Skip to main content

Onze werkzaamheden zijn nog niet volledig afgerond, op de achtergrond zijn wij nog druk bezig!

We willen dit topic graag gebruiken voor verbeteringen en wensen die jullie graag op de KPN Community zien en voor het melden van bugs (en bugfixes).

 

We verrichten werkzaamheden aan de KPN Community. Hierdoor kan het zijn dat dingen er anders uitzien of anders werken dan je verwacht. Of dat sommige dingen het (even) niet doen.

 

Loop je tegen een probleem of foutmelding aan? Probeer het dan na een paar minuten nog eens. Zie of merk je gekke dingen die ook na een paar minuten er nog zijn? Laat het ons hier weten, dan kijken we ernaar. 

Dank voor de (begrijpelijke) feedback @MandersOnline, dit signaal gaan we doorgeven.


Is er al meer bekend over het opnieuw inloggen bug


Is er al meer bekend over het opnieuw inloggen bug

Voor zover ik weet nog niet @MR_CHIP. Zodra daar meer bekend over is, zullen we dat hier uiteraard delen! 


moet best vaak opnieuw inloggen had ik hiervoor minder

Is dit op hetzelfde apparaat of wat ik vermoed als je de website opent op een ander toestel want dat was bijna altijd al het geval.

 

Ik ben nu aangemeld via de browser op mijn tablet, open ik nu de pagina op mijn smartfoon dan ben ik daar uitgelogd. Dat lijkt 'as designed' te zijn althans ik weet niet beter. Gebruik ik alleen mijn tablet hoef ik niet opnieuw in te loggen zelfs niet als ik de browser echt sluit.

 

Ik lees net een reactie van onder andere WJB dat die er geen last van heeft.


Is er al meer bekend over het opnieuw inloggen bug

Controleer eens of jij de cookies opschoont bij het afsluiten van de browser.

Als je dat doet dan zal je daarna sowieso opnieuw in moeten loggen.


Controleer eens of jij de cookies opschoont bij het afsluiten van de browser.

Als je dat doet dan zal je daarna sowieso opnieuw in moeten loggen.

Dat doe ik zeker niet de community van ziggo doet het wel goed alleen kpn/odido geeft problemen 


Is er al meer bekend over het opnieuw inloggen bug

Hmm. Op alle apparaten blijf ik ingelogd op de community mits ik op betreffende apparaten niet langer dan zo'n 48 uur weg blijf. @MR_CHIP .

Ook moet je cookies wissen bij sluiten browser niet aan hebben. 

Op webmail moet ij daarentegen meermaals per dag inloggen.... zelfs tijdens sessies. 


Weet niet of het hier thuis hoort, anders merk ik het wel, maar  de opmaakt van de nieuwe notificatie e-mails zou wat mij betreft wat strakker kunnen. De opmaak is wel heel groot aangezet.

Wat mij betreft kan het onderwerp zoals “ nieuwe topic aangemaakt” een stuk kleiner, of helemaal weggelaten worden, je moet alleen maar meer scrollen om bij het bericht te komen.

Waarom kan het niet gewoon in het uiteindelijke bericht worden verwerkt: “afzender” heeft het nieuwe topic.. of zoets. 

Het blijft een persoonlijke mening/smaak , ik weet het , maar vind de lay-out nu wel heel groot opgezet.

Admin: bericht verplaatst naar juiste topic

 

 


Het probleem met het menu rechts is opgelost, ik kan de opties ook op mijn telefoon weer gebruiken. 

 


ik  wou net inloggen via kpn id enige wat ik kreeg na het login scherm is authenticatie mislukt , facebook login werkte wel


Dito hier. Via tweede browser op telefoon getest. 

Gelukkig ben ik nog ingelogd via Google Chrome op telefoon en laptop. 

 


hier het zelfde verhaal maar dan via MS Edge en inloggen via facebook werkt wel 


Ja, dat klopt. Er is vandaag wat gesleuteld aan het inlogproces zodat we dit ook kunnen overzetten van account.kpn.com naar inloggen.kpn.com. Dat was gelukt, maar is eerst weer teruggedraaid omdat er toch nog wat anders aangepast moest worden. Maar ik begrijp van jullie dat het nu helemaal niet meer lukt. En ik zie dat zelf ook als ik probeer in te loggen. Ik heb het doorgezet!


@Erik van KPN Inloggen op https://email.kpn.com lukte eerder vandaag ook niet, om 14:32 lukte dat weer wel.

Dat zal hier waarschijnlijk ook mee te maken hebben en is dat bekend?


Kans is zeker aanwezig dat het met elkaar verband houdt. Ik hoor hier dat het inloggen op de Community weer hersteld is. Het lukt mij in ieder geval weer. Mochten jullie nog wel problemen ervaren hoor ik het graag. 


Bij mij lukt inloggen weer.

 


Het inloggen met KPN ID lukt inderdaad weer. 👌


Ik krijg alle geruime tijd geen info meer als er een antwoord op een vraag staat in het klantenforum, is dit een instelling die fout is, of gaat hier iets niet goed. Ik kan me herinneren dat ik bericht vroeger wel kreeg, en ik vind dit toch wel vervelend naar diegene die reactie geplaatst heeft


Admin edit: berichten samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Chris1952 

Dat je geen notificaties krijgt van reacties in jouw topic(s) kan komen doordat er instellingen in jouw forumprofiel niet goed staan. Ga daarvoor naar het forumprofiel en kies Meldingen.

Staan de schuifjes naar rechts (groen = aan) ?

 


Is er al meer bekend over het opnieuw inloggen bug

 

Goedemorgen @MR_CHIP
Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar dit probleem en de conclusie is dat er geen bekende issues of bugs zijn. Zowel aan onze zijde als aan de zijde van onze forumleverancier zijn er geen aanpassingen of wijzigingen doorgevoerd. Deze melding wordt nu afgesloten, maar kan heropend worden indien nodig. Als we meer meldingen ontvangen over het steeds opnieuw moeten inloggen (inclusief een tijdsindicatie van na hoeveel minuten/uren dit gebeurt), kunnen we dit opnieuw onderzoeken.

@RobvdPoel dank (!) voor deze feedback! 
Ik ben het met je eens dat hier nog verbetering mogelijk is, dus dit staat als “to do” op de lijst. We zitten nu wel in de vakantieperiode, dus de mensen die daarbij nodig zijn, hebben waarschijnlijk nu een cocktail in de hand 🍹😉



​​​​​​@RobvdPoel dank (!) voor deze feedback! 
Ik ben het met je eens dat hier nog verbetering mogelijk is, dus dit staat als “to do” op de lijst. We zitten nu wel in de vakantieperiode, dus de mensen die daarbij nodig zijn, hebben waarschijnlijk nu een cocktail in de hand 🍹😉

Ze hebben gelijk ook met die cocktail:-) 


Ik zou ook wel meer KPN-specifieke symbolen bij de emoji/icoontjes willen zien. Zoals de knoppen van de afstandsbediening. Dus misschien niet alleen wat er in Unicode zit. (De bestaande Unicode dingen natuurlijk niet weghalen, die worden her en der al gebruikt.)

En met een beetje dezelfde vormgeving, in plaats van bijvoorbeeld. ⏪ ⏯️ ⏩

En in een popup die niet af en toe heel veel horizontaal scrollen nodig heeft, zoals hier te zien:

KPN forum: horizontaal scrollen bij symbolen in emoji popup in Firefox op macOS.

Trouwens, dat afbeeldingen altijd de volledige breedte pakken vind ik ook lelijk; zou fijn zijn als je de grootte een beetje kunt veranderen.

Ik weet niet waar die malle weergave van de symbolen vandaan komt; op macOS zelf zie ik dit:

macOS: invoegen emoji.

 

….wat nu “Verstuur” van deze reactie er zo uitziet: ⏪️ ⏯️ ⏩️ Misschien zijn de symbolen op dit forum andere Unicode dingen dan macOS bij elkaar laat zien; niet verder onderzocht.


Het SwiftKey keyboard van Microsoft dat ik op mijn Android tablet gebruik heeft die emoji's ook.

 


De leverancier van de forumsoftware gebruikt hiervoor inderdaad unicode. We kunnen de emoji's zlef niet aanpassen. Ze hebben een eigen set emoji's gemaakt zodat ze er op alle apparaten hetzelfde uitzien. Het horizontaal scrollen bij die optie zie ik in Chrome ook, dat lijkt me niet de bedoeling. Daarvoor ga ik een melding doorzetten.


Het zou mooi zijn als je zelf een (per ongeluk of door een admin) gekozen “Beste antwoord” ongedaan kunt maken, zoals dat ook kan voor “Like” versus “Unlike”.

En ik vind de positie van “Beste antwoord” maar slecht, als je gewend bent dat daar de “Like” knop staat:

 

Volgorde van opties onder reactie bij andermans topic.

 

...versus:

Volgorde van opties onder reactie bij eigen topic.

 

En ja, ik weet dat dit waarschijnlijk bij alle Gainsight communities zo is, maar slechte dingen hoeven niet te blijven natuurlijk. (Idem voor de unicode emoji.)


Reageer