Waar is de puntentelling gebleven op de community?
Het valt mij de laatste dagen op, dat de puntentelling en algemene scores niet meer worden vermeld op de homepage van de community. Hiermee bedoel ik het aantal punten wat je krijgt bij elk beantwoorde vraag, of al je antwoord als beste wordt gekozen.
Door een moderator is daar nog niets over verteld op de community.
Is dit tijdelijk? Of krijgt het eveneens een nieuwe lay-out? Of komt er iets nieuws voor in de plaats?
Bladzijde 1 / 1
In principe kan je je beantwoord en aantal reacties ook terug lezen op je profiel, of bedoel je dit niet?
Â
Â
Hoi ​@Michel.uit.Arnhem , ik heb in de wandelgangen gehoord dat het scorebord en het badges-overzicht tijdelijk van de voorpagina zijn gehaald. Een moderator zal dat verder moeten uitleggen.
Hoi ​@Ik_CombineerÂ
Nee, dat bedoel ik niet. Want dat ik mijn eigen scores al kon inzien in mijn eigen profiel wist ik al.
Het gaat om de puntentelling/scores op de homepages van de community, waarop je de top 7 kunt zien van de meest actieve leden van de community. Het is zo’n lijstje waar je ook de top 3 kunt zien, maar ook de nummers 4 tot 7.
Elke zondag wordt deze weer terug gezet op nul, en op de maandag begint dan opnieuw de puntentelling.
Hoi ​@Michel.uit.Arnhem , ik heb in de wandelgangen gehoord dat het scorebord en het badges-overzicht tijdelijk van de voorpagina zijn gehaald. Een moderator zal dat verder moeten uitleggen.
Â
Hoi ​@RBxxÂ
Dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik begrijp dat dit tijdelijk is, al zou ik van een moderator graag willen horen wat daar dan de reden voor is.
Het kan natuurlijk zijn, dat hiervan een nieuwe lay-out wordt gemaakt, ook omdat de gehele community in het nieuw is gestoken.
Ik zal Community manager ​@Shyrin van KPN hier even op attenderen.
Bedankt voor het delen van de link, je komt dan inderdaad uit op de actuele scorebord. Kun je het alsnog volgen op deze manier.
Wel een leuk sociaal experiment om te kijken of er accounts zijn die ineens minder of juist meer posten nu de top tien weg is
Wel een leuk sociaal experiment om te kijken of er accounts zijn die ineens minder of juist meer posten nu de top tien weg is
Â
Helemaal met je eens ​@XS4-Arjan Kijken welke verschuivingen dit teweeg gaan brengen. Voor mij veranderd er niets, ik blijf mij net zo actief inzetten als de afgelopen weken, met of zonder een puntentelling/scorebord.
Hoi ​@Michel.uit.Arnhem Â
Ik vindt het persoonlijk een verademing van het forum. Vooral de dingen die ertoe doen staan op het forum. Ik ben minder voor een wedstrijd meest actief maar meer voor het forum een warm hart toedragen met een gezellige sfeer en een plezier erin hebben om mensen te helpen wat ik ook in je laatste opmerking tussen de regels door lees.Â
Hoi ​@Michel.uit.Arnhem Â
Ik vindt het persoonlijk een verademing van het forum. Vooral de dingen die ertoe doen staan op het forum. Ik ben minder voor een wedstrijd meest actief maar meer voor het forum een warm hart toedragen met een gezellige sfeer en een plezier erin hebben om mensen te helpen wat ik ook in je laatste opmerking tussen de regels door lees.Â
Â
Hoi ​@FriesianÂ
Ben het hierin zeker met je eens! Een community moet ook geen wedstrijdje zijn, van wie de meeste vragen in een week beantwoord, maar een plek waar je als klanten elkaar helpt in een leuke en ontspannen sfeer. Zelf zag ik het trouwens niet als een wedstrijd voor de duidelijkheid, al vond ik het wel leuk om het te volgen, en dat mag natuurlijk ook gewoon.
Ik zal Community manager ​@Shyrin van KPN hier even op attenderen.
Ja, hier ben ik dan!Â
Â
Precies dit dus! Nee, hoor gekheid!Â
De manier waarop je punten kunt verdienen en de badges in de community worden toegekend, is inmiddels verouderd en eigenlijk achterhaald. Dit staat al een tijdje op mijn ‘to do’-lijst, maar nu de community in grote lijnen is opgefrist (en we bijna klaar zijn met de laatste puntjes op de i), wil ik dit als volgende stap gaan aanpakken.
In het kader hiervan, en naar aanleiding van recente feedback van ​@Friesian, heb ik besloten om tijdelijk het scoreboard en badgesoverzicht te verwijderen om te zien wat dit doet. Ik heb al een aantal reacties en opmerkingen opgemerkt, dus het valt blijkbaar wel op .
Het doel van deze verandering is om de impact en relevantie van deze elementen voor de community beter te begrijpen. We willen graag weten hoe jullie dit ervaren en of deze onderdelen echt bijdragen aan de beleving en betrokkenheid van onze leden. Jullie feedback zal helpen om te bepalen of en hoe we deze functies in de toekomst op een vernieuwde, misschien meer passende manier kunnen terugbrengen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn gestelde vragen. Het is een duidelijk en helder antwoord, met ook een goede onderbouwing waarom het scorebord is weggehaald door jouw.
Zelf had ik er weinig mee, omdat ik het belangrijker vind om de mede klanten te helpen bij hun vragen en problemen, en niet om zo hoog mogelijk in de scorelijst te komen. Op zich kan het een leuke toegevoegde waarde zijn, maar zonder het scorebord vind ik het ook prima, en daarom sta ik ook achter de woorden van ​@Friesian.
Als het eventueel in een modern jasje weer terug zou komen, zou het wedstrijd element eruit gehaald moeten worden, en vervangen moeten worden voor iets anders.
En dat iets, hè ​@Michel.uit.Arnhem wat zou dat volgens jou moeten zijn?
En dat iets, hè ​@Michel.uit.Arnhem wat zou dat volgens jou moeten zijn?
Hoi ​@Shyrin van KPNÂ
Daar zou ik niet 1,2,3 antwoord op kunnen geven, daar zou ik toch echt wat bedenktijd voor vrij moeten maken.
Maar misschien dat andere mede community leden een goed idee hebben.
Ik vond het met de toptien altijd wel handig om te zien wie er welke dag actief waren. Zeker nu ik al een aantal heb ontmoet op de dag in Rotterdam.
Een lijstje met puntentelling is dan wellicht te competitief, maar een lijstje met recent actieve deelnemers zou wel handig zijn, en dan de one-issue leden (excusez le mot) er op een of andere manier uitfilteren.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.