Skip to main content

Beste dame/heer,

Ik heb een tijdje terug brand gehad in de meterkast en daarbij is onder andere de telefoonkabel weggebrand. Ondertussen is er een nieuwe meterkast en heeft Stedin de stroomvoorziening hersteld maar de telefonie-aansluiting moet nog hersteld worden. Het is een oud gebouw met houten vloeren en de telefoniekabel is helemaal weggebrand tot onder de houten vloer. Er is een gat gemaakt in de vloer en daar zie je het restant van de telefonie-kabel maar de huls is compleet weggesmolten.

Hoe kan ik dit laten herstellen?

Hoi @Nas78, dat zal even schrikken geweest zijn! Hopelijk is er naast deze materiele schade niets verloren gegaan. Ik denk graag met je mee naar het herstellen van de kabel. Als je een KPN abonnement hebt kan ik hier een verzoek voor maken, in dat geval kan je jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven. Als je een abonnement hebt bij een andere provider via het KPN netwerk kan je dat aangeven bij die provider. Zij kunnen het verzoek dan voor je aanmaken. Ik hoor het graag van je.


Hallo Jasper, ik heb geen KPN-abonnement en ook nergens anders een abonnement voor vaste telefonie, maar ik wil de kabel wel laten herstellen voor een volgende bewoner. Ondertussen heb ik een aanvraag lopen via Mijnaansluiting.nl. Dat was de enige weg volgens iemand van KPN die ik aan de telefoon had. Uiteindelijk gaat die aanvraag automatisch gewoon weer naar KPN. Hopelijk kom ik zo verder.


Als je geen abonnement hebt bij ons, kunnen wij er zelf geen melding over aanmaken inderdaad. Via die site wordt er een aanvraag gedaan bij de netwerkbeheerder en kijken zij er naar. Dat is een ander onderdeel van KPN, wij zijn de provider en de netwerkbeheerder is een aparte tak. Ik hoor graag van je of het via die weg lukt.


Dit lezende als meelezer, verder niets, geen binding met kpn.

De kans dat die kabel ooit nog gebruikt gaat worden wordt steeds kleiner, op termijn zal er overal glasvezel komen en dan is de koper “telefoon leiding” overbodig.

En daar bij kan de kabel naderhand ook altijd nog worden hersteld mocht dat wenselijk zijn.

Geld uitgeven kan altijd nog :→

Slechts mijn idee er over . . .


Bedankt Jasper, ik snap dat het via een andere afdeling loopt. Ik ben benieuwd hoe dat verder loopt.

En @KeesYagi ja is een goed punt.  Er zit nu nog een gat in de houten vloer van het appartement, waar ook Stedin de stroomkabel weer vandaan gevist heeft. Dat gat moet binnenkort dicht gemaakt worden natuurlijk en ik zou het zonde vinden als een toekomstige bewoner de vloer weer open moet zagen om die telefoniekabel naar boven te halen. Liever zou ik hem weer herstellen en beschikbaar en bereikbaar hebben in de meterkast. Maar als het te veel moeite kosten dan "begraven” we die oude kabel onder de houten vloer. Bedankt voor het meedenken.