Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem, maar het het verwisselen van de kabel naar de DSL modem werkt niet. heb er iemand nog een andere oplossing?

Admin: afgesplitst

Ja andere poort is ook al gebruikt. 


@Yvonne Fatou Ik denk inderdaad dat ik moet laten uitzoeken hoe dit zit. 

Nog 1 ding, er is niet per ongeluk sprake van een doorschakeling naar een ander telefoonnummer? 


Nee is niet doorgeschakeld.  Maar heb hem wel ff doorgeschakeld naar mijn mobiel en die gaat dan wel over. 


@Yvonne Fatou En op het moment dat je je mobiele telefoon dan opneemt. 

Komt er dan ook een verbinding tot stand? 


Vast wel, Rutger.

Dan heb ik er nog een:

Als je belt met je mobiel naar je vaste, en dan opneemt als je de overgangstoon op je mobiel hoort, komt er dan wel verbinding?

Want dan is het helemaal zeker dat er om wat voor reden dan ook géén belspanning wordt gegenereerd op aansluiting. Het modem is al gewisseld dus dat is eigenlijk uitgesloten van het probleem. Ergo, zit het ergens eerder op de lijn bij kpn zelf.

Want je eigen telefoontoestellen gaan wel over als je ze bij de buren uittest. Die die hebben het probleem ook niet.


Rutger ja dan wel

Peter  nee dan geen verbinding


Ah, dus hij gaat niet alleen niet over…. er komt helemaal geen gesprek binnen.

Je hebt 't wel geprobeerd met de mobiel waarnáár is doorgeschakeld? Want dan werkt de doorschakeling namelijk niet. Of überhaupt even de doorschakeling “21; direct doorschakelen” uitgezet.

Tijd voor de technische dienst, Rutger_ 😉💪.


met doorschakeling naar mijn mobiel heb ik wel met iemand gesproken. dus dat gaat wel

 


@Yvonne Fatou Het is een nogal vreemde situatie. 

Is het telefoontoestel direct aangesloten op tel 2 van het modem? 

Of zit hier nog iets tussen? 

Het bellende toestel hoort namelijk wel dat de lijn overgaat. Er komt dus wel "een gesprek tot stand" 


op tel 1  en er zit niets tussen. klopt beller hoort hem wel overgaan.  heb ook al geprobeerd om hem op te nemen als iemand me belt maar ook dan geen verbinding.

 


@Yvonne Fatou En als je het toestel aansluit op tel 2 van het modem? 

Wat gebeurt er dan? 


blijft alles het zelfde

 


@Yvonne Fatou De situatie is echt heel vreemd. 

Omdat er dus wel gebeld kan worden naar het nummer (het nummer gaat over). En vanaf het nummer kan dus ook gebeld worden. 

Het telefoonnummer staat op Tel2 van het modem. Dat de situatie op Tel1 gelijk is, is dus ook erg vreemd. 

Je hebt al een nieuw modem ontvangen. De enige optie die dan voor mij nog overblijft zou een monteur zijn. 

Ik heb helaas geen mogelijkheid om de desbetreffende monteur in te plannen. 

Ik moet je dan ook vragen contact op te nemen op 0800-0402. 

Ik heb een notitie in het systeem gezet waarin ik uit heb gelegd wat er tot nu toe al gedaan is. 


Ik lees dit topic met veel interesse want ik ben gisteren overgestapt van een Fritzbox naar een box 12 en ervaar precies hetzelfde probleem sindsdien. Ook verder alle stappen al doorlopen die hier worden aangegeven maar het werkt niet??? Vlak voordat ik modem heb gewisseld werkte alles nog gewoon. Benieuwd hoe dit verder gaat


Hmm. Was de Fritzbox stuk? @WillieHurx . Want de 7590 is naar mijn indruk een beter modem dan de kpn box 12 momenteel. 


Hmm. Was de Fritzbox stuk? @WillieHurx . Want de 7590 is naar mijn indruk een beter modem dan de kpn box 12 momenteel. 

Had zo m'n eigen redenen voor de overstap


Klantenservice gebeld en die hebben het opgelost met een reset.. Had ik zelf ook al gedaan maar deze keer hielp het wel???


fijn dat het bij jouw is opgelost. ik heb denk ik wel al 20x een  reset gehad

 


100 x het modem resetten zal bij jouw het probleem ook niet oplossen, Yvonne. De hele oproep lijkt al vanaf de centrale je aansluiting niet te bereiken. 


@Yvonne Fatou Is er ondertussen al contact geweest met mijn collega's van de klantenservice? 


nee ben net terug van een korte vakantie


 

@Yvonne Fatou Is er ondertussen al contact geweest met mijn collega's van de klantenservice? 

contact gehad maar4 ik moet voor een monteur 60 euro betalen en dat ga ik niet doen. Heb nu besloten om over te stappen.  Jij ontzettend bedankt voor je inzet.

 

 


@Yvonne Fatou Het gaat inderdaad ook een monteur op basis van ongelijk. 

Op het moment dat het probleem dan aan de KPN kant ligt is de monteur kosteloos. 

Op het moment dat het toch in de aansluiting bij de klant blijkt te zitten brengt het kosten met zich mee. 

Omdat van afstand van te voren niet te zeggen is waar het probleem ligt wordt er gewaarschuwd voor deze kosten. 

 

Jammer om te lezen dat dit de uitkomst is geweest.

Mocht je in de toekomst toch weer voor KPN kiezen en je hebt een vraag, dan weet je ons te vinden. :)


het is mij niet verteld dat als het probleem bij jullie ligt er geen kosten zijn. Beetje onhandig.  en ja mocht ik ooit weer voor jullie kiezen dan weet ik jullie te vinden. nogmaals dank voor je inzet

 


Bij verwisseling van telefoon kabeltjes.
Heb je de rode en blauwe kleur draadjes wel vergelijkbaar in de juiste positie vast geschroefd?
Bij contactdozen / "PTT” opbouwdoosjes de A en B contacten.
Bij RJ11 stekkertjes de draadjes in de juiste positie in een stekkertje knijpen.
Dus geen wisseling van de polen.

Hoewel het officieel niet uit zo hoeven te maken, blijkt dat in praktijk wel degelijk belangrijk te zijn.
https://www.timtip.nl/artikel/rj11-aansluiten-telefoonkabel/

https://aio.notson.com/10589/hoe-bedraad-ik-een-telefoonaansluiting