Skip to main content

Mijn telefoon, de Arizona de Luxe 500 met basisstation en meerdere handsets, werkt niet meer.

Wat is er gebeurd?

  • het basisstation werkte eerst wel (bellen gewoon mogelijk)
  • ik wilde een Arizona handset aansluiten/koppelen volgens de gebruiksaanwijzing
  • de handset kreeg ik niet gekoppeld (via de instellingsinstructies). Kreeg wél een bevestigingssignaal vanuit basisstation én op de handset, maar kon niet bellen.
  • toen getracht de instellingen van het basisstation te wijzigen om de koppeling mogelijk te maken.
  • Resultaat: zowel basisstation als betreffende handset werken beiden niet meer: kan geen inkomende of uitgaande gesprekken voeren (terwijl de overige handsets nog steeds werken.

Keer op keer de gebruiksaanwijzing gevolgd.
Handset afgemeld en aangemeld.
Stekkers en kabels eruit en erin. 
Weet zeker dat de telefoons niet kapot zijn.

NIETS helpt.

Weet iemand de oplossing? 

 de overige handsets nog steeds werken.

Kan je daar ook niet meer mee bellen?

Had je die bewuste handset nog niet eerder aangemeld bij aankoop?

basisstation als betreffende handset werken beiden niet meer

Wat betreft de basis: zit de stekker nog in het stopcontact. Of met stekkerblok…. heeft dát nog wel stroom?

Heeft een van de andere handsets nog wel verbinding met de basis. Ofwel kun je met de menu knop nog wel instellingen bereiken?


Dag PeterG,

 

Inmiddels is de connectie met basisstation weer gemaakt. 

Alle handsets die eerder gekoppeld waren, blijven gekoppeld. Dat waren er 4. Vreemd genoeg Laten deze handsets (die aan vervanging toe zijn) zich niet ontkoppelen (door afmelden oid). Dus nieuwe handsets koppelen, lukt dan weer niet…

 


Als alle (...) handsets aan vervanging toe zijn is eigenlijk de hele set aan vervanging toe. Want is al 11 tot 12 jaar oud.

Mijn advies om dan voor het merk Gigaset te kiezen. Zeker niet bij kpn dect kopen; veel te duur. 

En voor je huidige set. Met een reset van de basis zullen alle handsets afgemeld raken. 

Een complete nieuwe Gigaset met 4 handsets (het maximum) kost ook veel minder dan losse nieuwe handsets ook nog op een stokoud basisstation.Â