Skip to main content

Goedendag

Ik heb een Experia v10 box  Ik heb een alarm installatie die na 1 april niet meer zijn meldingen doet aan de meldkamer. Wat moet ik doen om dit weer te laten werken. Voor 1 april werkte het gewoon in samenwerking met of naast de box ( weet niet precies hoe dit is aangesloten is onderling  Gaat 1 draad naar het kpn telefoon aansluitboxje en dan naar de box.  

Is jouw alarmsysteem aangesloten op één van de twee telefoonpoorten van de V10 of op een ander kastje?


Beste WJB

Dat is het gekke, kan de draad nog niet vinden in de meterkast waar het alarmsysteem heengaat en zo contact maakt met de telefoon leiding ga vandaag even zoeken en de alarmkast even open schroeven maar. 


Dat is het gekke, kan de draad nog niet vinden in de meterkast waar het alarmsysteem heengaat en zo contact maakt met de telefoon leiding ga vandaag even zoeken en de alarmkast even open schroeven maar. 

Let op, veel alarmsystemen zijn beveiligd en zullen afgaan bij het open schroeven.


Want wat ik van je dan begrijp . Moet de telefoondraad die eerst rechtstreeks het telefoonkastje ingaat dan aangesloten worden op 1 van de telefoonpoorten op de box?


Want wat ik van je dan begrijp . Moet de telefoondraad die eerst rechtstreeks het telefoonkastje ingaat dan aangesloten worden op 1 van de telefoonpoorten op de box?

Wat bedoel je nu met "het telefoonkastje"?

Ik neem aan dat je jouw ISRA punt bedoelt.

Kan je anders eens een foto plaatsen en uitleggen waar die telefoondraad vanuit dat "telefoonkastje" naartoe loopt.


Het heet inderdaad ISRA punt ( sorry weet niet alle benamingen even opgezocht op internet) 

Het systeem zit op mijn werk en ga daar straks naar toe. Ik zal daar even wat foto's maken en de boel openschroeven. Tot zover alvast bedankt ik kom er vanavond op terug


Het heet inderdaad ISRA punt ( sorry weet niet alle benamingen even opgezocht op internet) 

Het systeem zit op mijn werk en ga daar straks naar toe. Ik zal daar even wat foto's maken en de boel openschroeven. Tot zover alvast bedankt ik kom er vanavond op terug

Je moet echt niets gaan openschroeven want, als het goed is, zal het alarm afgaan als je de kast van het alarmsysteem openschroeft.


Oke even de situatie bekeken en de alarmkast opengemaakt.

Vanuit de ISRA gaat er een kabeltje naar de experia v10 box aangesloten op de DSL

Vanuit de Phone 1 poort gaat er een kabel naar de alarmkast.

Vanuit de Alarmkast gaat er een kabel naar de telefoon en diverse alarm onderbrekers.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.


Vanuit de ISRA gaat er een kabeltje naar de experia v10 box aangesloten op de DSL

Vanuit de Phone 1 poort gaat er een kabel naar de alarmkast.

Doet Internet het wel via die V10?

Log eens in op de V10 en kijk of er een telefoonnummer is gekoppeld aan telefoon poort 1. Als dat het geval is, dan zou het gewoon moeten werken.


Ja internet doet het gewoon. Telefoon ook. TV ook  Ik zal kijken of ik iets kan vinden als ik inlog


Ja internet doet het gewoon. Telefoon ook. TV ook  Ik zal kijken of ik iets kan vinden als ik inlog

Als de telefoon het ook doet dan lijkt het toch het alarmsysteem zelf te zijn dat het probleem veroorzaakt immers de telefoon zit samen met het alarmsysteem op dezelfde telefoonpoort van de V10. Als het probleem in de V10 of het netwerk van KPN zou zitten dan zou de telefoon het immers ook niet doen.


Naar wie zou die alarminstallatie moeten bellen? Naar uw eigen telefoon? Of gaat dat via een centrale? In geval van dat laatste: ik denk dat de leverancier van die alarminstallatie dat gewoon niet meer ondersteund.

Bij KPN is er volgens mijn niets veranderd waardoor deze manier van bellen daar een alarminstallatie nu niet meer zou werken.


Hij belt inderdaad naar een alarmcentrale.  Pfff dat zou dan balen zijn   Hoopte op een kleine aanpassing zodat het weer zou werken. Bedankt in ieder geval


Wat er bij KPN wel veranderd is: voorheen was het nog mogelijk om een ouderwetse telefoonaansluiting te hebben. Op de manier zoals dat 30 jaar geleden werkte. Dus ... zonder Experiabox er tussen. Die had u voor de alarminstallatie eigenlijk ook moeten hebben.

Op de manier zoals u het nu heeft werkt natuurlijk prima. Totdat de stroom uit valt. Dan werkt de Experiabox niet meer en kan er niet meer gebeld worden. Die ouderwetse telefoonaansluiting bleef gewoon werken bij stroomuitval.

KPN is nu gestopt met die ouderwetse telefoonaansluiting. Dat bieden ze niet meer aan. Voor diverse beveiligingsbedrijven is dat aanleiding om te zeggen: we ondersteunen een alarminstallatie op de telefoonaansluiting niet meer. Want dat is niet bedrijfszeker.