Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15671 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Mogelijk heb je 'cookies wissen bij afsluiten' aangevinkt op je Google Chrome op je laptop. ​@Katana321 

En als die browser zowel op je laptop als je telefoon op je Google account is ingelogd geldt het voor beide apparaten.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Ik loop hier nu een aantal keer tegenaan. Heel stuk getypt en druk ik nog op de verkeerde knop, tekst weg, pagina weg 🖋️🙈 

Dit op de iPhone in Safari (met vergroot lettertype). 
Meer mensen hier ‘last’ van? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Mogelijk heb je 'cookies wissen bij afsluiten' aangevinkt op je Google Chrome op je laptop.

---

Ik vraag mij af of die instelling er nog is. Ik kan 'm in elk geval niet vinden…

Maar ik heb op een andere plek in de instellingen ingesteld dat de site van deze community (en ook het forum van Simyo) actief blijft. Ben benieuwd of dat helpt.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Het probleem met inloggen speelt alleen met de community-inlog, dus als ik op MijnKPN inlog wordt ik niet ergens anders uitgelogd bij de community.

Het is dan met name als je van apparaat gewisseld bent? Of heeft je webbrowser dan 24 uur open gestaan en moet je daarna opnieuw inloggen? Ik ben benieuwd naar hoe vaak dit gebeurt en of er een patroon in te ontdekken is bijvoorbeeld. 

Ik probeer een schets te maken van wat er gebeurd:

Inloggen op PC1+Firefox (huidige sessie)

Als ik dan op PC1 inlog op Edge, wordt ik uitgelogd bij PC1+Firefox.

Als ik daarna op mijn telefoon inlog op Chrome, of Firefox, wordt ik uitgelogd op PC1+Edge

Ga ik naar mijn werklaptop met Firefox om weer in te loggen, wordt ik vervolgens weer uitgelogd op mijn telefoon.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 20, 2025

Ja ​@Anneke-Anna .

Hier ook af en toe die knop 'te pakken' na typen heel verhaal. Samsung A40. Ik heb de aanwezigheid van die knop al eens aangekaart.

Waarom moet de knop "nieuw bericht " er altijd en overal staan. Vreemd, apart, irritant.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 20, 2025

Ik loop hier nu een aantal keer tegenaan. Heel stuk getypt en druk ik nog op de verkeerde knop, tekst weg, pagina weg 🖋️🙈 

Dit op de iPhone in Safari (met vergroot lettertype). 
Meer mensen hier ‘last’ van? 

Ik dacht dat we dit al een keer aangekaart hadden, maar ik kan dat niet terugvinden, dus ik heb het opnieuw/alsnog doorgezet. 

Het probleem met inloggen speelt alleen met de community-inlog, dus als ik op MijnKPN inlog wordt ik niet ergens anders uitgelogd bij de community.

Het is dan met name als je van apparaat gewisseld bent? Of heeft je webbrowser dan 24 uur open gestaan en moet je daarna opnieuw inloggen? Ik ben benieuwd naar hoe vaak dit gebeurt en of er een patroon in te ontdekken is bijvoorbeeld. 

Als ik daarna op mijn telefoon inlog op Chrome, of Firefox, wordt ik uitgelogd op PC1+Edge

Ga ik naar mijn werklaptop met Firefox om weer in te loggen, wordt ik vervolgens weer uitgelogd op mijn telefoon.

Dit is een lastige, want het inloggen is een combinatie van Gainsight (forumleverancier) en KPN (KPN ID). Dus het is dan niet direct duidelijk waar dit dan in zit. En, omdat anderen ook aangeven dit niet te hebben, kan er ook nog zeker een individuele component inzitten waarbij je eigen software en/of apparaten een mening willen doordrukken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 20, 2025

Mogelijk heb je 'cookies wissen bij afsluiten' aangevinkt op je Google Chrome op je laptop.

---

Ik vraag mij af of die instelling er nog is. Ik kan 'm in elk geval niet vinden…

Maar ik heb op een andere plek in de instellingen ingesteld dat de site van deze community (en ook het forum van Simyo) actief blijft. Ben benieuwd of dat helpt.

Heeft helaas niet geholpen. Was vandaag zowel op de pc als op mijn mobiel weer uitgelogd. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 20, 2025

Dit had ik gisteren. Na een reactie geplaatst te hebben kwam de plaatsingstijd op -1 jaar. Na opnieuw de pagina ververst te hebben kwam het weer goed. Netjes op zojuist. Toch een vorm van bug lijkt mij. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Dit is een lastige, want het inloggen is een combinatie van Gainsight (forumleverancier) en KPN (KPN ID). Dus het is dan niet direct duidelijk waar dit dan in zit. En, omdat anderen ook aangeven dit niet te hebben, kan er ook nog zeker een individuele component inzitten waarbij je eigen software en/of apparaten een mening willen doordrukken.

Ja dat zou zomaar kunnen dat het ook bij mijn apparaten ligt, nu heb ik 4 weken geleden een nieuwe PC binnen gekregen en daar staat Windows 11 op zonder enige poespas, die heeft dit dus exact hetzelfde, die noemde ik nu ook PC1.

Ik heb overigens meerdere werklaptop/desktops gemerkt, omdat ik ook bij meerdere klanten zit. In het verleden toen ik nog bij Telfort zat, was dit niet het geval, enkel bij KPN merkte ik het toen bij de eerste overstap van Mobiel meen ik, omdat ik toen tijdelijk op beide community's actief was.

Ondanks een eerdere gedachte dat het werkt met mails ontvangen, miste ik er wederom een paar vandaag.

Ik heb nu uit voorzorg, alle favoriete berichten die ik nog heb geopend en heel specifiek het laatste bericht gelezen, dit zou mogelijk het stukje van bericht gelezen toch moeten aangeven.

Ik hou het zover mogelijk in de gaten met mails dat ze binnen komen, al kan dat wel een paar dagen duren misschien gezien het weekend.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Dit had ik gisteren. Na een reactie geplaatst te hebben kwam de plaatsingstijd op -1 jaar. Na opnieuw de pagina ververst te hebben kwam het weer goed. Netjes op zojuist. Toch een vorm van bug lijkt mij. 

Deze zie ik inderdaad van tijd tot tijd ook weer opduiken. Ik laat het maar voor wat het is, want even verversen zoals je zegt en er staat zojuist.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 20, 2025

@MandersOnline, dit is zoals Erik aangeeft een lastige met het uitloggen op andere apparaten. Wij kunnen dit hier niet reproduceren, de vraag is dus waar het aan ligt. Gelukkig is het wachtwoord meestal vooraf ingevuld als je inlogt, hoop ik. ;) 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 20, 2025

Dit komt inderdaad sporadisch weer voor, maar wordt gelukkig vrij snel weer aangepast naar "zojuist”. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

@MandersOnline, dit is zoals Erik aangeeft een lastige met het uitloggen op andere apparaten. Wij kunnen dit hier niet reproduceren, de vraag is dus waar het aan ligt. Gelukkig is het wachtwoord meestal vooraf ingevuld als je inlogt, hoop ik. ;) 

Vooral mijn geheugen is goed, zeker als je diverse werkplekken hebt met diverse Wachtwoord Managers, waar ik liever geen privé zaken in opsla, dan moet je ze onthouden.

Ik zal er mee leren leven dat het niet reproduceerbaar is en daardoor voorlopig niet opgelost gaat worden.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Even een update over de mails, ze lijken zich te concentreren rondom de groepen.

Willen jullie hier de links van de topics of is de melding van groepen al voldoende?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Merkwaardig ​@MandersOnline, maar misschien zit daar wel een clue in. Ik denk wel dat het t handigst als we n specifiek topic hebben

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 21, 2025

Dank voor je links, ​@MandersOnline. Ik heb ze genoteerd en je bericht voor de zekerheid even verborgen :)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@MandersOnline Gainsight zegt geen gekke dingen te zien, je zou deze notificaties ook gewoon moeten krijgen. Het kan wel zijn dat je eerder niet op links in notificatiemails hebt geklikt waardoor de software denkt dat je niet geïnteresseerd bent in meer notificaties. Ik snap niet helemaal hoe dat werkt maar kun je eens een tijdje proberen die links te openen als dat lukt? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb mij na mijn laatste bericht afgemeld bij de 2 topics en daarna opnieuw aangemeld, van 1 kreeg ik al vrij snel een reactie, ik ga gewoon alles waar ik op geabonneerd ben afmelden en opnieuw aanmelden, zijn er niet bepaald veel, dus dat scheelt weer.

Bedankt voor het meekijken heren en prima dat mijn linkjes weggehaald zijn, daarom vroeg ik ook hier plaatsen anders had ik ze ook via een privé bericht aan een van jullie willen sturen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik vermoed dat ik een bijgewerkte versie heb van de notificatie e-mails die niet binnen komen, ik heb alles afgemeld en opnieuw aangemeld als favoriet, ik ontvang 1 mail en daarna ook al heb ik de link gevolgd uit de mail komt er vervolgens geen nieuwe mail meer over binnen. Ik moet mij eerst afmelden en opnieuw aanmelden wil ik weer mails ontvangen.

Dus ik moet eerst zeggen dat ik niet wil volgen en daarna dat ik het wil volgen.

Het belletje bovenin geeft gelukkig wel iets aan, maar als dat er 38 zijn na een poosje is het ook zoek wat heb ik gezien en wat niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Is het niet beter om dit even wat tijd te geven? In het bericht van Gainsight staat ook dat het systeem weer moet herkennen dat je weer geïnteresseerd bent in de content. Door het topic te openen via de Community of een eerdere mail te pakken waarin een link staat, gaat het systeem dit weer herkennen. Daarna is het even wachten tot er nieuwe berichten worden geplaatst en of je daar e-mails van krijgt. Of misschien begrijp ik je niet goed hoor. Dat kan ook :)

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik lees de berichten door middel van de mail die ik ontvang. Daarna kreeg ik als er bijvoorbeeld 1 seconde later al iemand een bericht stuurde meteen een nieuwe mail.

Nu krijg ik eenmalig en mail, daarna moet ik mij van een topic afmelden lijkt het en weer aanmelden dat ik die wil volgen om vervolgmails binnen te krijgen.

Ik krijg wel diverse mails binnen, zoals:

• Jij noemt mij
  • Nieuwe productupdates
  • Nieuwe topic in een van de groepen aangemaakt
  • Dat ik voor een groep ben uitgenodigd

Dus deel van de mails komt binnen, maar na 1x komt er geen nieuwe mail binnen nadat ik opnieuw een bericht heb gelezen, ook niet nadat ik gereageerd heb op iets waar ik al even op geabonneerd ben, bij de eerste reactie en automatische abonneer actie krijg ik wel de eerste mail net als bij de rest.

Erwin van KPN
Moderator

Kun je dat aan en afmelden even een dag of twee niet doen en het even aankijken wat er in de loop van de komende 48 uur gebeurt? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Zal mij niet meer af en aanmelden en dan in de gaten houden🤐

Erwin van KPN
Moderator

Zal mij niet meer af en aanmelden en dan in de gaten houden🤐

Ik ben benieuwd. En als de ellende blijft, kaarten we het uiteraard weer aan bij de beheerders

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Volgens mij heb ik het al langer dan 48 uur geprobeerd…

Ik ontvang na het volgen van de link in de mail geen nieuwe notificaties meer via de mail, tenzij ik zelf een reactie geplaatst heb onder het laatste bericht, maar dan ontvang ik ook maar weer 1x mail en niet eerder dan dat ik zelf weer een reactie heb geplaatst of de tijdelijk niet toegestane afmelden en aanmelden van een topic.

Ik schrik me werkelijk wezenloos als ik steeds zie dat ik 1 of geen e-mails ontvangen heb, maar bij een bezoek aan de community blijk ik in diverse onderwerpen al reacties te hebben gekregen en dan is dat 35-50 stuks, het is bijna ondoenlijk om alles na te gaan waar op gereageerd is omdat de titel van de berichten waar anderen op reageerde soms verschrikkelijk verspringt door de lengte verschillen in namen en je alleen de oudste van de nieuwe reacties wil hebben.

Ik doe hierbij een voorbeeldje, deze is nog simpel, maar andere zijn echt verschrikkelijk voor mij persoonlijk.

Verspringende titel

Als ze iets zouden kunnen doen dat de titel met link eronder zou kunnen komen zou dat ook voor mij een stuk beter te doen zijn om alsnog alles door te nemen zonder de mails te hoeven ontvangen.