Skip to main content

Beste mensen. Ik heb thuis een broadcast Radio tafel. Nou zitten hier telefoonvorken in. Alleen gaat volgensmij het telefoon signaal uit de experiabox een probleem geven? Omdat dit volgensmij niet meer analoog is maar voip. Is hier een oplossing voor? Hoor het graag. Groetjes Roelof 

@ROELOFO Welkom op het forum. 

Als ik het goed begrijp dan heb je analoog telefoon signaal nodig, wat je zegt over VOIP klopt namelijk. Wellicht dat je het zou kunnen oplossen met een VOIP converter. Ik durf alleen niet te zeggen of dit ook werkt voor een broadcast radio tafel. 


Die experiabox (v10a) die ik hier heb staan zit gewoon een RJ11 aansluiting op voor een analoge telefoon. De Experiabox is juist een VOIP converter, dat werkt natuurlijk wel alleen bij telefoon van de KPN.


De telefoonpoort op een experiabox gedraagt zich als een normale telefoonaansluiting van oudsher, dus dat zou moeten werken.

Het is alleen wel jammer dat je op deze manier voor een heel klein stukje de signalen samen gaat voegen om ze daarna weer met de vork uit elkaar te halen. Dat korte stukje is het kabeltje tussen de experiabox en de vork.

Daar zijn vast mooiere oplossingen voor,, direct op voip, dan heb je zeker geen overspraak meer tussen in en uitgaand (misschien wel bij de tegenpartij maar daar heb je geen invloed op).

Maakt jouw radio tafel ook een M-1, voor de retour, vast wel.


Als het een oude(re) tafel is met analoge vorken dan ontkom je niet aan deze manier. Bij moderne digitale tafels kan je soms via USB en PC nog wel wat regelen, maar ik gok dat dat hier niet van toepassing is.


Ik sluit me aan bij de voorgaande reactie.
Je kunt het gewoon proberen natuurlijk. Laat het weten ajb.
Hier nog wat theorie :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoonvork

Eigenlijk heeft elke 2 draads telefoon een vork alleen heet het dan anti-lokaal schakeling :
https://www.telefoonmuseum.eu/index.php/component/k2/item/88-de-werking
( zoek in tekst met ctrl-f op "anti" )


Hallo mensen. Het weekend ben ik er nog even mee aan de gang geweest. De telefoon kanalen op de tafel moeten met XLR pluggen aangesloten worden. waar ik overheen heb gelezen is. Dat er tussen 1/2 een doorverbinding moest. Ik had gewoon rood op 1 en blauw op 3. Daarom ging het lampje op het paneel wel over maar kon ik het signaal er niet voor krijgen.. nu werkt alles naar behoren en werkt ook de lijn uitgang voor een losse analoge telefoon om het voorgesprek eerst te doen. toch bedankt voor jullie uitleg allemaal. Het gaat inderdaad om een oude EELA tafel. Maar voelt nog steets als nieuw. Groetjes Roelof.