Skip to main content
Vraag

Abonnement overzetten dat nog staat op naam van vorige (onbekende) bewoner

Ik vertegenwoordiger een instelling in de gehandicaptenzorg. Wij begeleidden een bewoner van een appartement dat wij voor hem huren. In dit appartement is een internet en TV-aansluiting actief. Vermoedelijk staat deze op naam van een vorige bewoner. Voor de huidige bewoner willen wij een zorgtelefoon met polsband functie aansluiten (Doro Secure 347) maar hiervoor hebben wij een telefoonlijn nodig op dat huisnummer. Deze kunnen wij echter niet aanvragen omdat er al een abonnement actief is op dat adres. Ik heb een ondertekende verklaring van de bewoner opgesteld door de zorgverantwoordlijke en ook al een uittreksel BRP van de gemeente om aan te tonen dat hij echt op dat adres woon, maar telefonisch wordt ik helaas niet geholpen. Kunt u contact met mij opnemen om te laten weten hoe ik dit geregeld kan krijgen?

11 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8684 reacties
  • 2 april 2025

Beste ​@E. Bos JP je kunt dan het beste een terugbelafspraak maken via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• 3823 reacties
  • 2 april 2025

Is er nog een Experiabox of KPN Box aanwezig? Hangt die misschien nog in de meterkast ofzo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

Er is inderdaad nog een experiabox

• 3823 reacties
  • 4 april 2025

Doet die het nog? Werkt internet? Dan doet de telefoon het misschien ook gewoon als je die daar op aansluit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

De experiabox doet het voor TV. De telefoon werkt hier echter niet op. Wellicht had ik dat moeten melden, maar dat hebben we vanzelfsprekende geprobeert.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8684 reacties
  • 4 april 2025
E. Bos JP schreef:

De Experiabox doet het voor TV. De telefoon werkt hier echter niet op. Wellicht had ik dat moeten melden, maar dat hebben we vanzelfsprekende geprobeerd.

Dan doet internet het dus ook, als je ook tv kunt kijken.

Via welke tv decoder van KPN kijk je TV ​@E. Bos JP ???

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

Dit weet ik niet en kan ik ook niet eenvoudig nagaan. Volgens mij heeft dit ook niets met de vraag te maken. De vraag is immers hoe ik het abonnement kan overzetten op naam van de bewoner, zodat we het vandaar verder kunnen oppakken….

• 3823 reacties
  • 4 april 2025
E. Bos JP schreef:

Dit weet ik niet en kan ik ook niet eenvoudig nagaan. Volgens mij heeft dit ook niets met de vraag te maken. De vraag is immers hoe ik het abonnement kan overzetten op naam van de bewoner, zodat we het vandaar verder kunnen oppakken….

Dat kan niet zonder medewerking van de vorige bewoner.

Is er misschien ook Ziggo beschikbaar? Dat kan je daar internet en telefonie afsluiten. TV blijf je dan gewoon van KPN gebruiken. Lekker gratis op kosten van de vorige bewoner.

Ooit zal dat vast wel stoppen natuurlijk. Want die vorige bewoner gaat er een keer achter komen dat die nog steeds aan KPN zit te betalen natuurlijk 🤡

Maar als dat gebeurt, dan activeer je tv bij Ziggo. Die sturen een tv ontvanger op en er kan weer tv gekeken worden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 4 april 2025

Hoi ​@E. Bos JP. Welkom op de KPN Community! Dat is een lastige situatie waar je inzit samen met de persoon waarvoor je dit probeert te regelen. Het abonnement kun je zoals gezegd alleen op de naam van de huidige bewoner overzetten met medewerking van de oude bewoner. Dat gaat via een contractovername

Ik wil je aanraden om deze kwestie te overleggen met een collega van de helpdesk. Zij kunnen je het beste adviseren hierin. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

Dat is bijzonder. Ik heb juist deze route gekozen via het forum omdat het via de telefonische helpdesk niet lukt. Maar ik zal het inderdaad dan nog maar eens op die manier proberen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 7 april 2025

Op de Community kunnen we je vooral adviseren en van informatie voorzien, maar daadwerkelijke wijzigingen of klantenservicehandelingen gebeuren hier niet. Vandaar dat ik je toch weer verwijs naar de helpdesk. Ben je er nog wel uitgekomen met hen? 

Reageer