Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

663 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 325 reacties
  • 1 februari 2025

Dat is het inderdaad het is dus niet CloudFlare, maar CloudFront.

Het is erg vervelend zeker als je net een bericht hebt gemaakt die wil verzenden en dan de melding krijgt dat er een fout is opgetreden.

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 1 februari 2025

Cloudfront is wel toepasselijk. 

Wolken voor de server... ⛅

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 325 reacties
  • 1 februari 2025
PeterG schreef:

Cloudfront is wel toepasselijk. 

Wolken voor de server... ⛅

Ja, en de veroorzaker is dus Amazon waar het van is...

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1015 reacties
  • 1 februari 2025

Wat leuk, de notificaties zijn weer zichtbaar 🤗

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 1 februari 2025
Raspberry schreef:

Wat leuk, de notificaties zijn weer zichtbaar 🤗

Nou wat leuk....

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1015 reacties
  • 1 februari 2025

Ja, ik ben er blij mee. Dus ja, leuk! 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 1 februari 2025
Raspberry schreef:

Ja, ik ben er blij mee. Dus ja, leuk! 

Ze werken totaal niet goed

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1015 reacties
  • 1 februari 2025

Nou en! Nog niet goed. KPN weet dit allang. Komt vanzelf wel goed. Dus, ik blijf het leuk vinden. 😍

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1015 reacties
  • 4 februari 2025

😊

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 4 februari 2025

En wanneer wordt dit gefixt of uitgezet of een mogelijkheid maken daartoe 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15520 reacties
  • 4 februari 2025

Zijn ze mee bezig ​@MR_CHIP!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 februari 2025

Het berichtencentrum lijkt er nu een stuk beter uit te zien.

Ik had het een tijdje links laten liggen omdat het niet goed werkte...

...maar er lijkt een hoop verbeterd te zijn.

Ik hoop echter wel dat er nog een wijziging doorgevoerd wordt om berichten automatisch op "gelezen" te zetten als het bijbehorende topic ondertussen al bezocht is.

Zo had het onderstaande nieuwe bericht als "gelezen" moeten worden weergegeven omdat ik het bijbehorende topic ondertussen al gelezen had.

Het rode bolletje bovenaan bij het belletje geeft dan dus het aantal berichten weer waar nog geen aandacht aan geschonken is en dat is mijns inziens wat de gebruiker eigenlijk zou willen zien.

• 5913 reacties
  • 7 februari 2025

Ik kwam via dat berichtencentrum hier terecht, dat kwam goed uit want ik had al een opmerking in gedachten maar ik zou aardig moeten zoeken naar dit “draadje” anders.

Wat ik mis, openen in nieuw venster, dat gaat nu niet en eenvoudig terugkeren naar de vorige pagina gaat ook niet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 februari 2025
KeesYagi schreef:

...en eenvoudig terugkeren naar de vorige pagina gaat ook niet.

Dat kan toch eenvoudig met de "back" knop?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 7 februari 2025

Wat ik mis is de mogelijkheid om het compleet uit te zetten dat rode bolletje

• 5913 reacties
  • 7 februari 2025
wjb schreef:
KeesYagi schreef:

...en eenvoudig terugkeren naar de vorige pagina gaat ook niet.

Dat kan toch eenvoudig met de "back" knop?

( uiteraard ook geprobeerd, die omweg gebruik ik nog al eens bij dit soort “grappen” )
Dan kom ik op pagina 1 van dit onderwerp.

Het kan iets browser specifiek zijn, hoe dan ook, ik zou graag in nieuwe tab terecht komen.
Met <ctrl> of <shift> er bij gaat het ook niet.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 7 februari 2025

Berichtencentrum wordt actief aan gewerkt door Gainsight om hem te verbeteren.

KeesYagi schreef:

Wat ik mis, openen in nieuw venster, dat gaat nu niet en eenvoudig terugkeren naar de vorige pagina gaat ook niet.

Dit kan inmiddels. Je kunt rechtsklikken op een notificatie en dan kiezen voor openen in nieuw tabblad of venster. En, als dit zo is ingesteld bij je, klikken met het scrollwiel van je muis of de middelste knop werkt ook voor openen in nieuw tabblad.

Terugkeren naar een vorige pagina is ook niet iets wat bij het berichtencentrum hoort. Dat is onderdeel van je browser. Dus daarin verwacht ik geen ontwikkelingen aan de kant van Gainsight.

wjb schreef:

Ik hoop echter wel dat er nog een wijziging doorgevoerd wordt om berichten automatisch op "gelezen" te zetten als het bijbehorende topic ondertussen al bezocht is.

...

Het rode bolletje bovenaan bij het belletje geeft dan dus het aantal berichten weer waar nog geen aandacht aan geschonken is en dat is mijns inziens wat de gebruiker eigenlijk zou willen zien.

Dit geef ik als feedback door. 

• 5913 reacties
  • 7 februari 2025
Erik van KPN schreef:

KeesYagi schreef:

Wat ik mis, openen in nieuw venster, dat gaat nu niet

Dit kan inmiddels. Je kunt rechtsklikken op een notificatie en dan kiezen voor openen in nieuw tabblad of venster. En, als dit zo is ingesteld bij je, klikken met het scrollwiel van je muis of de middelste knop werkt ook voor openen in nieuw tabblad.

Dat werkt hier ( 2 browsers ) wel, maar dan heel graag ook met <ctrl> + muis ( zoals dat in elke andere pagina wel werkt ).

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 7 februari 2025

Misschien dat dit nog komt, Kees.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 7 februari 2025

@Erik van KPN komt er een optie om het rode bolletje notificatie uit te zetten 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7639 reacties
  • 7 februari 2025

We verwachten eigenlijk van niet ​@MR_CHIP! Die notificaties zijn toch belangrijk zodat je snel kunt zien of er iets nieuws is gebeurd/gepost. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 februari 2025
Jan van KPN schreef:

We verwachten eigenlijk van niet ​@MR_CHIP! Die notificaties zijn toch belangrijk zodat je snel kunt zien of er iets nieuws is gebeurd/gepost. 

Maar die notificaties waren een maandje terug net zo belangrijk en toen lukte het ook zonder dat berichtencentrum dus kan ik die opmerking niet helemaal plaatsen.

Ik zou juist mijn emailnotificaties uit willen gaan zetten (wat ook kan) maar dan mis ik nog berichten dat ik ergens "gementioned" ben want die lijken niet in het berichtencentrum te komen.

En daarnaast zijn mijn eerder genoemde aandachtspunten ook wel belangrijk.

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 7 februari 2025

Het is hier nu net zo dubbelop als op andere fora.

Je gaat vanuit de notificaties in je e-mail. Maar da  moet diezelfde nogmaals bekijken via het berichtencentrum. Anders loopt dat tellertje irritant op. En nu het ook nog eens rood en niet meer groen (?) is nóg irritanter.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 7 februari 2025
wjb schreef:
Jan van KPN schreef:

Maar die notificaties waren een maandje terug net zo belangrijk en toen lukte het ook zonder dat berichtencentrum dus kan ik die opmerking niet helemaal plaatsen.

Ik zou juist mijn emailnotificaties uit willen gaan zetten (wat ook kan) maar dan mis ik nog berichten dat ik ergens "gementioned" ben want die lijken niet in het berichtencentrum te komen.

Ja, maar nu is het berichtencentrum, in ieder geval op het moment, een voldongen feit. En dan wil je, vanuit hoe een berichtencentrum functioneert, je gebruikers op de hoogte brengen dat er nieuwe berichten zijn. En dan heb je een bolletje. Dus ik heb niet de verwachting dat het bolletje weggaat.

Het feit dat mentions niet in het berichtencentrum zitten is een goede bevinding, en geef ik door.

PeterG schreef:

Het is hier nu net zo dubbelop als op andere fora.

Je gaat vanuit de notificaties in je e-mail. Maar da  moet diezelfde nogmaals bekijken via het berichtencentrum. 

Dat heb ik dus eerder vanmiddag doorgegeven aan de hand van wjb's eerdere opmerking. Dat een melding in het berichtencentrum ook op gelezen zou moeten komen als je het antwoord of het topic buiten het berichtencentrum om hebt geopend. Of dat dus via het forum zelf is, of via de e-mailnotificatie.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1208 reacties
  • 7 februari 2025

Het andere bolletje voor als je een nieuw privebericht hebt komt niet meer terug bij je profielfoto 

Reageer