Skip to main content

Ik heb 2 nieuwe mobiele abonnementen afgesloten bij KPN (voor mijn vrouw en mezelf) en het vaste telefoonnummer laten vervallen. Echter over het hoofd gezien dat we nu van ons ELRO alarmsysteem geen alarmmeldingen meer kunnen ontvangen op onze smartphones. Het alarmsysteem is namelijk via de Tiger 911 telefoon kiezer aangesloten op de Phone2 poort van de Experiabox V10. Nu vraag ik me af of het toch niet mogelijk is dit weer voor elkaar te krijgen zonder weer opnieuw een vast telefoonabonnement te kopen dat we verder niet gebruiken. 

Ligt eraan of dat bewuste alarmsysteem (ook) direct via internet kan communiceren. Informeer bij de leverancier naar de mogelijkheden.

Is het dusdanig oud dat er een '’normale'’ telefoonlijn nodig is dan zul je wederom een vast nummer moeten nemen. Dat is overigens maar 2 euro per maand…. Daar val je niet van om.


Beste Peter,

Mijn alarmsysteem kent geen internet, via een NC (Normally Closed) verbreekcontact krijgt de telefoonkiezer het signaal dat er alarm is. Ik weet dat een vast nummer me ‘maar’ €2,- per maand kost maar vroeg me af of er geen kostenloos alternatief bestaat. Kennelijk bestaat dit dus niet.

Groet, Walter

 

 


Nee, zoiets is niet gratis 😄