Skip to main content

“Je telefoonaansluiting verandert
We nemen je mee naar glasvezel”

 

De koperlijn verdwijnt en daarom is omzetting naar glasvezel (aanwezig,niet aangesloten) nodig/aanstaande.

 

stond er in de brief (april 2022):

en dan zou je gebeld worden of kan je bellen naar nr 088-775 10 51

Dit nummer is NIET bereikbaar.

Diverse medewerkers zijn ondertussen op de hoogte, waarom kan dit blijven voortduren?

Ook het aanbod wat wordt gedaan via de link in die brief,https://www.kpn.com/overnaarglasvezel is niet actueel/klopt niet volgens kpn medewerker.

Iemand een oplossing?

 

Hallo @exxs4all  via www.kpnnetwerk.nl kun je de status van jouw aansluiting zien.

Staat daar dat deze is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, vragen om een migratie van koper naar glas.

 


dank,

maar jij draait de boel om.

Kpn geeft aan dat koper gaat verdwijnen, dus geen vrijwillige wijziging.

Je gaat voorbij aan mijn vragen.


Hallo @exxs4all ik geef aan hoe het in de praktijk gaat met de omzetting van koper naar glas inclusief mijn persoonlijke ervaring vorig jaar met de omzetting.

Succes.

 


Dank Jan,

je doet een suggestie, echter dat is niet wat ik met mijn bericht beoog.

 

En ík geef aan hoe het er in mijn praktijk aan toe gaat.

En daar heb ik vragen/opmerking over..


Hallo @exxs4all vul dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s), laatste 4 cijfers IBAN in dan komt een moderator er op terug.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Succes.

 


Het klopt dat het kopernetwerk uitgeschakeld wordt op adressen waar ook glasvezel van KPN beschikbaar is. Er is dan dus sprake van een “verplichte” overzetting van koper naar glas.

Klopt het dat jij alleen een vaste telefoonaansluiting bij KPN hebt ondergebracht en geen Internet (en TV) abonnement?


@wjb  correct. (er was toen nog geen internet 😉 )


ik spreek mede namens mijn buurvrouw die al ruim seniorenleeftijd heeft en digitaal niet onderlegd is.

Facturen gaan/moeten nog gewoon per post.


Hallo @exxs4all vul dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s), laatste 4 cijfers IBAN in dan komt een moderator er op terug.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Succes.

 

een moderator mag van mij ook gewoon hier reageren hoor.


@wjb  correct. (er was toen nog geen internet 😉 )

Dan hoop ik dat er snel een moderator van kpn zal reageren om hier helderheid te verschaffen.

Interessante case, een abonnement voor alleen vaste telefonie.


Hallo @exxs4all vul dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s), laatste 4 cijfers IBAN in dan komt een moderator er op terug.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Succes.

 

een moderator mag van mij ook gewoon hier reageren hoor.

Hallo @exxs4all , die reageren ook alleen maar binnen dit forum, maar om je van dienst te kunnen zijn hebben ze wèl je klantgegevens nodig, want daar hebben ze verder geen inzicht en geen toegang toe.

 

 


Voor de twee vragen in topicstart is dat niet nodig.

Ik ben natuurlijk altijd bereid om op verzoek van Kpn-moderator verdere info te verstrekken.


Voor de twee vragen in topicstart is dat niet nodig.

Dat is ter beoordeling aan de moderator.

Maar ga er maar vanuit dat hij de klantgegevens wil hebben om je verder te kunnen helpen.

 


Dat laat ik graag  aan haar/hem over ;-)


Het gaat in deze om alleen een kale telefoon lijn, dan is er idd geen reden om van die actie pagina gebruik te kunnen maken, daar gaat TV en Internet bij komen en zal niet de bedoeling zijn.

Maar op dit moment gaat de communicatie nogal hopeloos binnen KPN, de voorkant weet niet wat de achterkant doet en het midden snapt er weinig van.

In jou geval moet er een glasvezel worden aangesloten, router er aan voor de telefoon en klaar, meer is het niet, zou KPN sieren als ze dit nu eens oppakken, ik heb 1 geruststelling, zolang je nog via de koper verbinding hebt gaat de lijn er niet uit, dus is er geen paniek om het snel voor elkaar te krijgen, de mod kan zijn tijd nemen.


Ik heb vanmiddag goede hoop gekregen dat het alsnog goed komt.

Ik zou teruggebeld worden, maar kon daar vanmiddag niet langer op wachten/was daar niet zeker van.

Dus zelf weer gebeld: volgende week kan/gaat monteur komen en daarna kan gewenst aanbod/keuze abbo ingaan.

Met de juiste korting/tarief.

Laat nog wel weten hoe dit afloopt ;-)


Nou, het is nu 15.20u en geen monteur te zien.

Zou komen om 15.00u en 17.00u

ik zie nu een kpn busje woehaa

 


Monteur KPN  (vriendelijk en kundig!) heeft alles werkend achtergelaten.

Mijn buurvrouw en ik zijn blij.

Later nog even kijken in Mijn (haar) KPN of ook daar alles goed is verwerkt.


Ik heb bewust aantal details weggelaten, maar ik constateer wel dat er administratief/communicatief nog steeds e.e.a. schort bij KPN.

Maar zolang je niets hoeft te wijzigen gaat het best vaak goed, lijkt bijna precies op Ziggo🤣