Skip to main content

Ik heb 2 toestellen ,t.w. Siemens GigasetS455 en Gigaset S800 met ingebouwd antwoordapparaat,tot mijn verhuizing werkte het antwoordapparaat goed. Na de verhuizing kreeg ik een nieuwe Experiabox de V10A de monteur heeft de box geinstalleerd en gecontroleerd of internet en telefoon werkte. Dit was de Gigaset S455, door de coronacrisis mocht hij niet verder in huis en kon hij de S800A met antwoordapparaat niet controleren. Pas veel later merkte ik dat de S800 niet werkte, ik heb in eerste instantie met KPN gebeld die verwees me naar de fabrikant Siemens. Dat heb ik gedaan, die zei me dat ik de S800A moest aanmelden bij de S455, nadat ik dat had gedaan kon ik weer bellen en gebeld worden met de S800A, maar inkomende berichten worden niet opgenomen op de S800A, wel zie ik op de S455 dat er een gemiste oproep is, ik kan kiezen tussen voicemail maar dan krijg ik te horen u heeft geen berichten, of kiezen tussen telefoon ik zie dan alleen een nummer.

Wat ik ook probeer het lukt niet, wie weet de oplossing ?

Siemens denkt dat KPN per ongeluk de voicemail heeft geactiveerd, ik heb toen #61# gebeld en daarna de handset er weer opgelegd, maar dat hielp niet

 

 

Hoi @Joop1941,  welkom op het forum! Fijn dat je wel weer kunt bellen en gebeld worden met de S800A. Het klinkt inderdaad alsof de voicemail geactiveerd is. Dit kun je ook weer uitzetten, zie daarvoor deze pagina op de site. Wil je de stappen daar eens volgen en kijken of het antwoordapparaat dan wel werkt?


Dag Erik,

dat had ik al gedaan en hielp niet

groeten

Joop


Ik heb 2 toestellen ,t.w. Siemens GigasetS455 en Gigaset S800

Dus 2 basis stations met elk een eigen handset ?

Hoe zijn (zaten, voor de verhuizing) die aangesloten ? Elk op een een eigen poort op de experiabox ?

Of parallel, met een T-stukje ?

 

 


De V10A heeft maar 1 poort voor telefoonaansluiting, met 1 netnummer kan ook maar 1 telefoon worden aangesloten. Voor de verhuizing was 1 toestel aangemeld bij het andere toestel, nu ook Siemens zei me dat dit ook zo moet.Het is een raadsel waarom het nu niet werkt, misschien zit het probleem in het type Experiabox de V10A die heeft 2Ghz en 4 Ghz daar kwam ik achter toen mijn printer het plots niet meer deed, de fabrikant wees me op dit probleem, weer KPN gebeld die heeft toen de 2Ghz ingesteld en de printer deed het weer.

Ik weet niet meer waar het probleem zit,

groeten, Joop


Dan communiceren beide handsets met 1 basisstation, die andere is dan alleen lader.
De telefoonlijn gaat naar 1 basisstation, als ik het goed heb.
Als je het hele boeltje zo opgepakt hebt en op dezelfde manier aangesloten hebt dan is er geen reden waarom het nu anders zou werken, ook al zit het op een andere telefoonpoort-modem.

De wifi staat hier zeker helemaal los van.

Maar nu ik dit nog eens lees :

 nadat ik dat had gedaan kon ik weer bellen en gebeld worden met de S800A, maar inkomende berichten worden niet opgenomen op de S800A, wel zie ik op de S455 dat er een gemiste oproep is, ik kan kiezen tussen voicemail maar dan krijg ik te horen u heeft geen berichten, of kiezen tussen telefoon ik zie dan alleen een nummer.

kan ik er toch niet de juiste voorstelling bij maken.


Toevallig wist mijn buurman de oplossing, hoe hij het heeft gedaan weet ik niet omdat ik er geen verstand van heb, maar het werkt weer.

Bedankt voor de moeite, groeten, Joop


A, dat is vaak zo, als je er in thuis ben is het zo gedaan.

Handig zo’n nieuwe buurman.

Ik zou normaal willen weten wat er aan de hand was maar in dit geval niet zo boeiend.


Ik denk zo maar dat die buurman dit heeft gedaan:

De basis S800A met antw.app. aangesloten en daar álle handsets op aangemeld. En de basis S455 dient nu alleen als oplaadstation voor de handset.