Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

753 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 9 januari 2025

Jullie hebben het vast gezien, maar: alle topics zijn sinds vandaag (?) “ik ben een uitgelicht topic” groen. Voorheen hadden topics van reguliere gebruikers een witte achtergrond.

Toon inhoud
Alle topics hebben nu een lichtgroene achtergrond

Voorheen hadden reguliere topics een witte achtergrond

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 9 januari 2025

Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat een deel van de Topics de titelkleur grijs is, wat voor mij lijkt alsof het niet scherp is. Die waar nog nieuwe reacties op zijn zijn dan weer zwart en voor mijn ogen weer als scherp weergegeven.

Mijn persoonlijke voorkeur toch alles zwart.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7680 reacties
  • 9 januari 2025

Die is ons ook opgevallen ​@Arjan van B. Zijn we over aan het mailen met Gainsight! Dank voor het melden. 

@MandersOnline Als ik de topics zo snel doorneem dan zijn de titels of zwart (in het overzicht) of donkergroen (in het topic zelf). Waar zie jij precies grijze titelkleuren? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 9 januari 2025
Recent actief op frontpagina
Bij de favorieten
KPN voor JOU

Even wat voorbeelden die ik bedoel. Misschien zag ik eerder iets aan van als er nieuwe berichten bij staan, maar het is dus niet altijd zo dat het dan pas wel zwart en fijner is voor mijn ogen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7680 reacties
  • 9 januari 2025

Ja ik zie het nu ook, en andere gebruikers hebben dit ook gemeld. Nemen we ook mee! Dank voor het melden ​@MandersOnline.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 9 januari 2025

@MandersOnline, als je die screenshot zojuist gemaakt hebt, dan heb je denk ik oude CSS in je browser cache zitten. (En die andere gebruikers die ​@Sanne van KPN noemt dan ook.) Want je ziet ook nog de witte achtergrond in jouw afbeeldingen?

Bij recent actief op frontpagina zie ik op dit moment dat mijn browser echt vindt dat het zwart moet zijn, ook als ik de link al eens bezocht heb:

Recent actief op community.kpn.com

Zie hierboven dus ook de lichtgroene achtergrond. (In Firefox op macOS.)

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 9 januari 2025

Firefox 133 en 134 Windows 10, Mijn gehele cache geleegd meerdere malen.

Zodra ik een topic bezoek staat die grijs bij mij.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 9 januari 2025

Ik heb voor de zekerheid ook nog even mijn cache geleegd, maar nog steeds een lichtgroene achtergrond, en zwarte tekst. Dan denk ik dat Gainsight een CDN heeft waarin op dit moment de content niet voor iedere bezoeker hetzelfde is…?

De groene achtergrond wordt bij sommigen soms toch weer wit, volgens:

(Dat topic staat in Community » Internet en thuisnetwerk » Internet.)

• 0 reacties
  • 10 januari 2025

Ik probeer wat thuis te raken met de topics die er spelen. Ik zie een voor mij on tsunami van onsamenhangende reacties, herhalingen van de vraag  in antwoorden verderop in de opsomming.

Vaak zie je bij communities een opsomming als volgt

Topic 1

Topic 2 

......

Als je Topic1 aanklikt

Topic

-   antwoord 1          nuttig ja/nee

-   antwoord 2          nuttig ja/nee

Het laatste kan je gebruiken als er lollige bedoelde maar nietszeggende reacties zijn om op te schonen 

Valt hier wat aan te doen 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 10 januari 2025

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ​@Joshua55. Maar in de meeste topics waar een vraag gesteld wordt door de topic starter wordt het beste antwoord gemarkeerd. Zo weten toekomstige lezers ook welke reactie het antwoord of de oplossing op de vraag is. Wil je dan nog meer weten? Dan kan je verder lezen om te kijken wat er nog meer besproken is.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 13 januari 2025

Ik heb weer eens een foutje ontdekt denk ik zo:

Hier staat echt 1 topic

Hier zeggen ze van niet en zie je ook niets staan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 13 januari 2025

Ik zie het inderdaad. Ik heb net wel een topic verplaatst van dit board naar een andere. Dus misschien heeft het nog even tijd nodig.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 13 januari 2025

We wachten het dan even af Denise. Misschien een schaduw topic, eentje die is blijven hangen terwijl die verwijderd is.

• 13303 reacties
  • 13 januari 2025

Dat is al maanden, zo niet jaren zo. Het niet hebben van een topic in deze subcategorie levert toch steevast de melding van 1 topic in het overzicht op; ik weet niet beter.

Maar wat ik al eerder aangaf: als er geen nieuwe topics zijn in een subcatevorie, maar wel enkele of heel veel reacties, dan zie je daar in het overzicht niets van terug. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7759 reacties
  • 13 januari 2025
Henk2304 schreef:

Ik zal wel wat gemist hebben, maar sinds enige tijd zie ik in het forum overzicht bij de verschillende categorieën alleen nog maar hoeveel nieuwe topics er zijn en niet meer zoals voorheen hoeveel nieuwe reacties er zijn op al bestaande topics. Hoe kan ik dat laatste ook weer zichtbaar maken? 

Goedenavond ​@Henk2304!

Dit heeft alles te maken met een instelling; als jij op je profiel klikt en vervolgens op 'instellingen' dan ga je vanuit daar naar 'algemeen'. Daar krijg je als 5e optie te zien 'Toon aantallen nieuwe community-activiteiten'. Deze dient op 'ja' te staan en ik vermoed dat deze bij jou nu (nog op 'nee' staat. We hebben dit zelf net even getest dus dit zou voor jou ook moeten werken! Laat je het ons weten?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 959 reacties
  • 13 januari 2025

@Jan van KPN Dank voor de tip! Stond bij mij ook nog op ‘nee’. Loopt nu als een 🚂

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7759 reacties
  • 13 januari 2025

Mooi om te lezen ​@driemaster en ook fijn dat je dit even hebt willen laten weten! 

• 13303 reacties
  • 14 januari 2025
Jan van KPN schreef:
Henk2304 schreef:

Ik zal wel wat gemist hebben, maar sinds enige tijd zie ik in het forum overzicht bij de verschillende categorieën alleen nog maar hoeveel nieuwe topics er zijn en niet meer zoals voorheen hoeveel nieuwe reacties er zijn op al bestaande topics. Hoe kan ik dat laatste ook weer zichtbaar maken? 

Goedenavond ​@Henk2304!

Dit heeft alles te maken met een instelling; als jij op je profiel klikt en vervolgens op 'instellingen' dan ga je vanuit daar naar 'algemeen'. Daar krijg je als 5e optie te zien 'Toon aantallen nieuwe community-activiteiten'. Deze dient op 'ja' te staan en ik vermoed dat deze bij jou nu (nog op 'nee' staat. We hebben dit zelf net even getest dus dit zou voor jou ook moeten werken! Laat je het ons weten?

Daar heeft het dus niets mee te maken: dat staat bij mij al jaren zo ingesteld. Ik loop al ruim 13 jaar mee op dit forum.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 14 januari 2025

Die instelling heeft toevallig net een paar dagen geleden een wijziging gehad, waardoor dat nu wel zo zou moeten werken ​@Henk2304 🙂

Het groene van de topics wat eerder werd benoemd kan je daardoor nu aan of uitzetten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Die instelling heeft toevallig net een paar dagen geleden een wijziging gehad, waardoor dat nu wel zo zou moeten werken ​@Henk2304 🙂

Het groene van de topics wat eerder werd benoemd kan je daardoor nu aan of uitzetten.

Is het echt zo dat die instelling een paar dagen geleden een wijziging heeft gehad?

Naar mijn weten is de functionaliteit altijd al zo geweest als dat die nu is alleen is het nu zo dat topics met nieuwe reacties met die vervelende groene achtergrond getoond worden. Ja, topics met nieuwe reacties zullen in het wit getoond worden als je die optie uitzet maar dan zie je bij een topic dus ook niet meer het aantal nieuwe reacties en dat is nu net wat je wel wilt blijven zien.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 14 januari 2025

Ja, dat is recent gewijzigd. Vanmorgen kregen we die melding van de leverancier daarover namelijk. Ik heb nog wel gevraagd of het ook gesplitst kan worden.

• 13303 reacties
  • 14 januari 2025

Hoe dan ook, tot voor enige tijd stond er per subcategorie in het Community overzicht netjes hoeveel topics er in zo'n subcategorie (en hoeveel nieuwe) zijn én hoeveel reacties (en hoeveel nieuwe). Over reacties staat er nu niets meer. Het kan dus zijn dat er in een subcategorie druk gereageerd wordt maar geen nieuwe topics zijn aangemaakt en dan lijkt het in het Community overzicht alsof er in de betreffende subcategorie niets gebeurd is. Dat was vroeger toch beter.

En ja, die instelling staat bij mij dus aan. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 14 januari 2025

Als ik nu klik op bijvoorbeeld de subcategorie ‘Internet en Thuisnetwerk’ dan komen de topics tevoorschijn in die specifieke subcategorie. Dan zie ik daar onder elk topic staan hoeveel nieuwe reacties er zijn en het topic is groen. Maar dit bedoel je niet denk ik. Jij wil graag in het Community overzicht zien dat er nieuwe reacties zijn? Kun je misschien eens met een screenshot en wat Paintwerk laten zien wat je precies bedoelt en mist? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 342 reacties
  • 14 januari 2025

Ik denk dat het zoiets is als de volgende afbeelding:

• 13303 reacties
  • 14 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Als ik nu klik op bijvoorbeeld de subcategorie ‘Internet en Thuisnetwerk’ dan komen de topics tevoorschijn in die specifieke subcategorie. Dan zie ik daar onder elk topic staan hoeveel nieuwe reacties er zijn en het topic is groen. Maar dit bedoel je niet denk ik. Jij wil graag in het Community overzicht zien dat er nieuwe reacties zijn? Kun je misschien eens met een screenshot en wat Paintwerk laten zien wat je precies bedoelt en mist? 

Nee, dat wil ik niet, dat wás tot voor een tijdje terug altijd al zo. En ik vraag me af waarom dat veranderd is. 

Reageer