Skip to main content
Antwoord

Arts uit Haga ziekenhuis kan mij niet bereiken op mijn mobiel en vaste lijn

• July 31, 2025
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Een arts in het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft al meerdere malen geprobeerd mij met een afgeschermd nummer te bellen. Dat lukt niet op mijn vaste lijn en ook niet op mijn mijn mobiel. Ik heb op jullie website die optie uitgeschakeld, zodat ik wél bereikbaar zou moeten zijn op beide nummers (mobiel en vast) maar het is wéér niet gelukt. Wat is hier aan te doen?

Beste antwoord door PeterG

Binnen MijnKPN kun je het voor je vaste nummer instellen. Vinkje weghalen inkomende gesprekken. 

Voor je mobiele is het een instelling in je telefoon. Kpn blokkeert die gesprekken niet. 

Een Samsung? Zet dan ook HIYA eens uit. Onder beller id en anti spam beveiliging. 

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 31, 2025

Beste ​@LoekDegenhart heb je binnen je mobiel anoniem bellen ook toegestaan???

En ook binnen de instellingen van je vaste telefoon???

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Ja. Zowel op m'n vaste als m'n mobiele telefoon èn op  de optie op de website van KPN moet alles gedeblokkeerd zijn, dus zou ik voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Ik begrijp er niks meer van. Ik heb alles geprobeerd, maar ze kunnen me telefonisch niet te pakken krijgen. Ik heb een vaste Panasonictelefoon met allerlei blokkeeropties, maar ik heb net een goedkope vaste Philips telefoon besteld voor alle zekerheid. 's Kijken of dát zoden aan de dijk zet. Bedankt voor je reactie trouwens.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Binnen MijnKPN kun je het voor je vaste nummer instellen. Vinkje weghalen inkomende gesprekken. 

Voor je mobiele is het een instelling in je telefoon. Kpn blokkeert die gesprekken niet. 

Een Samsung? Zet dan ook HIYA eens uit. Onder beller id en anti spam beveiliging. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Heb ik intussen gedaan, Peter. In m'n mobiel stond nog een ding aan (blokkade van afgeschermde nummers) en die heb ik ook uitgezet. Dank voor de tips.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Tsja.  Die arts had natuurlijk ook even kunnen proberen om met een niet afgeschermd nummer te bellen, als het een erg belangrijk telefoontje was.  Bij ons op kantoor lag er destijds speciaal voor dit soort situaties een prepaid  toestelletje in de la bij de receptie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Daar had ik ook al aan gedacht, maar sommige mensen zijn nou eenmaal bang om dat te doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

Afgeschermd bellen is zo vorige eeuw. Zeker voor een ziekenhuis vind ik.

Als er vanuit ons ziekenhuis wordt gebeld komt het nummer van de afdeling mee. Die staat in m'n contacten dus zie ik het ook gelijk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Het is niet anders. Ik kan moeilijk tegen die arts zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen.

• July 31, 2025

Afgeschermd bellen is zo vorige eeuw. Zeker voor een ziekenhuis vind ik.

Als er vanuit ons ziekenhuis wordt gebeld komt het nummer van de afdeling mee. Die staat in m'n contacten dus zie ik het ook gelijk.

Dat is echt niet ‘zo vorige eeuw’. Er zijn aardig wat ziekenhuizen, organisaties enz. die met een afgeschermd nummer bellen. Daarom is het ook onverstandig om afgeschermde nummers te blokkeren.

Toevallig heb ik ook met het Haga zkh te maken en die afdeling belt niet met een afgeschermd nummer, maar een medewerkster vertelde me dat er veel telefoontjes niet aangenomen worden omdat er een melding ‘mogelijk spam’ in hun mobiel verschijnt. Dus ja, wat moet je dan nog als ziekenhuis?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 31, 2025

Het is niet anders. Ik kan moeilijk tegen die arts zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen.

Het kan ook gewoon beleid  zijn, mijn ziekenhuis belt ook uitsluitend anoniem, in brieven en mails geeft men ook duidelijk aan dat er anoniem gebeld wordt omdat men weet dat mensen anoniem gebeld worden blokkeren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Hopelijk kan de arts je nu wel bereiken nadat je de blokkade op je mobiel voor nummerloze bellers hebt uitgezet.