Skip to main content

Ik heb hier een aantal telefoons met een aansluitfactor van 1. Deze zitten op een homevox 1-5n centrale geknald. De centrale kan een aansluitfactor 5 aan. Dus factor 1 per aansluiting in de centrale. Alleen, daar kom ik net pas op. Wat is de aansluitfactor van de experiabox? Het lijkt me volstrekt logisch dat deze ook een aansluitfactor heeft? Heb geen zin om dat ding te fryen zegmaar.

Hallo @David00 , de Homevox moet gewoon aangesloten kunnen worden op de Phone1-poort en werken.

Mijn buurman heeft een Homevox ophet Ziggo modem aangesloten en werkt ook perfect.

 


Dat de homevox op de Experiabox kan worden Aangesloten was ik achter 🙂 wat is de aansluitfactor van de Experiabox? Ook 5? Ik heb er 5 tdk toestellen op van factor 1.


@David00 , Ik zou alles aansluiten en kijken of het werkt.

Onderstaande heb ik op internet gevonden.

Aan de aansluitfactor van een toestel ziet men, hoeveel toestellen parallel aangesloten kunnen worden zonder functiestoring. Bij aansluiten aan het openbare Nederlandse telefoonnet mag een totale aansluitfactor van 5 niet overschreden worden, anders kan het voorkomen dat de telefoon bijv. niet overgaat. 

Bron


@David00 , Ik zou alles aansluiten en kijken of het werkt.

Onderstaande heb ik op internet gevonden.

Aan de aansluitfactor van een toestel ziet men, hoeveel toestellen parallel aangesloten kunnen worden zonder functiestoring. Bij aansluiten aan het openbare Nederlandse telefoonnet mag een totale aansluitfactor van 5 niet overschreden worden, anders kan het voorkomen dat de telefoon bijv. niet overgaat. 

Bron

Duidelijk, geldt dus niet alleen voor analoog maar ook voor voip. Dankjewel.


@David00 , laat nog eventjes weten of alles werkt. Fijne dag.


@David00 , laat nog eventjes weten of alles werkt. Fijne dag.

Hier hou ik je aan. Morgen even naar het huis en dan wat kabeltjes trekken naar de kamers en ptt dozen aansluiten. Daarna sluit ik alle kabeltjes aan. Ik laat om technische redenen 1 toestel bij de homevox zelf staan, op de zolder. 


Hoi @David00, welkom! Goede vraag, je vindt een beetje meer info over de belastingfactor in dit artikel over lijntypes en dergelijke.

Belangrijk daaruit zijn de volgende 2 dingen:

  • Voor Experia Boxen geldt dat de belastingfactor, per telefoonpoort, niet meer dan 125 mag zijn (aansluitfactor 5). Het is namelijk per poort een aansluiting op het telefoonnet.
  • Heb je een telefooncentrale aangesloten, dan geldt alleen de belastingfactor daarvan. Apparaten die je aangesloten hebt op die centrale tellen niet mee in de berekening. Die apparaten moeten gewoon, opgeteld, binnen de belastingfactor van de centrale vallen.

 


@David00 , laat nog eventjes weten of alles werkt. Fijne dag.

Vandaag alle toestellen aangesloten en centrale in bedrijf gesteld. Alles werkt naar behoren. Alles klinkt helder.