Skip to main content

Omdat de internetsnelheid niet toereikend bleek, heb ik binnen de annuleringstermijn mijn abonnement Hussel Internet 50Mbit/s opgezegd en gewijzigd naar Belbudget. Mijn annulering en de schriftelijke bevestiging zijn van 31-12-2020.

Sindsdien blijf ik betalen voor het oude abonnement. Mijn geduld raakt op en ik heb geen zin meer om met de klantenservice te bellen. Weer dat hele menu door en weer iemand aan de lijn die het niet kan oplossen. Ik heb 10 februari al en begin maart weer contact gehad met de klantenservice. Het antwoord is dat het ingewikkeld is en dat het doorgezet is naar een andere afdeling, etc. In MijnKPN zie ik nog altijd staan dat ik het internetabonnement heb. 

Ik wil dit heel graag opgelost hebben en het teveel betaalde terug ontvangen.

 

Goedemiddag @Anton 43, fijn en goed dat je hier aan de bel trekt! Ik wil graag met je meekijken en dat kan ik doen op basis van je klantgegevens. Wil jij je profiel aanvullen met de volgende gegevens:

  • Klantnummer
  • Geboortedatum van de contractant
  • Vaste telefoonnummer waar het over gaat
  • De laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is
    In het vakje “Persoonlijke opmerkingen” kun je extra informatie noteren. De gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators! 

Geef je hier een seintje als de benodigde gegevens aangevuld zijn? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. Alvast bedankt!


Ik heb eea aangevuld.


Vandaag heb ik een contractwijziging ontvangen. Echter, mijn wijziging gaf ik al door op 31 december, zie bovenstaande e-mail. Ontvang ik het teveel betaalde van de afgelopen 3 maanden terug?

 


Fijn dat jij jouw gegevens ingevuld hebt, @Anton 43. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat de wijzigingen niet doorgevoerd worden, ondanks de bevestiging die je gisteren en in december ontvangen hebt. Ik laat nu uitzoeken waarom dat is; eerst de wijziging regelen voordat er een eventueel creditbedrag ingevoerd kan worden. Zodra ik een terugkoppeling ontvangen heb, laat ik het hier weten.


Ik heb nog geen inhoudelijke terugkoppeling ontvangen: alleen dat het langer gaat duren en, als het nodig is, er vanuit onze administratie contact opgenomen wordt.


Ik kan dit niet meer serieus nemen. We zijn al 3,5 maanden verder en niks opgeschoten. Ondanks 2 schriftelijke bevestigingen van de wijziging blijf ik betalen voor iets wat ik niet afneem.


Excuses dat het langer duurt: vinden wij ook heel vervelend, laat dat duidelijk zijn. Uiteraard vergoeden wij het verschil in kosten, nadat de wijziging daadwerkelijk gerealiseerd is!


Inmiddels een derde bevestiging dat het abonnement teruggezet is, maar ik blijf betalen voor de husselbundel.

4,5 maanden geprobeerd om het te laten aanpassen.

Ik ben er klaar mee, ik ga weg bij kpn.


Vandaag is ons vaste telefoonnummer overgezet van KPN naar jullie concurrent. De Experiabox heb ik ontmanteld.

Nu moet het vast lukken om mijn abonnement volledig te staken binnen de systemen van KPN en de teveel betaalde abonnementskosten terug te storten. Kunt u mij dit bevestigen?


Heel jammer om te lezen, @Anton 43! Begrijpelijk, maar toch jammer voor ons!

Het abonnement is bij deze stopgezet. Het verschil in abonnementskosten tussen het Belbudget abonnement en Hussel Internet abonnement heb ik gecrediteerd en zal worden meegenomen op de slotfactuur die je nog ontvangt.


Vandaag ontving ik de slotfactuur. Het creditbedrag is 19,10 euro, maar dat is alleen van de afgelopen maand en niet sinds eind december 2020. Het volledige creditbedrag zal rond de 100 euro liggen en hiervan ontvang ik graag nog een bevestiging. Pas als alles wat ik teveel betaald heb teruggestort is, is het wat mij betreft afgerond.

De afgelopen maanden betaalde ik 37 euro voor het husselabonnement en 1 à 2 euro belkosten. Voorheen was het belbudget 12,50 abonnement en 1 à 2 euro kosten. Per maand heb ik ongeveer 23 euro teveel betaald en zo kom ik op een totaal creditbedrag van ongeveer 100 euro.


Ik ga een klacht indienen over de afgelopen 6 maanden en de klantenservice. Het valt me tegen dat ik mijn probleem zowel telefonisch als via dit forum niet opgelost krijg.

Vandaag komt er post dat ik een betaling heb openstaan en dat KPN het contract heeft beeindigd. Binnen 8 dagen betalen anders incassobureau. Dat is de omgekeerde wereld: ik heb in december mijn contract gewijzigd en ik heb het opgezegd en KPN is mij geld verschuldigd vanwege een probleem in hun eigen systeem waardoor mijn juiste gegevens niet opgenomen werden.

In mijn klaagschrift zal ik verwijzen naar dit forum en alle mailcontacten van het afgelopen half jaar.


Ik verwoord het als volgt, de volledige brief gaat morgen op de post:

Mijn klacht omvat het volgende:
1. Gedurende meerdere maanden teveel abonnementskosten in rekening brengen ondanks meerdere schriftelijke bevestigingen dat het abonnement aangepast is.
2. Het niet nakomen van afspraken zoals die door de klantenservice en de moderator op het forum gemaakt worden. (er is nooit contact met me opgenomen)
3. Het sturen van een aanmaning en dreigen met een incassobureau onder deze omstandigheden. De aanmaning werd wèl snel verstuurd.

Mijn verzoek is:
Het binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief terugbetalen van het door KPN te veel in rekening gebrachte bedrag.

 


Ik was een aantal dagen afwezig, vandaar een verlate reactie vanuit mijn kant:

We werken met een geautomatiseerd factureringssysteem: met het laten overnemen van een telefoonnummer, wil niet zeggen dat het abonnement en facturering ook per direct stopgezet en afgerond is.

Per 20 mei is het telefoonnummer overgenomen, daarmee was het Hussel Internet abonnement nog niet opgezegd: die opzegging heb ik alsnog per 22 mei 2021 verwerkt, tot en met deze datum zijn de abonnementskosten verschuldigd. De factuur van mei 2021 staat open, voor deze factuur heb je al een creditfactuur en uitbetaling ontvangen voor de periode van 22 mei tot en met 06 juni. Het vriendelijke verzoek is om de openstaande factuur alsnog te betalen, zodat deze niet verder meegenomen hoeft te worden in het incassotraject.

Wat betreft de teveel betaalde abonnementskosten: dat is het verschil in abonnementskosten tussen het BelBudget en Hussel Internet abonnement (periode 31-12-2020 t/m 22-05-2021): daar volgt apart een creditfactuur en uitbetaling van en deze zal je begin juli 2021 ontvangen.

Alles wat ik gecommuniceerd heb + een link naar dit topic staan genoteerd bij jouw klantgegevens, dus ook inzichtelijk voor mijn collega's van de afdeling Klantenreacties op het moment dat zij jouw klacht in behandeling nemen.


oké, dankje, dan wacht ik dat af.


Heel graag! Het lijkt een gebed zonder einde, maar het komt goed!