn geboortedatum in Facebook invullen, ik dacht Verrek jullie maar dat doe ik niet, maar toen kwam ik niet verder, toen heb ik 01-01-1901 ingevuld.
Krijg nog vaak een felicitatie op 01-01, maar dan zou ik nu al 125 jaar zijn….. dan zie ik er nog goed uit voor mijn leeftijd😋😂

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Ik kan mijn geboortedatum dan wel aanpassen van 1955 naar 2000, maar als ik dan in de spiegel kijk veranderd er echt niks 🤣

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 12, 2025

Goedemorgen allen. Ik kwam dit topic tegen en dit lijkt mij ook geen wenselijke situatie dus ik pak deze met voorrang nu even op. Bedankt voor de snelle en goede feedback. Ik ga mailen met de ontwikkelaars van de KPN Community.  

Zodra we een reactie krijgen delen we dat hier met jullie.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Het is niet verplicht er iets in te vullen,  dus je kunt het gewoon leeg laten of gedeeltelijk invullen zodat bijvoorbeeld alleen de huidige leeftijd te zien is.

Tot je iets van moderator team wil om fouten in KPN producten te corrigeren. Dan zijn geboortedatum IBAN en NAW verplicht in te vullen. Dat is een ernstige bug en misleiding van KPN als instelling "verborgen voor andere gebruikers” toch zichtbaar is voor iedereen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Nee dat is het niet, het staat n.l. standaard verborgen (denk ik) ​@TND 
Kijk maar eens of je mijn geboortedatum kunt zien die is wel ingevuld en correct

• Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Tot je iets van moderator team wil om fouten in KPN producten te corrigeren. Dan zijn geboortedatum IBAN en NAW verplicht in te vullen. Dat is een ernstige bug en misleiding van KPN als instelling "verborgen voor andere gebruikers” toch zichtbaar is voor iedereen.

Inderdaad je geboortedatum moet kloppen wil een  moderator team lid je helpen om fouten in KPN producten te corrigeren.

• September 12, 2025

Bijzonder waar staat die 0 voor aan het eind is dat de flag die bepaald wat zichtbaar is?

Ik zie bij sommigen  1-1-1970, 0 wat is deze nul?

Ah dat is inderdaad de keuze vlag.

deze optie toont 1-1-1970. 3 dus ook niet correct het jaar mag niet zichtbaar zijn met deze keuze.

@huistijger het mooie bouwjaar 46, en ook een 0  daarachter de standaard verborgen vlag.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Hi ​@Remco van KPN , dit probleem speelt al wat langer. Mij viel het eerder deze week ook al op.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Kijk maar eens of je mijn geboortedatum kunt zien die is wel ingevuld en correct

Ja het zou verborgen staan (status 0), maar ik krijg toch te zien, geboren xxx Mei 1946

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Vreemd dat mag niet zichtbaar zijn, niet dat het een ramp is hoor, maar het klopt gewoon niet.

ik zie dat bij jou de gehele geboortedatum staat ook met een,0 erachter

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Er is niets ernstigs aan.

Oh jawel hoor ​@JanD, ernstig genoeg. Als er wordt aangegeven dat het niet wordt getoond terwijl dit wel het geval is valt dit onder de AVG privacy wet die toch wordt overtreden. Een geboortedatum ongewild zichtbaar is helemaal niet wenselijk. En jouw bagatelliserende opmerking wordt niet op prijs gesteld.  

JanD
Superuser
  • September 12, 2025

Hallo ​@TDN , een geboortedatum is niet nodig, wel een klantnummer

JanD
Superuser
  • September 12, 2025

Beste ​@Anneke-Anna , mijn opmerking wordt door jou misschien niet op prijs gesteld, dat is dan jammer voor jou, maar ga het niet aanpassen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Hallo ​@TDN , een geboortedatum is niet nodig, wel een klantnummer

Waar neem je deze wijsheid?

Denise van KPN Moderator

Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Ik ga hier even inspringen, voordat het escaleert. Ja, we willen graag geboortedatum én klantnummer voor de verificatie. We vragen dit niet vaak via deze weg, maar als we het doen, dan willen we wel zeker weten dat we met de juiste persoon te maken hebben. Zullen we het hier bij laten?

Als er wordt aangegeven dat het niet wordt getoond terwijl dit wel het geval is valt dit onder de AVG privacy wet die toch wordt overtreden. Een geboortedatum ongewild zichtbaar is helemaal niet wenselijk.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat dit niet wenselijk is. We hopen dat dit snel wordt opgepakt door Gainsight. We houden jullie op de hoogte.

JanD
Superuser
  • September 12, 2025

Weer wat geleerd aangaande  de gevoortedatum ​@TDN en ​@Denise van KPN 😎

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Goed nieuws! Als het goed is, is de geboortedatum weer privé. Kunnen jullie dit bevestigen?

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Goed nieuws! Als het goed is, is de geboortedatum weer privé. Kunnen jullie dit bevestigen?

Klopt niet meer zichtbaar 👍

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Prima ​@Denise van KPN werkt weer zoals het hoort

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025