Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

641 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 februari 2025

Erik van KPN schreef:

Ja, maar nu is het berichtencentrum, in ieder geval op het moment, een voldongen feit. 

Dat vind ik persoonlijk ook geen probleem maar zorg er dan wel voor dat die paar voorgestelde verbeteringen gestalte gaan krijgen want alleen dan kan het berichtencentrum een volwaardige vervanging worden van de emailnotificaties. En laat dan vervolgens aan de klant de keuze of deze het berichtencentrum wil gebruiken of juist de emailnotificaties of misschien wel beide.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 419 reacties
  • 8 februari 2025

Ik zou het zeer waarderen als de opmaak van de e-mails die je ontvangt als er nieuwe berichten zijn op de community kan worden aangepast. Nu staat er boven in de e-mail KPN en bijvoorbeeld Nieuw Topic Aangemaakt in een groot blok, en dan ook nog in twee regels. Kan dat niet anders, wat kleiner, en bijvoorbeeld op 1 regel zodat je eerder het bericht ziet. Nu moet je altijd door scrollen naar beneden om bij het uiteindelijke bericht te komen , ik gebruik dan webmail van KPN meestal. 

Als je veel e-mails hebt, dan schiet het het niet erg op. Het zou mooi zijn als je gelijk in 1 oog op slag kan zien waar het bericht over gaat, zonder dat je telkens per e-mail weer naar beneden moet scrollen.Nou is dat wel afhankelijk van waarmee je de berichten leest, als ik een gmail adres gebruik voor de community dan heb je scroll probleem niet, dan zie je het totale bericht in 1 keer. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 februari 2025

Ik zou graag een bolletje bij het berichtencentrum zien met daarin het aantal ongelezen berichten i.p.v. het aantal nieuwe berichten. Nu is het bolletje weg zodra je het berichtencentrum één keer geopend hebt.

Ook zou ik graag zien dat ongelezen berichten bovenaan getoond blijven worden al zijn ze wellicht ouder dan eerdere berichten. Wat mij betreft zou het kopje "NIEUW" dan ook beter "ONGELEZEN" kunnen worden.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 10 februari 2025
PeterG schreef:

En nu het ook nog eens rood en niet meer groen (?) is nóg irritanter.

Ik heb het bolletje (weer) groen gemaakt 😄

Erik van KPN schreef:
wjb schreef:

Ik zou juist mijn emailnotificaties uit willen gaan zetten (wat ook kan) maar dan mis ik nog berichten dat ik ergens "gementioned" ben want die lijken niet in het berichtencentrum te komen.

Het feit dat mentions niet in het berichtencentrum zitten is een goede bevinding, en geef ik door.

Gainsight geeft aan dat mentions wel in het berichtencentrum zitten. En ik zie die nu zelf ook. Voor mijn gevoel was dat vorige week niet zo, dus of ze in de tussentijd snel wat hebben gefixt...

Erik van KPN schreef:
PeterG schreef:

Het is hier nu net zo dubbelop als op andere fora.

Je gaat vanuit de notificaties in je e-mail. Maar da  moet diezelfde nogmaals bekijken via het berichtencentrum. 

Dat heb ik dus eerder vanmiddag doorgegeven aan de hand van wjb's eerdere opmerking. Dat een melding in het berichtencentrum ook op gelezen zou moeten komen als je het antwoord of het topic buiten het berichtencentrum om hebt geopend. Of dat dus via het forum zelf is, of via de e-mailnotificatie.

Dit kan niet aangepast. Die beide manieren om bij een topic te komen synchroniseren niet. Dus je zult houden dat het berichtencentrum een melding geeft over een topic dat je via de mail al geopend hebt. 

wjb schreef:

Ik zou graag een bolletje bij het berichtencentrum zien met daarin het aantal ongelezen berichten i.p.v. het aantal nieuwe berichten. Nu is het bolletje weg zodra je het berichtencentrum één keer geopend hebt.

Ook zou ik graag zien dat ongelezen berichten bovenaan getoond blijven worden al zijn ze wellicht ouder dan eerdere berichten. Wat mij betreft zou het kopje "NIEUW" dan ook beter "ONGELEZEN" kunnen worden.

Geef ik door.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 februari 2025
Erik van KPN schreef:
Erik van KPN schreef:
PeterG schreef:

Het is hier nu net zo dubbelop als op andere fora.

Je gaat vanuit de notificaties in je e-mail. Maar da  moet diezelfde nogmaals bekijken via het berichtencentrum. 

Dat heb ik dus eerder vanmiddag doorgegeven aan de hand van wjb's eerdere opmerking. Dat een melding in het berichtencentrum ook op gelezen zou moeten komen als je het antwoord of het topic buiten het berichtencentrum om hebt geopend. Of dat dus via het forum zelf is, of via de e-mailnotificatie.

Dit kan niet aangepast. Die beide manieren om bij een topic te komen synchroniseren niet. Dus je zult houden dat het berichtencentrum een melding geeft over een topic dat je via de mail al geopend hebt. 

Dat is echt heel jammer en het maakt het berichtencentrum er niet gebruiksvriendelijker op. 

Dat wordt dus of via emailnotificaties of via het berichtencentrum maar niet beide,

Dat betekent dat ik de emailnotificaties uit zal gaan zetten zodra ervoor gezorgd is dat in het berichtencentrum alleen nog maar het eerste nieuwe bericht binnen een topic opgenomen wordt en dat de ongelezen berichten bovenaan blijven staan. Twee essentiële aanpassingen om de functionaliteit een beetje bruikbaar te maken.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 10 februari 2025

Ik vind het bolletje in het groen leuker dan in het rood. ​@Erik van KPN. Bedankt 🤗

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 10 februari 2025

KPN  groen  is ook beter🤗. En het oogt rustiger.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 309 reacties
  • 10 februari 2025

Groen oogt liever en is ook helemaal prima, het valt alleen iets minder op, maar voor mij geen bezwaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 februari 2025

Ehhh ... waar dan?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17614 reacties
  • 10 februari 2025

Dan was je (net) te laat ​@wjb 😉

Zo te zien het probleem "Something went wrong” probleem aan het testen??

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17614 reacties
  • 10 februari 2025

Helaas, het gaat nog steeds fout. Ik kan bovenstaande reactie ook weer niet bewerken.

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 10 februari 2025

Volgens mij kan niemand het nog. 

Ik krijg ook een boze rode balk als ik in dit topic een reactie wil bewerken.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2341 reacties
  • 10 februari 2025

Sinds enkele dagen word ik uitgelogd op mijn computer wanneer ik op mijn mobiel inlog op het forum, en omgekeerd. Dit is zeer irritant. Kan dit probleem onderzocht worden of is dit bekend ?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2341 reacties
  • 10 februari 2025
PeterG schreef:

Volgens mij kan niemand het nog. 

Ik krijg ook een boze rode balk als ik in dit topic een reactie wil bewerken.

Zelfde hier!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 11 februari 2025

De SuperAdmin is een account van Gainsight waarmee ze dingen kunnen testen als we ergens tegenaan lopen. Ze waren het bewerken van berichten aan het testen. Daarbij kwamen ze hetzelfde tegen wat jullie noemen, dus dat is goed nieuws. Daarmee kunnen ze aan de slag dus 💪

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 11 februari 2025

Als afwisseling, ook een leuke verandering.

Gainsight heeft onlangs de opties rondom productgebieden verbeterd. Dit betekent dat we nu bij de Product Updates een tweede niveau beschikbaar hebben. We hebben achter de schermen gebrainstormd over een handige onderverdeling. En ik heb zojuist wat tijd besteed aan het doorvoeren hiervan.

Betekent dat je nu bij Product Updates drie hoofdcategorieën hebt, met daaronder subcategorieën voor de verschillende individuele apparaten en apps. Als je op een categorie klikt, vouwt ‘ie automatisch uit. Je kunt de categorie zelf bekijken (daar zit dan alles in van de onderliggende items) of je kunt een van de subcategorieën zelf aanklikken.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om je te abonneren op een specifieke categorie, maar dat is wel iets waar Gainsight aan werkt. Dus als we daar verder nieuws over hebben laten we het weten.

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 11 februari 2025

Ik zie op de telefoon nog geen verschil ​@Erik van KPN .  Og één lange rij product updates. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2341 reacties
  • 11 februari 2025
PeterG schreef:

Ik zie op de telefoon nog geen verschil ​@Erik van KPN .  Og één lange rij product updates. 

Denk niet dat het voor mobiel van toepassing is, zal meer webbrowser gebaseerd zijn.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2341 reacties
  • 11 februari 2025

Ik zie dat bij uitleg over de community de mobile weergaven van de top header niet helemaal lekker gaat.

https://community.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 februari 2025
bnh schreef:
PeterG schreef:

Denk niet dat het voor mobiel van toepassing is, zal meer webbrowser gebaseerd zijn.

Ik denk wel dat het ook voor mobiel van toepassing zal zijn.

Overigens is ook op mijn Windows PC nog geen onderverdeling van de "Product updates" te zien.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17614 reacties
  • 11 februari 2025

Op mijn mobiele apparaten zie ik het ook niet, maar daar zal de beperkte ruimte in portrait stand een rol spelen. Op mijn PC zie ik het echter wel. Drie categorieën en daaronder subcategorieën.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 februari 2025

Aha, het betreft enkel subcategorieën binnen het filter en niet subcategorieën van de product updates zelf.

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 11 februari 2025

Ik zie het op de W11 laptop nu ook ​@RBxx .

Ik ging er echter naar toe op de mobiel in 'desktop weergave’. Maar dan is het dáár niet te zien.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17614 reacties
  • 11 februari 2025
wjb schreef:

Aha, het betreft enkel subcategorieën binnen het filter en niet subcategorieën van de product updates zelf.

O ja, dan had het in de bovenbalk v  moeten staan.

Nu is het eigenlijk alleen een aanpassing in het al bestaande filter.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 februari 2025
RBxx schreef:
wjb schreef:

O ja, dan had het in de bovenbalk v  moeten staan.

Nu is het eigenlijk alleen een aanpassing in het al bestaande filter.

Met dien verstande dat het op de mobiele variant van het forum nu dus helemaal niet meer mogelijk is om te filteren. Voorheen kon je nog filteren met een knopje naast het zoekveld maar die is er nu niet meer.

Reageer