Skip to main content

Ruim 2 weken geleden 3 losse handsets Chicago Luxe gekocht ter vervanging van de 3 oude Chicago toestellen. Volgens KPN makkelijk op bestaande basis aan te melden (Chicago 750). Niets is minder waar, namelijk als de nieuwe handset  is aangemeld en de tweede handset meld je aan, dan wordt de eerste weer afgemeld. Het zou mogelijk moeten zijn om 6 toestellen aan te melden.  Alledrie de  nieuwehandsets blijven staan op nr 6. Er zijn nog maar 2 oude toestellen werjend en aangemeld en deze werken met 1 nieuwe handset... waarom kunnen we de andere nieuwe twee handsets niet erbij aanmelden. Modem van Ziggo gereset, Chicago basis 750 ook. Wie biedt een oplossing. 

Hoi @AmberC . Ik begrijp uit de bericht dat jouw provider ziggo is. Klopt dat?

Ik heb helaas weinig ervaring met dit type toestel. Misschien heeft @PeterG  een nuttige tip voor jou?


Helaas lukt het hier even niet met de handleiding. De pagina met links naar alle handleidingen vaste telefoons blijft hier geheel blanco.

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/handleidingen-vaste-telefoon.htm

en via andere route ook niet beschikbaar.

Het zou mogelijk moeten zijn om 6 toestellen aan te melden.  Alledrie de  nieuwehandsets blijven staan op nr 6. 

Je kunt de handsets wel wegdoen, maar dan zijn ze nog niet afgemeld! Dan blijf je dus technisch steeds nr. 6 aanmelden, waarbij de vorige nr. 6, net aangemeld, weer afgemeld is.

Als je er 3 had en nu met de nieuwe 3 al meteen '’6'’ hebt betekent dat er in het verleden handsets buiten gebruik zijn gesteld, maar de basis nooit gereset (om álle handsets te wissen, het kan vlgs mij niet per stuk)

De Chicago's zijn een afgeleide van Gigaset. Daarbij de basis resetten, waarmee toestellen afgemeld zijn en pin weer op 0000, is dan nodig.

Trek de stroomadapter uit het stopcontact. En stop deze terug terwijl je de pagingtoets ingedrukt houdt.

UPDATE. nu paar minuten verder en de pagina met pfd links naar handleiding doet het weer. Maar staat de Chicago 750 er niet bij. Oud model dus al.

De draadloze telefoons zijn bij kpn overigens 1,7 x zo duur als de vergelijkbare Gigasets in de overige telefoonwinkels.

Losse handsets zijn helemaal poepduur. Dan had je m.i. beter een hele nieuwe set, met 3 handsets, kunnen aanschaffen. Van Gigaset, want dat is nmm het beste merk.


Wat moest ik zonder jou, Peter. 


Met DECT was je nergens denk ik…….

Helaas staat er geen handleiding van de Chicago 750 (meer) op de kpn site of waar dan ook. Zelf google geeft geen hits of afbeeldingen.

Wel foto van de basis op Marktplaats. Blijkt losse basis zonder oplaadmogelijkheid te zijn. Vandaar dus 6 handsets….

Oud model dus.

TS had qua prijs beter een Gigaset met 3 handsets in een andere winkel kunnen kopen. Dan behoorlijk dure handsets bij een oude basis.

Hopelijk lukt het TS met resetten van de basis.