Skip to main content

goedendag

volgens mij een veel voorkomend euvel ,het wegvallen Voip verbinding bij de Arcadyan VGV7519

als ik zo even zo snel lees is er geen andere oplossing dan het omruilen van het modem ?

of als er een andere oplossing is hoor ik graag ,want het zeer frustrerend.. :-)



Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dag @HJDiep , welkom op het forum.

 

Dat lijkt me een oudje. Via Apparatuur wisselen | KPN kun je 'm omruilen.


ah ,die link kende ik nog niet

bedankt Henk2304


mmm...helaas lijkt dat niet te werken via die link, als de stappen doorloop word er aangeven dat mijn producten “ geschikt” zijn  

iemand die mij hier verder kan helpen ? 

alvast bedankt 


Dit is de v8 die nog actueel is. Als resetten niet werkt bel dan de klantenservice 0800-0402.


Klopt, @Joep1965 . Een snelle blik via Google search maakt duidelijk dat het de v8 is.

Die is berucht slecht m.b.t. de SIP. Belsignaal raakt defect of nummerweergave signaal. Of beide.

En de v8 kan niet omgeruild via die tool, want wordt nog niet gezien als End Of Life (EOL)


Inderdaad bij een V8 kun je geen achterliggende VOIP-apparatuur inzetten.
Heb daar in het verleden ook mee te maken gehad dat audio voortijdig afbreekt ("Telfort” account).

Met aanpassingen van QoS instellingen kon ik de tijd van afbreken wel verbeteren, maar uiteindelijk werden gesprekken na een bepaalde tijd alsnog verbroken.

Zie volgende bericht < HIER > en vervolgreactie < HIER >

Enige oplossing is een andere model modem/router.


bedankt voor de reacties mensen 

ik de settings uit link van babylonia nog even uitproberen  

lees dat er dan 18minuten gehaald kan worden ,is al meer dan 1.5 minuut...


ik de settings uit link van babylonia nog even uitproberen  

Ik ben bang dat je die instellingen niet zult vinden op de KPN variant van de V8.

Welke poort wordt er eigenlijk gebruikt voor die SIP/VoIP verbinding?

Is dat 5060 of een andere poort?


ik heb nog een telfort variant  en kan bij de qos instellingen

instellingen toegepast zoals in het bericht van Babylonia , lijkt tot nu toe te helpen 

mijn telefoon gesprekken zijn meestal niet erg lang ,dat scheelt  :-) 

we zullen zien 

 

 


helaas hebben de aangepaste settings in de Qos niet geholpen

gesprekken worden nog steeds verbroken 

ondertussen heb er nu toch al veel tijd aan gespendeerd

misschien dat een KPN medewerker dit op kan pakken en mij aan een meer recent modem kan helpen  

dat schijnt toch wel de oplossing te zijn , bedankt !


Hoi @HJDiep!

Wat irritant dat de telefoonverbinding wegvalt na een bepaalde tijd. Ik ga even met je meekijken! Zou je daarvoor de volgende gegevens in je profiel willen invullen: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN?

Geef je hier een seintje zodra je de gegevens hebt ingevuld?


hoi José

bedankt dat je dit oppakt

gegevens aangevuld hoor wel als je nog meer wilt weten 

nogmaals bedankt 


In de komende weken wordt je overgezet naar de KPN software in de Experiabox. Hopelijk is dat rare probleem met Telfort VoIP dan ook getackeld.


ok mooi

ben benieuwd.dan2 laat ik nog wel even weten hoe het werkt

bedankt voor je inzet 


@PeterG     Eerder gaf je al aan dat ook bij KPN met de V8 er veel SIP-problemen zijn.
Denk dat overschakelen naar de “KPN” structuur op dit punt geen verbetering zal geven.
De VOIP structuur veranderd er niet wezenlijk mee.

En de vraag is of de topic starter wil wachten totdat hij een keer aan de beurt is met de omschakeling naar die KPN structuur, om dan pas te kunnen ontdekken of het wel of niets heeft opgeleverd?
Waarom niet nu meteen een oplossing bieden door KPN, door die V8 om te ruilen?


De VOIP structuur veranderd er niet wezenlijk mee.

Maar de onderliggende infrastructuur wel.

 

Waarom niet nu meteen een oplossing bieden door KPN, door die V8 om te ruilen?

Gezien de omschakeling van de Telfort- naar de kpn-infrastructuur deze weken zou dat ook direct voor problemen kunnen zorgen. Nooit meer dan één ding tegelijk veranderen.


Denk dat overschakelen naar de “KPN” structuur op dit punt geen verbetering zal geven.

Dat ben ik volkomen met je eens. De V8 is echt een spelbreker bij VoIP verbindingen naar achterliggende VoIP ATA's. Het lijkt er op dat de V8 de UDP communicatie richting de VoIP ATA na een tijdje als UDP Loop gaat zien en vervolgens blokkeert.

 

Waarom niet nu meteen een oplossing bieden door KPN, door die V8 om te ruilen?

Precies.


Babylonia schrijft: dat ook bij KPN met de V8 er veel SIP-problemen zijn.

Echter, dit probleem, het afbreken na ca. 1,5 minuut, heb ik bij de KPN Experia's V8 nog niet gehoord. En ben hier al tijdje actief.


Babylonia schrijft: dat ook bij KPN met de V8 er veel SIP-problemen zijn.

Echter, dit probleem, het afbreken na ca. 1,5 minuut, heb ik bij de KPN Experia's V8 nog niet gehoord. En ben hier al tijdje actief.

Ik heb dit fenomeen al meerdere keren op het forum voorbij zien komen.

Door de V8 door een V10, V10a of V12 te vervangen zal dit issue verholpen kunnen worden.


hoi José

bedankt dat je dit oppakt

gegevens aangevuld hoor wel als je nog meer wilt weten 

nogmaals bedankt 



@HJDiep Het zou kunnen dat de verbinding zojuist een paar keer is weggevallen. Ik heb op de achtergrond wat metingen etc. uitgevoerd en daarbij ook het modem een reset gegeven. Excuses als dit op een onhandig moment kwam. Uiteindelijk kwam ik ook op het omruilen van de Experia Box. Ik stuur je een privébericht omtrent het afhalen van het pakket bij een PostNL punt!


ik zag de glitch  :grin:

zie het bericht wel verschijnen 

zal nog even terugkoppeling geven over de afloop

nogmaals iedereen bedankt


Geen dank @HJDiep:blush:  Laat inderdaad even weten of het hiermee is opgelost!


update, naar een paar dagen thuis werken en telefoneren is de verbinding geen enkele keer verbroken

ga er dus maar vanuit dat met het nieuwe modem het probleem opgelost is 

 


Goed om dat te lezen @HJDiep! Fijn weekend verder gewenst. :relaxed: