Skip to main content

Ben halve dag bezig geweest. Als ik de gemeente belde op 14015 kreeg ik meteen 1088 aan de lijn. Op mijn mobiel ook.

Ik de KPN gebeld. Terwijl ik daar in gesprek was ging mijn modem uit. Toen een telefoontje op mijn mobiel van KPN.  Ik was te laat en belde terug. Lukte niet…. Weer die 1888 lijn. KPN zegt kan niet. Ik liet het hem horen….. Kan niet….

 

Wat gebeurt er als u 14010 belt? (Dit nummer werkt het zelfde als 14015) 

Bij mij werkt 14015 overigens wel.


Als ik 14010 bel gebeurd het zelfde. Meteen de melding : “Dit nummer is niet gebruik. bel 1888


Wat bijzonder, ik denk dat het bellen naar servicenummers geblokkeerd is vanaf uw aansluiting. Als u uw profiel op het forum aanvult met uw gegevens zal een van de moderatoren er naar kijken en dit mogelijk kunnen aanpassen.


Werkt het buitenland nummer wel van 14015?

015 260 22 22

Dan kan je i.i.g. de gemeente in de tussentijd bereiken.

 


Mijn gegevens zijn volledig ingevuld. Mijn mening is dat KPN gehackt is.


Dat werkte  Vanuit buitenland: 0031 15 260 22 22

 

Zo heb ik de gemeente ook kunnen bereiken. 


Het gaat natuurlijk om 1881  😀


Op mijn mobiel gebeurde aanvankelijk het zelfde. Na de modem reset werkte het daar ineens weer wel. Bij de buren werkt ook alles normaal


Gelukkig is mijn gemeente gestopt met gebruik van het 14 nummer 🙂. Het staat niet meer op de site; overal weer het gewone.

Met iets van 10 gemeentes in het netnummer gebied is dat 14xyz nummer natuurlijk ook totaal onpraktisch nmm.


Maar toen ik de KPN service terugbelde vanaf mijn mobiel kwam ik er ook niet door weer werd het meteen overgenomen door 1881. Ik liet het horen aan de medewerker. Weer zei hij dat kan niet. Ik heb toen de verbinding verbroken. Delft gebruikt het nog steeds. Blij dat ik dat andere nummer zag.


Wat ik niet begrijp dat die 1881 oplichters zich kunnen manifesteren op welk telefoon net dan ook!


Wat ik niet begrijp dat die 1881 oplichters zich kunnen manifesteren op welk telefoon net dan ook!

Het is een verdienmodel. Google is ook altijd heel nadrukkelijk op een mobiele telefoon aanwezig, maar daar hoor je niemand over.

 


Maar google neemt mijn gesprekken niet over en maakt heb bellen niet onmogelijk.