Skip to main content

Verleden week nieuw telefoontoestel aangeschaft (Chicago Luxe).

Aanmelding van de handset wil echter niet lukken (hiervoor een gigaset van Siemens gehad die het altijd zonder enkel probleem gedaan heeft)

‘Back Office’ geeft aan in deze niet te kunnen helpen (alle signalen zijn goed) en adviseert om contact met dit forum op te nemen.

Alle handelingen, zoals beschreven n de handleiding, uitgevoerd maar handset blijft aangeven dat het aanmelden ‘niet gelukt’ is.

ook onze Experiabox (V10) gereset maar……..Niets !

Help !!!

Je probeert een nieuwe handset op het bestaande basis station aan te melden ?


De gigaset van Siemens beschikte ook over een antwoordapparaat. Is dat het basisstation  (zit niet bij deze Chicago handset omdat we een toestel zonder antwoordapparaat wilden) ?

We beschikken dus nu over

  • de handset en
  • de Experiabox……….that's it.

Begrijp ik goed dat dit niet voldoende is en er nog een los ‘basisstation’ bij aangeschaft dient te worden ?  


Ah, juist, dan zit ik nu eens wel direct op het goede spoor, nee de experiabox heeft geen ingebouwde dect, de fritzbox wel, ergggg handig.

Dus je moet een basisstation hebben, ik wist eigenlijk niet dat handsets lost te koop zijn.

En (overbodige vraag) het antwoordapparaat kan niet uitgeschakeld worden ?

De dect telefoons ed zijn in overvloede 2e hands te koop trouwens, ik heb een sterke voorkeur voor de typen met gewone cellen (batterijen) er in.


Hoi @John Geldermans .  Welkom op het forum.

Zo te lezen heeft @KeesYagi  de vinger op de zere plek weten te leggen. Je zult er een basis station bij moeten regelen.

Het basisstation zal je moeten aansluiten op de groene telefoonpoort in de experiabox (in de meeste gevallen phone1 )

Mocht het daarna nog niet werken, laat het weten en dan proberen we je verder te helpen.