Skip to main content
Beantwoord

1 van onze 2 telefoonnummers blijft in gesprek

  • 7 August 2024
  • 13 reacties
  • 100 keer bekeken

Bij ons blijft 1 van de 2 vaste telefoonlijnen in gesprek. We hebben een modem Experia box V10 en bellen met een gigaset van Siemens. Handset al opnieuw aangemeld, nieuwe baterijen in de handset maar probleem blijft.  Hopelijk kan KPN helpen met een oplossing van dit probleem

Wat vervelend. 

De twee basisstations al eens eventjes omgewisseld. Het kan in het betreffende basisstation zitten. Maar aangezien je er 2 hebt kan je dat makkelijk uitsluiten of vaststellen.


Bij ons blijft 1 van de 2 vaste telefoonlijnen in gesprek. We hebben een modem Experia box V10 en bellen met een gigaset van Siemens. Handset al opnieuw aangemeld, nieuwe baterijen in de handset maar probleem blijft.  Hopelijk kan KPN helpen met een oplossing van dit probleem

De basisstations ook omgedraaid maar geen verandering. Hopelijk gaat KPN ons helpen met de oplossing.


( De stekertje van poort 1 en 2 wisselen idd. )
Er was/is een modem waar de telefoonpoort nogal eens stuk gaat ?


Even bellen dan. 

Vertel dat je het toestel al hebt uitgesloten. 

Via de community kan het, door vakantie bezetting, nog ca. 2 dagen duren voordat een kpn moderator hier überhaupt komt. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

 

@KeesYagi . Dat is de v9.


@KeesYagi . Dat is de v9.

O ja.
En dat was alleen de bel dan (?)
Niet in gesprek, zoals nu.

Over en uit.


Hoi @Kooreman, welkom bij de KPN Community! Ik zie dat Kees en Peter je goede tips hebben gegeven.

Bij een ingesprektoon zou inderdaad het basisstation wel eens roet in het eten kunnen gooien. Ben je nog verder gekomen? Even spanningsloos maken of omruilen zou wel eens het probleem kunnen verhelpen!


Beide basis stations heb ik spanningsloos gemaakt en de beide kabeltjes bij het modem omgedraaid, dit lost het probleem ook niet op. Zou het kunnen zijn dat de functie automatisch doorverbinden op het vaste prive nummer op enige wijze is veranderd ? Staat ingesteld op x aantal malen overgaan en dan doorschakelen naar mijn mobiele nummer of is deze gedachte niet logisch ? @Remco van KPN  kunnen jullie van afstand het modem en de functie doorschakelen niet controleren ? Weet niet of ik hier de betreffende vaste nummers kan / mag en of klantnummer  vermelden ? 


Dat soort gegevens mag alleen in je profiel. 

https://community.kpn.com/settings/profile

 


Bij beide kabeltjes los zou je de nummers moeten kunnen bellen zonder in gesprek te zijn.

( iemand koos hier alvast / per ongelijk het “beste antwoord” ? )


@Remco van KPN  @KeesYagi  Zojuist beide stekkers van de beide telefoonlijnen uit het modem gehaald maar de storing blijft het zelfde. De ene lijn gaat direct in gesprek en de andere lijn gaat keurig over. Graag verdere hulp van KPN heb overdag geen tijd om lange tijd aan de telefoon te zitten dus zou fijn zijn als u verdere stappen binnen KPN onderneemt om dit probleem op te lossen.


@Kooreman Dan zijn mijn opties helaas ook beperkt op afstand vrees ik. Mijn advies is om dan toch even te bellen met 0800-0402 en om dan eventueel een storingsmelding aan te maken.


@Remco van KPN  lees zojuist uw bericht. Als ik het goed heb is dit nummer ook op zaterdag bereikbaar. Dan zal ik contact opnemen zodat dit hopelijk opgelost gaat worden. 


Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Reageer