Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15668 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Diskike vindt ik inderdaad een slecht idee. Dan ga je veel sneller een hun vs mij gevoel geven aan mensen ben ik bang.

Verder krijg ik bij ​@Ik_Combineer mentions geen email of notificatie meer. Gister door Peet getagd in dit topic; https://community.kpn.com/internet-9/fritzbox-5490-past-niet-meer-na-verplaatsen-glasvezelaansluiting-63949 maar weet dat enkel doordat ik het toevallig tegen kwam. Zijn er nog steeds problemen bij gainsight?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Oké, duimpje omlaag dan maar niet.

Er is wat voor te zeggen maar een duimpje omlaag wordt ‘em echt niet.
Er is door Gainsight wel eens aangegeven dat er andere knoppen bij zouden komen: die komen eraan. Een exacte datum heb ik nog niet, maar zodra ze/we zover zijn hoor je het natuurlijk meteen.

Ik zou het wel handig vinden als je een door jezelf geplaatste reactie zou kunnen verwijderen, bijvoorbeeld om dat die onjuist of achterhaald is. Nu heb je een beperkte tijd om te bewerken, maar soms zou verwijderen handig kunnen zijn.

We proberen hier echt een balans in te vinden omdat we willen dat gesprekken op ons platform prettig en duidelijk blijven verlopen. Daarom hebben we een paar eenvoudige afspraken over het bewerken en verwijderen van berichten:

Bewerken

• Je kunt je eigen bericht tot 1 uur na plaatsing aanpassen
  • Handig als je een typefout ontdekt of iets wilt toevoegen

Verwijderen

• Na dat uur kun je je bericht niet meer zelf bewerken of verwijderen.

Dat doen we zodat gesprekken logisch en samenhangend blijven, ook voor anderen die al hebben gereageerd.

Toch iets weg laten halen?

Soms kan er een goede reden zijn om een bericht toch later te verwijderen. Bijvoorbeeld:

• Als je per ongeluk persoonlijke gegevens hebt gedeeld
  • Als je iets hebt geplaatst dat echt niet klopt en dat voor verwarring zorgt
  • Of als het helpt om een discussie weer rustig te krijgen
  • Of, zoals jij aangeeft, als een bericht onjuist of achterhaald is

In zulke gevallen kun je altijd even contact opnemen met het KPN Community team door een bericht te melden.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Verder krijg ik bij ​@Ik_Combineer mentions geen email of notificatie meer. Gister door Peet getagd in dit topic; https://community.kpn.com/internet-9/fritzbox-5490-past-niet-meer-na-verplaatsen-glasvezelaansluiting-63949 maar weet dat enkel doordat ik het toevallig tegen kwam. Zijn er nog steeds problemen bij gainsight?

Dus van dit bericht heb je geen notificatiemail ontvangen ​@Ik_Combineer? Alle andere notificatiemails ontvang je wel?
Voor zover bekend is, zijn er momenteel geen problemen. We gaan er uiteraard wel navraag naar doen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Ja die ontvamg ik wel, en toen ik mezelf tangde ook. Enkel gister van Peet niet. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 27, 2025

Hi ​@Ik_Combineer ← doet ie het 🤔?

Ik vermoed dat die tag door Peet een latere toevoeging betreft. Volgens mij werkt de notificatie alleen bij 1e plaatsing van de reactie, niet bij een latere edit/toevoeging.

Latere aanvulling: dan krijgt ​@Shyrin van KPN van deze tag geen notificatiemail ???

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Mijn vermoeden is ook - voorzichtig - dat het door een later toegevoegde tag komt. Dan ontvang je inderdaad geen notificatiemail. Maar hou het maar even in de gaten. En we hebben, zoals Shyrin al zei, navraag uit staan!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Latere aanvulling: dan krijgt ​@Shyrin van KPN van deze tag geen notificatiemail ???

Nee, hier heb ik inderdaad geen notificatiemail van ontvangen!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 27, 2025

Duidelijk ​@Shyrin van KPN ( ← nu wel een notificatie 😉) dan is die aanname m.i. wel bevestigd.

Alleen een notificatie bij 1e plaatsing, niet bij latere toevoeging.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Yup: 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Toen ik het idee van een Dislike knop al voorbij zag komen, moest ik lachen, omdat ik de wens helemaal kan begrijpen. Heel soms zit ik ook wel eens met mijn handen in het haar van frustratie als ik soms een reactie lees. 

Ik begrijp alleen ook 100% dat het er niet komt, omdat het ook een keerzijde heeft en negativiteit kan uitlokken. Op Tweakers is er bijvoorbeeld wel een mogelijkheid om +1, +2 of +3 te geven. 

Daarom hebben we liever dat mensen het gesprek aan gaan en zelf delen wat ze ervan vinden. Dat is nuttiger én positiever voor ons allen 😊

Ik had dit dus recent keertje gedaan, in mijn ogen super respectvol, maar dat werd toen gezien als off-topic. Dat vond ik wel jammer, maar uiteraard respecteer ik de beslissing. 

Ik twijfel aan niemand zijn goedheid om te helpen, maar soms heb ik wel vraagtekens bij de manier waarop dat gebeurt. Iets waar ik mij soms erg machteloos in voel, maar misschien hoort dat er ook wel bij een forum, een plek met ieder zijn eigen manier van helpen. 

Doordat dat wel erg overeen komt met de wens voor dislike button, wou ik het wel delen :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Dan zal dat de reden zijn dat ik geen mail heb ontvangen. Verhelderend weer.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Hier ineens inlog problemen en word steeds uitgelogd bij mobiel browsen door het forum.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 27, 2025

Hi Anneke-Anna, ik heb het hier zojuist getest op een iPhone en een Samsung en het werkt op beide. Was het een tijdelijk iets bij jou? Het lijkt bijna dat je gebruikersnaam niet is ingevoerd oid. 

Heb je de Cookies en sitegegevens ook verwijderd? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Hi Anneke-Anna, ik heb het hier zojuist getest op een iPhone en een Samsung en het werkt op beide. Was het een tijdelijk iets bij jou? Het lijkt bijna dat je gebruikersnaam niet is ingevoerd oid. 

Heb je de Cookies en sitegegevens ook verwijderd? 

Was tijdelijk maar ik kreeg de melding dat mijn gebruikersnaam/ww niet correct was en na 4 pogingen block.
En daarna kreeg ik de pagina van de screenshot. En temp is clean.

Deze melding ben ik vaker tegengekomen hier op het forum met inloggen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Ter informatie alvast even dit:

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed dat je het aankaart ​@ikheetjeff! Ideeën zijn altijd welkom natuurlijk. En ook goed dat je benoemt dat daar de ruimte voor discussie niet was, in dat topic.

We proberen om die ruimte zo veel mogelijk te geven. Alleen soms als het wat te ver afdwaalt of uit de klauwen loopt, dan ‘ruimen we inderdaad wel eens op’.  Maar voel je vrij om gewoon, zoals je zegt, op een respectvolle manier feedback te geven of je mening te delen!

Wat de knoppen betreft: zoals ​@Shyrin van KPN even terug al deelde: die gaan een keer uitgebreid of vernieuwd worden. We weten alleen nog niet wanneer, dus we houden jullie op de hoogte 😊

Dan zal dat de reden zijn dat ik geen mail heb ontvangen. Verhelderend weer.

Top, fijn dat 't helder is! Inderdaad, zoals hier getest, ontvang je gewoonlijk altijd notificatiemails als je ergens genoemd wordt. Het gebeurt inderdaad niet als een mention later toegevoegd wordt aan een bericht.

Mocht iemand toch gekke dingen merken of mails niet ontvangen, check voor de zekerheid je instellingen in je profiel, en kaart het anders gerust bij ons aan!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 4, 2025

Het "something goes wrong" gehalte is sterk toegenomen de laatste dagen op het forum. Zou het mogelijk zijn om een auto-save functie in de editor te integreren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

403 error 

The request could not be satisfied 

Slaat ook geen dag over.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 5, 2025

Kunnen jullie een patroon ontdekken in wanneer je deze melding krijgt? Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd juist minder last van heb. Maar als er een patroon is, dan kunnen we het misschien reproduceren.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 5, 2025

Ik heb het vooral op mobiel, maar er is geen patroon.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 5, 2025

Hmm, oke. Kan je het anders een tijdje monitoren? Dat je noteert bij welke topics je dit hebt gehad. Dan kunnen we het hopelijk uitzoeken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 5, 2025

Ga ik doen!
@Marlon92 had het gister bijvoorbeeld hier:
Waarom krijgen nieuwe klanten geen inflatiecorrectie? | KPN Community

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 5, 2025

Super, bedankt voor dit voorbeeld. Ik heb dit in ieder geval alvast doorgezet naar Gainsight. Als je meer voorbeeld hebt, graag!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 5, 2025

Ik heb  Something's gone wrong  al zeker 2 weken niet gehad. 

Dus daar is echt geen patroon in.

403 error, the request could not be satisfied

heb ik vrijwel dagelijks. En dan wel vaak meerdere keren achter elkaar.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 5, 2025

Dank Peter, dat is ook mijn observatie, ik kan er geen lijn in vinden. Dank.