Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15671 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Het notificatie centrum en de e-mail notificaties werken anders. Het notificatie centrum toont alle reacties, zoals je screenshot laat zien. Via de mail wordt alleen de eerste reactie na de laatste keer dat je het topic geopend hebt gestuurd. Ontvang je die wel of niet? Dat is me even niet duidelijk.

Het notificatie centrum heeft daardoor altijd een hoger cijfer dan het aantal mails dat je hebt gekregen, ik begon vanmorgen bijvoorbeeld met 132 bij het notificatie centrum, maar veel minder mailtjes (gelukkig).

Als ze iets zouden kunnen doen dat de titel met link eronder zou kunnen komen zou dat ook voor mij een stuk beter te doen zijn om alsnog alles door te nemen zonder de mails te hoeven ontvangen.

Je kunt met de rechtermuisknop op een van de notificaties klikken en dan ‘open in nieuw tabblad’, dan wordt die reactie in een nieuwe tab geopend. De link erbij plaatsen maakt het onoverzichtelijk en (te) druk denk ik.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 30, 2025

Ik loop hier nu een aantal keer tegenaan. Heel stuk getypt en druk ik nog op de verkeerde knop, tekst weg, pagina weg 🖋️🙈 

Dit op de iPhone in Safari (met vergroot lettertype). 
Meer mensen hier ‘last’ van? 

Ik dacht dat we dit al een keer aangekaart hadden, maar ik kan dat niet terugvinden, dus ik heb het opnieuw/alsnog doorgezet. 

Over de antwoordknop. We hebben dit aan Gainsight voorgelegd, en zij geven aan dat het niet mogelijk is om de knop te verbergen als je in het antwoordvenster aan het typen bent. 

Het enige dat kan is de knop in z'n geheel verwijderen, en dat vinden we toch een te drastische oplossing. De knop is namelijk wel een makkelijke manier om (bij een lang topic) snel bij het antwoordvenster te komen. En op grotere mobiele schermen, en/of toestellen die meer uitgezoomd staan zit de knop niet zo in de weg.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Die knop rechtsonder geeft helemaal niet het antwoordvenster ​@Erik van KPN .

Die geeft “nieuw topic maken”. Heel vervelend als je net een heel antwoord hebt getypt. En je drukt op de “verkeerde” blauwe knop.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Het notificatie centrum en de e-mail notificaties werken anders. Het notificatie centrum toont alle reacties, zoals je screenshot laat zien. Via de mail wordt alleen de eerste reactie na de laatste keer dat je het topic geopend hebt gestuurd. Ontvang je die wel of niet? Dat is me even niet duidelijk.

Het notificatie centrum heeft daardoor altijd een hoger cijfer dan het aantal mails dat je hebt gekregen, ik begon vanmorgen bijvoorbeeld met 132 bij het notificatie centrum, maar veel minder mailtjes (gelukkig).

Ik besef dat ik heel veel meer berichten zie staan in de Notificatie Centrum en dat is prima en dat is soms ook wel eens fijn, omdat ik niet altijd door heb dat ze op pagina 7 ook nog eens 10 reacties hebben gezet zeg maar.

Mijn grootste probleem is dat ik eenmalig een mail ontvang dat jij gereageerd hebt en als ik dat het bericht heb gelezen en eventueel die van de vele anderen na jou ook, dan ontvang ik bij een nieuwe reactie geen nieuwe mail, dit krijg ik alleen als ik zelf weer gereageerd heb, of me opnieuw heb aangemeld om het te volgen.

Als ze iets zouden kunnen doen dat de titel met link eronder zou kunnen komen zou dat ook voor mij een stuk beter te doen zijn om alsnog alles door te nemen zonder de mails te hoeven ontvangen.

Je kunt met de rechtermuisknop op een van de notificaties klikken en dan ‘open in nieuw tabblad’, dan wordt die reactie in een nieuwe tab geopend. De link erbij plaatsen maakt het onoverzichtelijk en (te) druk denk ik.

Voorbeeld van wat ik nu zie en wat ik persoonlijk fijner zou vinden

Bovenstaand heb ik een afbeelding gemaakt met wat kleine verschillen, ik hoef dus niet een aparte URL erin te hebben, maar zo is het overzichtelijker om te zien waar een reactie op gekomen is.
In het rechter gedeelte zie ik veel beter dat het om dezelfde titels gaan van topics, wat voor iemand met een leesprobleem het echt een stuk rustiger en prettiger maakt.

Het openen van de berichten in een apart tabblad is al wat ik doe, dit kan ook door middel van het scrollwiel van mijn muis in te drukken, wat een handeling scheelt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb het nog een keer onder de aandacht gebracht bij Gainsight dat je niet bij elk nieuw bericht een notificatiemail krijgt ​@MandersOnline. Of ze er iets mee kunnen is wel de vraag, omdat ze in hun laatste reactie hebben aangegeven dat wel een hoog volume aan mails succesvol jouw kant opgestuurd zien worden. Maar ja, niet geschoten is altijd mis. 

En je idee wat betreft het eronder plaatsen van de URL bij de notificatiecentrumberichten dat kunnen wij kwijt op het Gainsight forum als suggestie. Dan kan Gainsight zich daarover buigen of ze dat willen implementeren. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Mails met een vermelding of een notificatie dat er in een groep een nieuwe discussie gestart is komen gewoon binnen.

Bedankt voor het proberen op te geven als suggestie, denk dat dat niet super lastig hoeft te zijn, laten we afwachten. Als het goed is een paar kleine stukjes code om een regel omlaag te gaan en voor de opmaak die “:” toevoegen.😎

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gainsight heeft een antwoord gegeven ​@MandersOnline.  Ze hebben gekeken in hun systemen en zien bijvoorbeeld dat er op 28 juni een e-mail naar jou toe is gestuurd. Het daarbij om een e-mail met betrekking tot het Bèta Update Box 12 topic

Tevens zien ze een e-mail die is verstuurd op 30 juni met betrekking tot TV+ App voor Smart TV+ Bèta update naar versie 08.72.01

• July 2, 2025

@Jeroen van KPN Ik zie bij mij hetzelfde gebeuren als bij ​@MandersOnline 

Als voorbeeld, ik lees dit topic iedere keer als ik wat bij de notificaties zie (en dus ingelogd ben) maar de laatste mail die ik gehad heb over een nieuwe reactie in dit topic is van 12 april 2025.

De ‘Je bent genoemd’ en ‘Het topic … is beantwoord’ mails krijg ik wel allemaal.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de toelichting ​@GeSp die kan ik er dan ook bij meenemen in dezelfde reeks als die van ​@MandersOnline in mijn communicatie naar de developers. Ik weet dat jullie dit waarschijnlijk al hebben getest maar de de mails in dergelijke worden voor jullie niet opgevangen in een filter of belanden niet per abuis in de map voor spam? Zouden jullie dat nog even kunnen nalopen?

• July 3, 2025

@Remco van KPN Behalve dat sommige mails automatisch naar 2 onderliggende mappen verplaatst worden zijn er verder geen filterregels ingesteld.

Op het outlook.com mailaccount waar de forum(AT)kpn.com mails binnenkomen ontvang ik nooit spam, die map is dus nog steeds leeg, ook staan ze niet in andere mappen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Helder dan koppel ik dat nog even terug aan de developers! Dank. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Alle mails komen gewoon binnen, dus vooral alle andere dan de geabonneerde dingen komen sowieso binnen.

Ik merk vooral op dat ik nog maar 1x een mail krijg dat er iemand een reactie heeft geplaatst op een specifiek topic en daarna krijg ik ook al bekijk ik alle berichten die geplaatst worden geen een mail meer met een melding dat iemand een reactie heeft geplaatst.

Pas als ik zelf weer gereageerd heb, dan krijg ik daarna een mail dat er iemand een nieuwe reactie heeft neergezet en dan zitten we weer dat ik daarna niets meer verneem, tenzij ik even zeg dat ik het niet wil volgen en weer wel wil volgen dan krijg ik ook éénmalig een bericht bij een nieuwe reactie.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor de toelichting, ​@MandersOnline. Ik heb dit teruggekoppeld aan Gainsight. We wachten af.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Aantal keer inlog problemen tegengekomen. Zojuist weer, temp en cookies gewist en kon niet meer inloggen want ww wordt niet herkend. Ww is correct, login wordt automatisch ingevuld. 
Krijg onderstaande login failure dan ook te zien naast de standaard 5 pogingen tot 15 minuten time-out. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Die heb ik ook regelmatig. Maar ik kan inloggen via zowel KPN-ID als via Facebook. Er is er altijd wel eentje die het doet.  

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Aantal keer inlog problemen tegengekomen. Zojuist weer, temp en cookies gewist en kon niet meer inloggen want ww wordt niet herkend. Ww is correct, login wordt automatisch ingevuld. 
Krijg onderstaande login failure dan ook te zien naast de standaard 5 pogingen tot 15 minuten time-out. 

Heb je iets bijzonders gedaan om alsnog in te kunnen loggen ​@Anneke-Anna? Of ging het zomaar ineens weer goed? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Heb je iets bijzonders gedaan om alsnog in te kunnen loggen ​@Anneke-Anna? Of ging het zomaar ineens weer goed? 

Ik moest in de hoek staan voor 15 minuten na 5 pogingen 😅 en toen kon ik weer inloggen. 

Maar nee, niets bijzonders gedaan. Het viel me wel op hoe traag het forum daarvoor was.  

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Ik moest in de hoek staan voor 15 minuten na 5 pogingen 😅 en toen kon ik weer inloggen. 

Maar nee, niets bijzonders gedaan. Het viel me wel op hoe traag het forum daarvoor was.  

Vaak database time-outs, zojuist weer  

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Ja, hier ook problemen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ook problemen met inloggen ​@Katana321? Of doel je op traagheid/database time-outs?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Ook problemen met inloggen ​@Katana321? Of doel je op traagheid/database time-outs?

Sorry, is was idd niet volledig. Ik bedoelde traagheid en onbereikbaar. Maar op dit moment gaat het weer goed.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Vanmorgen heb ik zelf ook een korte verstoring gemerkt, dit was na een paar minuten weer in orde. Het lijken dus korte dipjes te zijn 😐

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 10, 2025

@MandersOnline, onze leverancier vraagt om een screenshot van jouw notificatie instellingen. Zou je die hier willen plaatsen? Dan kunnen we die doorsturen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
Mijn tot op heden ongewijzigde instellingen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zou je eens ‘Breng me op de hoogte van elke reactie’ kunnen aanzetten? We zijn benieuwd of dat helpt.