Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem, maar het het verwisselen van de kabel naar de DSL modem werkt niet. heb er iemand nog een andere oplossing?

Admin: afgesplitst

@Yvonne Fatou  Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je niemand hoort als je gebeld wordt. 

Is dit al vanaf het begin van je abonnement of is het iets dat recent is ontstaan? 

En het probleem heeft bij jou dus ook niet te maken met de splitter, zoals in dit topic het geval was?

 


Hoor je ook geen kiestoon als jij iemand belt?

Die kiestoon krijg je bij bijvoorbeeld een Gigaset 3 seconden voordat het kiezen begint. 


Hoi Rutger. Nee dit was niet in het begin van mijn abonnement. speelt de laatste weken. Volgens mij ligt het niet aan de splitter. Had de draden verwisseld en er veranderde niets. Telefoon gaat niet over en als iemand mij belt gaat het lampje op de box wel knipperen. maar ook al neem ik dan op gebeurt er niets. wel kan ik zelf bellen.  Voice mail doet het wel. 

 


Hoi Peter. ik kan wel zelf bellen. Alleen niet gebeld worden

 


Dat is wel gek.

Als je gebeld wordt gaat je telefoon dan over?

Of

Als jij de zelfde persoon belt hoor je die wel?


als ik gebeld wordt gaat de telefoon niet over bij mij. Als je me belt klinkt het als of hij wel over gaat. Na 5x (ongeveer) gaat hij naar de voicemail. Ik kan iedereen bellen. Heb geprobeerd toen iemand  mij belde op te nemen maar dan hoor ik een kiestoon


Ah. Duidelijk. Het toestel rinkelt niet. 

Er komt dus geen belspanning van het modem. Welke is dat? V8, v9, v10, v10a?

 


kpn box 12


Ah. Heb je die al eens even 30 seconden uit gehad? Door middel van het witte ronde knopje achterop in te drukken. 

PS weet je dat bellen met een mobiel abonnement goedkoper is? Mobiel heb je toch tegenwoordig.


ja heb hem al 30 sec uit gehad. nieuwe kabels aangesloten al 3 vaste toestellen geprobeerd. Diverse andere resets gehad. 


Dan lijkt me de phone poort van de box12 defect. Je hebt al alles geprobeerd. 

Omruil @Rutger_ ?


@Yvonne Fatou Ik ben het in dit geval met @PeterG eens. 

Er is al heel veel geprobeerd en op basis van deze informatie vermoed ik ook dat het aan het modem ligt. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


forum profiel ingevuld  Maar hoe nu verder?  kan er een nieuwe modem worden gestuurd?  mnoet ik die dan zelf installeren? 


Ja, er komt een nieuw modem naar je toe. 

En ja, die sluit je zelf aan. Desnoods even een foto maken van hoe de stekkers nu zitten. En je krijgt wel nieuwe wifi gegevens dus apparaten via wifi zul je even opnieuw moeten koppelen.

Het modem stelt zichtzelf in. Dat is Plug & Play.


@Yvonne Fatou Ik heb inderdaad een nieuw modem verstuurd. 

Ik stuur je een prive bericht met meer informatie. 

Voor het aansluiten van het modem is de tip van @PeterG een goede. 

Ja, er komt een nieuw modem naar je toe. 

En ja, die sluit je zelf aan. Desnoods even een foto maken van hoe de stekkers nu zitten. En je krijgt wel nieuwe wifi gegevens dus apparaten via wifi zul je even opnieuw moeten koppelen.

Het modem stelt zichtzelf in. Dat is Plug & Play.

 


Dank je. Ben benieuwd of het dan goed is. jullie horen van me.


Helaas  dit is het ook niet. Telefoon gaat nog steeds niet over.  


Probeer een ander toestel. Voor DECT: ander basisstation!!


ook al gedaan. die werkt ook niet. Heb nu 3 toestellen staan geen gaat over maar kan met alle 3 bellen.

 


Eh. 3 handsets? Dan is het zeer waarschijnlijk de basis. Die al 1 minuut stroomloos gemaakt?

Of echt ook verschillende basisstations?

Overigens ben ik zelf 10 jaar geleden gestopt met vaste telefoon. Heel duur ten opzichte van mobiel abonnement. En op de mobiel ben ook veel beter bereikbaar. 

Heel merkwaardig dat wisselen van het mode het niet verholpen heeft. Mogelijk kan Rutger hier wat induiken met technici op de achtergrond.


Nee 3 verschillende telefoons.   waarvan 1 met een basis en 2 extra handsets.
die heb ik al een minuut van het stroom gehad

 


mijn vaste lijn gebruik ik voor mijn praktijk als sportmasseur. staat al jaren op al mijn flyers, kaartjes ect.

en wil dit graag gescheiden houden van mijn prive telefoon

 


Nee 3 verschillende telefoons.   waarvan 1 met een basis en 2 extra handsets.

Dat zijn helemaal niet 3 verschillende telefoons. Maar 3 handsets op één telefoon. De basis is hier de gemeenschappelijke overeenkomst! Die zal stuk zijn.

En dan kan je beter de hele set vervangen. Hoe oud is ie?

Bijvoorbeeld deze voor maar 68,25. Zonder antwoordapparaat. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/gigaset-a270-trio-dect-telefoon-zwart/9200000093000265/

 

Of deze met voor 86,69 met antwoordapparaat. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/gigaset-a735a-trio-draadloze-telefoon-met-antwoordapparaat-duidelijk-scherm-met-goed-contrast-echte-allrounder-voor-thuis-en-kantoor-zwart/9300000079280341/

Het kost niet veel en je zult weer bereikbaar zijn.

Meer dan 20 jaar ervaring met dect. En de situatie al wat vaker gehad die jaren. 

Maar tegenwoordig ligt het nogal eens aan het modem. Maar die is nu uitgesloten. 

Je kunt ook een mediamarkt binnen lopen. Die hebben een ruime collectie en is sneller dan via post order.

Merk wat ik adviseer is Gigaset. Maar dat was al duidelijk denk ik.


Nee ik heb een giga set met 3 telefoons en dan nog 2 andere telefoons die ik van anderen te leen heb. dus 3 totaal verschillende. en alle 3 (of 5) doen het  niet. en mijn eigen giga set heb ik geprobeerd bij de buren en daar gaat hij wel over


Okee. Dan ben ik compleet door mijn ideeën heen.

TROUWENS. Al eens de andere phone poort van het modem geprobeerd?

Anders zal  @Rutger_ dan een technische dienst moet aansturen. Modem is ook omgeruild dus die lijkt me ook niet defect.