Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15668 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Oké dank beide! We houden jullie op de hoogte.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 24, 2025

Ik kreeg ineens wel op mijn telefoon 2FA.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 24, 2025

Bij mij zorgt het nu niet voor uitloggen van de Browser op me pc als ik inlog op me mobiel.

Maar ik heb overigens nog nooit last gehad van 2fa eenmaal onthouden browser is het goed

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Valt me trouwens op dat als ik op me mobiel ben ingelogd, dat ie bij mij PC weer uitlogt. Jammer dat het niet allebei ingelogd blijft staan.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 25, 2025

Valt me trouwens op dat als ik op me mobiel ben ingelogd, dat ie bij mij PC weer uitlogt. Jammer dat het niet allebei ingelogd blijft staan.

dit had ik dus ook maar nu niet meer wel vreemd dat andere dit nu hebben

Dennis Overbeek
Wijsgeer

dit had ik dus ook maar nu niet meer wel vreemd dat andere dit nu hebben

ik ben net van me pc naar me telefoon gegaan, en nu moest ik opnieuw inloggen. Jammer dat ie dan weer uitlogt op me telefoon als ik naar de pc ga en andersom. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 25, 2025

Vorige reactie was vanaf pc en deze vanaf telefoon zonder in te loggen.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Vorige reactie was vanaf pc en deze vanaf telefoon zonder in te loggen.

Nou bij mij dus niet ​@MennoG78. 😜😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

Dat heb ik dus niet, en heb ik ook nooit gehad.

Wat ik wel heb (en altijd heb gehad): Ik moet elke ochtend opnieuw inloggen. Dat is zowel op deze site als op het forum van Simyo. Wat dat betreft merk ik nu geen verandering ​@Alexandra van KPN 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

Aanvullend; dit wordt nog steeds onderzocht en zodra er meer bekend is, laten we dat hier uiteraard zo snel mogelijk weten!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 25, 2025

Dat heb ik dus niet, en heb ik ook nooit gehad.

Wat ik wel heb (en altijd heb gehad): Ik moet elke ochtend opnieuw inloggen. Dat is zowel op deze site als op het forum van Simyo. Wat dat betreft merk ik nu geen verandering ​@Alexandra van KPN 

Elke dag inloggen lijkt me ook meer dan normaal.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 25, 2025

Ik log ook 100x per maand in ofzo, maar ik gebruik deze community op me privé en werk telefoon als mijn werktablet. Volgens mij is die altijd maar op 1 plek ingelogd maar vindt dit meer dan logisch. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 25, 2025

Het zal vast al ergens gemeld zijn, maar hoe lang blijven die slingers komen voor de 15 jarige verjaardag? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 25, 2025

Nog even geduld 🤗

Vandaag, en de hele maand november 2025, vieren we iets bijzonders.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 26, 2025

Ik ben op 2 plaatsen ingelogd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 26, 2025

Dank nogmaals ook voor de laatste toevoegingen, hier zijn we dus nog mee bezig! 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Omdat ik afgelopen maand had ingelogd op de community heb ik er een badge bij gekregen vanwege het 15 jarig bestaan van de community. Altijd leuk om weer een nieuwe badge te krijgen. Ik heb aangegeven dat iedereen de badges mag zien en daarvan staat er altijd 1 onder je Avatar/Profielfoto en in mijn geval + een aantal die ik nog meer opgepikt heb afgelopen jaren.

Ik had tot voor kort volgens mij altijd die van Telfort er onder staan omdat ik vanaf het Telfort forum naar KPN ben gekomen en de moeite nam om te reageren dat ik die badge wel wilde hebben.

Nu staat die van 15 jaar community er onder net als bij een heleboel anderen, iets wat ook een bepaalde verbinding geeft natuurlijk, maar ik was benieuwd of het mogelijk is om dit zelf aan te geven welke je zou willen hebben staan, uiteraard met een beperking dat je niet van x aantal berichten of antwoorden  kan wisselen van de hoogste naar eentje die lager is terwijl je de hoogste al in de zak hebt zitten.
Zou mij er vooral ook eigenlijk om gaan de “unieke” badges.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 2, 2025

Hoi ​@MandersOnline , goede vraag! Helaas is dit niet mogelijk, de badges worden getoond op volgorde van dat ze zijn toegekend!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 2, 2025

Die volgorde is prima maar zou “nieuwste eerst” moeten zijn. Zodat de nieuwste steeds aan het begin staat en dus het meest recent te zien.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je zou dan dus alsnog de volgorde graag anders zien? ​@PeterG Echter als ik op het forum rondneus zie ik bij iedereen de laatst behaalde badge onder de avatar staan

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 2, 2025

Ja, je ziet de 15 jaar community badge overal staan 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 2, 2025

Oh, daar. In m'n profiel staat ie juist aan het eind. Op de smartphone zie je dat dus nergens. 

Normaal staan ze uit, maar ik had ze even aangezet na de meldingover de badge. En m'n profiel geopend, maar zag 'm helemaal aan het eind. Dat vond ik niet echt boeiend. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ja, je ziet de 15 jaar community badge overal staan 😁

Zelf wordt ik hier dan weer helemaal blij van 😁 Ik vind de badge zo leuk geworden!!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 7, 2025

@TDN, en ​@Marlon92, jullie gaven aan problemen te hebben met de zoekfunctie van de community:

... dus met google is gegarandeerd terug te vinden als de topic nog bestaat.

Dat is niet helemaal waar. Het is mogenlijk om per pagina in de meta data aan te geven of een pagina geïndexeerd moet/mag worden door zoekmachines. Als zoekmachines daar naar luisteren, dan kan een pagina wel bestaan, maar niet gevonden worden bij een zoekopdracht. 

Ik zoek ook zelfs in mijn reacties, aangezien het voor 2-3 weken geschreven was, is niet veel werk. Maar daar ook niet meer te vinden.

Hoe zoek je dan? Want als ik Gainsight Salesforce in de community zoekbalk intik is dit topic het eerste resultaat dat ik krijg.

Ik zoek ook wel eens iets wat ik niet meer terug kan vinden. Een bepaalde term of zinsnede ofzo die bijna niemand gebruikt en waarvan ik zeker weet dat ik die geschreven hebt. Het zo me niets verbazen er zo af en toe wat verwijderd word.

We verwijderen spam en soms berichten die de huisregels breken, en in die gevallen geven we dat ook aan. Wat vaker gebeurt is dat we berichten afsplitsen of juist samenvoegen. En ook dat geven we aan. 

Daarnaast archiveren we om content up to date te houden. Topics ouder dan een jaar of 3-4, ruwweg, worden gearchiveerd. 

De zoekfunctie op dit forum is natuurlijk ook volkomen waardeloos. De meeste resultaten die je krijgt zijn 2 - 3 jaar en oudere topics. Ik krijg wel eens het idee dat da uitgezochte topics zijn waar alle negatieve informatie uit verwijderd is.

De zoekfunctie kan nog wel wat aanvullende opties gebruiken. Maar de huidige implementatie van de zoekfunctie is goed bruikbaar en een hele verbetering ten opzichte van wat het eerst was. De zoekfunctie zoekt in alles waar je toegang toe hebt, en maakt geen onderscheid. Als jij duidelijke problemen ervaart met de zoekfunctie dan nodig ik jou (en anderen) van harte uit om voorbeelden te delen. Want alleen op die manier kunnen wij bij Gainsight aankaarten dat én wat er aan verbetering gewenst is. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 7, 2025

Ik heb het al eens eerder aangegeven, maar ik zou graag willen sorteren op datum, met de optie om te sorteren op nieuw of oud eerst.