Skip to main content

Op 12-10-2020 was de overstap van Telfort naar KPN werkelijkheid geworden. Van Telfort zakelijk naar een consumenten contract bij KPN. Inmiddels uit dit forum begrepen dat alle overnames op een veestapel zijn gegooid om de overstap en de verwerking ervan te vergemakkelijken.

Op 15-10-2020 bellen met KPN; Graag een wijziging van een consumenten contract naar een zakelijk (klein Hussel) contract. Vriendelijke medewerker en de wijziging was voldaan. Netjes per email de nodige  bevestigingen ontvangen, echter ook als laatste de beëindiging. De wijziging is helaas mislukt.

Hierna nog tot 3 maal toe geprobeerd de administratieve wijziging door te laten voeren, echter zonder het gewenste resultaat. Sterker nog, het bestaande abonnement stond op 26-10-2020 gepland voor opzegging (25-11-2020). Op 28-10-2020 wederom een vriendelijke medewerker die zich eindelijk uitstekend wist te verdiepen in de bestaande problemen bij de telkens mislukte administratieve wijziging. De wijziging was eindelijk een feit. Op 9-11-2020 zou alles gereed zijn en middels een SMS bevestigd worden. Tot zover gaat het eindelijk goed.

Alle benodigde berichten ontvangen, alle (administratieve) wijzigingen zijn doorgevoerd, dan wel aangepast. Nieuwe Fritzbox modem werkt, televisie en internet ook…. Maar helaas geen telefonie. Wederom bellen met KPN. Antwoord: Het kan 24 uur duren voordat telefonie is verwerkt. (bij een administratieve wijziging? Het zijn immers bestaande nummers die al in gebruik zijn). 24 uur later is er nog geen resultaat zichtbaar. Weer bellen….. Antwoord: Telefonie staat gepland op 11-11-2020 (vreemd). 

Op 11-11-2020 wederom contact met KPN. Antwoord: Staat gepland voor 12-11-2020 maar ik ga u ook doorzetten naar de Techdesk. Conclusie van de Techdesk: Uw telefonie gegevens staan juist geconfigureerd in de Fritzbox. Het schijnt een groter probleem te zijn bij KPN dan was verwacht, echter geen oplossingsgerichte actie.

Inmiddels een klacht ingediend maar ook die afdeling schijnt het ontzettend druk te hebben. Tot op heden geen telefonie; Niet privé, maar vervelender nog, zakelijk ook niet!! Deze "schade” gaat verder dan de bekende compensatieregeling van een 3/30e deel (Tussen 48-72 uur). 

De oplossing…...??

 

Ter aanvulling:

  1. De servicetool op https://www.kpn.com/service/bellen/problemen/servicetool-problemen-vast-bellen.htm? blijkt langer dan de aangegeven tijd (max 2 min.) nodig te hebben. (na 9 minuten nog geen resultaat)
  2. De Fritzbox naar fabrieksinstellingen terugzetten en/of opnieuw opstarten lost het probleem ook niet op.
  3. Twee (prioriteit) tickets, doorgezet naar Backoffice hebben naar het schijnt ook nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Probleem is zojuist opgelost. Nu de afhandeling nog….. ;);)


Probleem is zojuist opgelost. Nu de afhandeling nog….. ;);)

Mag ik vragen wat de oplossing/oorzaak was? Ik heb hetzelfde al 2 weken, nog geen oplossing in zicht.


Vrijdag 13-11 rond 15:00u gebeld door de afdeling waar de klachtbehandelaar mijn klacht met prio had doorverwezen. “Of alles nu in orde was mbt tot telefonie” en inderdaad, nadat KPN een “fix” kort na de middag had gedraaid werkte telefonie ook. 
 

Vandaag (16-11) netjes teruggebeld door de klachtbehandelaar en ook de tegemoetkoming netjes afgehandeld. 
 

Wat precies de oorzaak is geweest weten de 9 personen die ik gesproken heb niet, maar…. waarschijnlijk lag de oorzaak in de vernieuwde systemen bij KPN waarin een migratie van Telfort klanten moest plaatsvinden, zonder problemen…...


Probleem is zojuist opgelost. Nu de afhandeling nog….. ;);)

Mag ik vragen wat de oplossing/oorzaak was? Ik heb hetzelfde al 2 weken, nog geen oplossing in zicht.

 

Twee weken…. tjemig! Het is uw goed recht om een klacht in te dienen, als u dat al niet heeft gedaan. Zo niet, wacht daar zeker niet te lang mee als er vanuit het klantcontactcentrum geen oplossing komt.

https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm

Maak ook de compensatie bespreekbaar (redelijkheid/billijkheid)!!